Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-ryhmän hintojen alennukset... Ja PAH.

Vierailija
19.01.2015 |

Kävin juuri ostamassa kolmen päivän muonat neljälle. Yhtäkään niistä paljon mainostetuista aletuotteista en ostanut. Esim. maidoista on alennettu kevytmaidon litrahintaa, mikä ei laktoosi-intoleranttia kauheasti lohduta. Voisin vaikka vannoa, että itse asiassa sen laktoosittoman maitojuoman hintaa oli itse asiassa nostettu kymmenisen senttiä...

Sama kaikkien muidenkin alennettujen tuotteiden kanssa. Emme syö margariinia, emme reissumiestä jnejne.

Ei siinä mitään, kiva joku hyötyy, muttä koska en usko yhdenkään kauppaketjun alentavan (Prisman ovelle oli muuten joku neropatti pannut tekstin "halpuutimme hintoja!", argh!) hintoja jalomielisyyttään, jotensakin epäilen, että katetta on voitu nostaa jossain muualla.... Joo, olen epäluuloinen, mutta....

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoositon maito ei koskaan halpene missään mutta ei voi mitään, onneksi ei tarvitse laskea joka senttiä.

Vierailija
2/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla enempikin mainosarvoaa prismalle. Mitään edullista en löytänyt koko putiikista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei onneksi. Silti olisihan se kiva, jos joskus tehtäisiin vähän rukkausta erikoisruokavaliollakin olevien hintoihin. Tai ainakaan ei maksatettaisi joidenkin tuotteiden hintojen alentamista nostamalla noiden muiden hintoja.

ap

Vierailija
4/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat tuotteet oli alennettu. Oon vähän pettynyt.
Ois pitäny kautta linjan alentaa kaikki hinnat!
Esim. minimissään 10%!

Vierailija
5/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, itse ostin juustoa, skyriä ja itselleni sitä rasvatonta maitoa. Miehelle laktoositonta joka mielestäni oli normi hintaista..

Vierailija
6/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:45"]

Joo, ei onneksi. Silti olisihan se kiva, jos joskus tehtäisiin vähän rukkausta erikoisruokavaliollakin olevien hintoihin. Tai ainakaan ei maksatettaisi joidenkin tuotteiden hintojen alentamista nostamalla noiden muiden hintoja.

ap

[/quote]

Erikoisruoka kannattaa tilata saksasta. Hinnat on meinaan kohillaan. Myös virosta kannattaa ostaa.

Vierailija
7/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:45"]

ap

[/quote]

Erikoisruoka kannattaa tilata saksasta. Hinnat on meinaan kohillaan. Myös virosta kannattaa ostaa.

[/quote]

Joopajoo, älä höpäjä. Maitotölkille tulisi aika lailla hintaa, puhumattakaan siitä, millaista kokkelia se olisi perille tultuaan. Eikä Saksassa edes ole yhtä hyvin laktoosittomia tuotteita saatavilla kuin Suomessa. 

Vierailija
8/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedotusvälineet ovat antaneet maksimijulkisuuden tälle minimaaliselle teolle. YLE kirjoittaa jutussaan "S-ryhmä alensi 400 tuotteen hintoja" eikä lainkaan mainitse, että alennukset eivät koske valtaosaa S-ryhmän kaupoista millään tavalla.

Oikeasti v:tuttaa tuo falski "osuuskauppaideologian" hehkutus.

Vierailija
9/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jollain kierretään ja fuskataan. Kohta on parkkipaikat maksulliset tjn. muuta jäynää, toimituskuluja, henkilökuntavähennyksiä jne.

Vierailija
10/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki terveellinen on kalliimpaa, höttö on halpaa. Ja koskeeko alennukset pieniä kauppoja ollenkaan?

Vierailija
11/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuivamuonat tilaan saksasta. Hinnat on 1/4 osa suomi hinnoista ja joskus vähempikin. Postimaksu on myös edullsempi kuin suomen sisäinen posti.

Vierailija
12/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen kyllä iloinen, että Suomessakin on vähän kilpailua ja joutuvat edes joidenkin tuotteiden hintoja laskemaan. Oltermanni, ruisleipä, maito ja rahkat kuuluvat aika monen suomalaisen kauppakassiin kuitenkin. Itse en olettanut mitään mega-aleja kauppaan mennessä, kun kuitenkin oli selvä että nyt vasta 100 tuotteen hintoja lasketaan. Prisman kokoisessa kaupassa sellainen ei näy hirveästi silmiin hyllyillä. Itselle tuli muutamia positiivisia yllätyksiä, kuten esim fetajuuston ja skyrrien hinnan pudostus.

Tosi tyly vastaanotto on ollut ihmisillä tähän. Mikään ei tunnu kelpaavan, aina on tehty väärin, on vääriä tuotteita alennettu tai sitten kuvitellaan että joku juju tässä on. No sherlockit; totta kai on! Ostovoiman nosto nimittäin, juuri alennusten kautta sitä yritetään saada aikaan. Suomalaisilla on kaksi asiaa mikä tällaisissa aina närää: 1.) Kuvitellaan että naapuri saa aina enemmän. Eli toisin sanoen, ihmiset ärsyyntyvät jos juuri sellainen tuote menee aleen mitä ei itse osta, koska silloinhan joku muu saa tässä säästöä. 2.) Pakkomielle salaliittoteorioihin, eli ajatellaan heti että kohta hinnat nousevat kuitenkin, ihan tyhmä koko juttu, kun takana on ajatus vain lisätä ostajia prismassa. Herraisä, kyllähän kaupan tarkoitus on tehdä kauppaa! Ei kukaan ala kauppiaaksi vain jotta voisi toimia jonain Robin Hoodina. Kyllä monet haluavat ihan sitä voittoa tehdä.

Sitä paitsi nyt myös muut kauppaketjut joutuivat alentamaan hintoja, joten kyllä sekä k-kaupan että lidlin käyttäjät tästä myös hyötyvät. Suomessa on ruoka todella kallista verrattuna ihmisten palkkoihin, todella hyvä että nyt ollaan muuttamassa pikkuhiljaa ruuan hintatasoa. Nimittäin jos kaikki kolme suurinta ketjua halventavat hintoja pysyvästi, niin kynnys nostaa niitä takaisin esim vuoden päästä on suurempi. 

Vierailija
13/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi myös mielessä, että katteet revitään kyllä jostain muualta. Ei noilla halvennuksilla saa aikaan kuin tappiota, joku tarjoushaukka jaksaa närppiä joka puljusta edullisemman, mutta kuluttaja, joka ostaa kaiken samasta paikasta ei hyödy tuosta juuri mitään eikä siirry Prisman asiakkaaksi pelkästään noilla alennuksilla.

Vierailija
14/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tulleet hinnanmuutokset olivat kaikki halvempia, mikä minua jo silloin ihmetytti. Yleensä on ainakin pari jotka kallenee