Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juttele kylässä

Vierailija
06.11.2021 |

Siinäpä otsikossa ongelma. Tuossa oltiin kylässä mun sukulaisten luona ja joo kyllä juttelee jos juttu koskee häntä eli jos joku kysyy häneltä jotain mutta muuten sulkeutuu. Hävettää, ei osannut osalle edes terve sanoa ja esittäytyä kun ei ollut ennen nähnyt, siirtyi toiseen huoneeseen räpläämään puhelinta. Voiko tuollaisesta opetella eroon, vai onko tätä sitä nyt sitten kestettävä. itse en myöskään mikään maailman sosiaalisin ole mutta perus käytöstavat hallussa ja osaan keskustella.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta taidan nyt vaan kuitenkin jatkossa mennä itsekseni sukulaisten luokse, se ilmeisesti joillekin on pakkopullaa istua ja muutama sana vaihtaa ,tämän opin tästä keskustelusta 😁 muuten miehessä ei vikaa ole, mutta tämä asia vaivannut.

Toki kaikki sosiaalinen toiminta on joillekin pakkopullaa, mutta miehesi toimii ihan yksiselitteisen töykeästi mököttäessään toisessa huoneessa kyläpaikassa.

Itselleni ei moinen käytös kelpaisi ikinä, mutta mitä kukakin sitten pitää tärkeänä.

Mun mies ei myöskään ole mikään varsinainen social butterfly, mutta tein jo suhteen alkuaikana selväksi että sukulaisten tapaaminen pariskuntana kuuluu kuvioon. Jos ei nappaa, siirryn seuraavaan. Aina on kuitenkin viihtynyt, ja tietenkin käyttäytyy normaalisti tavatessaan ihmisiä. Keskustelee ja esittäytyy tarpeen vaatiessa. Ei todellakaan räplää puhelinta, kuten eivät muutkaan.

Nojoo on tämä ollut kyllä totuttelua kun eksä oli minua enempi aina äänessä kylässä ja nyt ku sitten on tälläinen toinen ääripää😁

Ihmettelen kyllä miksi mun mies edes haluaa lähteä mukaan kun sanon että lähdetään jos ei oikeasti kiinnosta vai koittaako sit vaan miellyttää ja ajattelee että pääasia kun on mukana. Pitää ehkä nämä asiat vielä keskustella kunhan päästään kasvokkain

Vierailija
42/44 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä hän vastasi kun kysyit häneltä syytä käytökseensä?"

Vetoaa aina omaan lapsuuden kasvatukseensa että ei ole hänelle luonnollista nuo sosiaaliset tilanteet ja höpöttely mutta enpähän tiiä.

Miksei opettele käytöstapoja? Mulla tuommonen veli , häissäni (olen sisko) olin menossa halaamaan häntä kuten muitakin olin halannut. Mitä teki veli , karjaisi isolla äänellä "älä nyt iholle tuu!". Katsoi nenä pystyssä kun sopersin anteeksi pyyntöä. Tein tämän episodin jälkeen selväksi , että jos käytös ei muutu en halua tavata häntä.  On yrittänyt vähätellä ja mitätöidä asiaa mutta en halua tavata tuollaista ihmistä. Pysyköön kaltaistensa parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhua vain puhumisen ilosta? Itseä rasittaa ihmiset joilta tulee paljon puhetta mutta vain vähän asiaa

Tarkoitat tietysti poliitikkoja kautta maan ja Brysselissä? Ne osaavat puhua tuntikausia ja eivät pääse asian ytimeen ikinä. 

Vierailija
44/44 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen ihmisen pitää opetella small talk, olipa sitten kyseessä sukulaiset tai ketkä vaan, kenen kanssa ollaan tekemisissä. Vaikkei edes kiinnostaisi toisen kuulumiset, niin silti se pitää tehdä, koska käytöstavat.