Mies ei juttele kylässä
Siinäpä otsikossa ongelma. Tuossa oltiin kylässä mun sukulaisten luona ja joo kyllä juttelee jos juttu koskee häntä eli jos joku kysyy häneltä jotain mutta muuten sulkeutuu. Hävettää, ei osannut osalle edes terve sanoa ja esittäytyä kun ei ollut ennen nähnyt, siirtyi toiseen huoneeseen räpläämään puhelinta. Voiko tuollaisesta opetella eroon, vai onko tätä sitä nyt sitten kestettävä. itse en myöskään mikään maailman sosiaalisin ole mutta perus käytöstavat hallussa ja osaan keskustella.
Kommentit (44)
Sitten on nämä, jotka ei edes suostu lähtemään mukaan kun ne on toisen sukulaisia. Saa selitellä, miksei se mies kanssa tullut.
Ei kaikilta suju se tyhjänjauhaminen ja sitsätti. Puhutaan, kun on asiaa ja ollaan hiljaa jos ei ole. Vastataan, jos joku jotain kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on nämä, jotka ei edes suostu lähtemään mukaan kun ne on toisen sukulaisia. Saa selitellä, miksei se mies kanssa tullut.
Toiset käskee tässäkin ketjussa nimenomaan jättämään sen miehen kotiin. Kumpi nyt sit on parempi - ottaa tuppisuu mukaan vai jättää se kotiin?
Jättäsin kotiin.
Miksi kiusata toista ja jos hävettää, mies vaistoaa sen. Sulkeutuu vaan enemmän.
Minä menen heti vessaan ja heti kun tulen pois ilmoitan kuuluvaan ääneen että nyt automatkan aikana on iskenyt hirveä ripuli. Pahoittelen että joudumme lähtemään ja suosittelen etteivät käytä vessaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset käskee tässäkin ketjussa nimenomaan jättämään sen miehen kotiin. Kumpi nyt sit on parempi - ottaa tuppisuu mukaan vai jättää se kotiin?
Minulla kesti 20 vuotta opettaa rouva siihen, ettei ole mitään häpeämistä jos hän menee sukulaistapaamisiinsa ilman minua. Tosin jälkimmäiset kymmenen vuotta oli hänen puoleltaan aivan helkutinmoista huutoa ennen valaistumista.
Joissain perheissä lapsille ei opeteta "seurustelutaitoja". Joko eivät kyläile koskaan tai lapsia ei oteta mukaan kylään. Tuloksena on sitten tällaisia ölliköitä, joilta puuttuu kyläilyn perustaidot.
Ensi kerralla kun meette kylään, niin sano miehellesi etukäteen että esittelet hänet ja tee myös niin. Osallista häntä keskusteluun vaikka ohjaamalla puheenaihetta sellaiseen, josta tiedät hänellä olevan sanottavaa. Jos toiset puhuu vain verhoista eikä itse ole koskaan sellaisia nähnyt, voi osallistuminen olla aika vaikeaa.
Yhden vierailun jälkeen en vielä tuomitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Joissain perheissä lapsille ei opeteta "seurustelutaitoja". Joko eivät kyläile koskaan tai lapsia ei oteta mukaan kylään. Tuloksena on sitten tällaisia ölliköitä, joilta puuttuu kyläilyn perustaidot.
Ensi kerralla kun meette kylään, niin sano miehellesi etukäteen että esittelet hänet ja tee myös niin. Osallista häntä keskusteluun vaikka ohjaamalla puheenaihetta sellaiseen, josta tiedät hänellä olevan sanottavaa. Jos toiset puhuu vain verhoista eikä itse ole koskaan sellaisia nähnyt, voi osallistuminen olla aika vaikeaa.
Yhden vierailun jälkeen en vielä tuomitsisi.
Ensinnäkin kiitos asiallisesta kommentista, niitä ei ole paljoa näkynyt 😊
Ja joo ollaan siis oltu yhdessä vuoden eli pidemmän aikaa olen pistänyt merkille tuon ettei osaa olla millään lailla sosiaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyykö miehesi noin vain silloin, kun käytte tapaamassa vanhempiasi? Vai onko käytös samanlaista myös muilla vierailuilla?
Kaikkialla samanlainen. Myös kun mennään hänen vanhemmilleen niin esim ekaa kertaa kun heidät näin, mies tallusteli istumaan ja puhelin kouraan ja itse menin esittäytymään 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyykö miehesi noin vain silloin, kun käytte tapaamassa vanhempiasi? Vai onko käytös samanlaista myös muilla vierailuilla?
Kaikkialla samanlainen. Myös kun mennään hänen vanhemmilleen niin esim ekaa kertaa kun heidät näin, mies tallusteli istumaan ja puhelin kouraan ja itse menin esittäytymään 😁
Ei hyvä luoja. En ikinä tapaisi uudestaan tuollaista moukkaa. Peruskäytöstavat on oltava aikuisella ihmisellä hallussa.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole akkaa joka pakottaisi ravaamaan kylapaikoissa. Pentuna minua raahattiin kyllästymiseen asti mukana erilaisissa kyläpaikoissa, joissa ei ollut mitään tekemistä, aikuiset jutteli keskenään ja minä istuin aina vaan paikallani omissa oloissani, sama olisi ollut jäädä kotiin, jossa olisi ollut mielenkiintoisempaa tekemistä, mutta ei, aina vaan raahattiin vasten tahtoa mukana niihin pakkokyläilyihin :/
Ei kaikki akat yritä pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Hänelle voi olla hankala sukulaistesi luonna,jos he ovat olet joskus tahditomia hänelle ? Olisiko syy sukusi puolelta,ei miehessäsi? Miksi pakotat hänet mukaan ,jos ei viihdy sukusi seurassa? Eikö sinun pidä asiasta keskutella hänen kanssa? Eikä tällä vetovieraiden ihmisten kanssa?Pukotaen häntä selkään.
Miksi vika olis heti sukulaisis? Ei ap ketään selkään puukota. Ei ole paljo vaadittu että tervehtii.
Onko miehelläsi jotain diagnoosia? Jos ei ole, ja olette vielä nuoria, tuo on ehkä vain alkukankeutta joka mennee ohi. Kannattaa keskustella aiheesta.
Mutta taidan nyt vaan kuitenkin jatkossa mennä itsekseni sukulaisten luokse, se ilmeisesti joillekin on pakkopullaa istua ja muutama sana vaihtaa ,tämän opin tästä keskustelusta 😁 muuten miehessä ei vikaa ole, mutta tämä asia vaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläsi jotain diagnoosia? Jos ei ole, ja olette vielä nuoria, tuo on ehkä vain alkukankeutta joka mennee ohi. Kannattaa keskustella aiheesta.
Ei ole, mies minua nuorempi ja ekassa pidemmässä suhteessa niin sitäkin miettinyt että olinko itsekin samanlainen kun kyläillyt nuorempana. Onhan se jännä paikka tietty jos ei ole tottunut small talkeihin. Nykyään kun itse työssäni joudun päivittäin puhumaan ja paljon rohkaistunut vuosien varrella niin itselle päivänselvää että kun kylään mennään nii edes jokunen sana vaihdetaan
En ikinä vieraile sukulaisissa omissa tai muiden. Ei kiinnosta pakkososialisointi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, on siis kotoa opittu tapa, josta tuskin tulee koskaan pääsemään pois. Joko hyväksyt hänet tuollaisena tai sitten et, mutta muuttumaan et häntä saa. Itse en viittisi kuljettaa tuollaista mukanani, eli jääkööt kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse selitellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta taidan nyt vaan kuitenkin jatkossa mennä itsekseni sukulaisten luokse, se ilmeisesti joillekin on pakkopullaa istua ja muutama sana vaihtaa ,tämän opin tästä keskustelusta 😁 muuten miehessä ei vikaa ole, mutta tämä asia vaivannut.
Toki kaikki sosiaalinen toiminta on joillekin pakkopullaa, mutta miehesi toimii ihan yksiselitteisen töykeästi mököttäessään toisessa huoneessa kyläpaikassa.
Itselleni ei moinen käytös kelpaisi ikinä, mutta mitä kukakin sitten pitää tärkeänä.
Mun mies ei myöskään ole mikään varsinainen social butterfly, mutta tein jo suhteen alkuaikana selväksi että sukulaisten tapaaminen pariskuntana kuuluu kuvioon. Jos ei nappaa, siirryn seuraavaan. Aina on kuitenkin viihtynyt, ja tietenkin käyttäytyy normaalisti tavatessaan ihmisiä. Keskustelee ja esittäytyy tarpeen vaatiessa. Ei todellakaan räplää puhelinta, kuten eivät muutkaan.
Mies käyttäytyy niin kuin 80% miehistä ajattelee vainon sukulaisvierailuista, ainoa ero on että hänellä on pokkaa myös näyttää mitä ajattelee. Useimmat teeskentelevät kiinnostusta mutta laskevat sekunteja siihen milloin pääsee lähtemään.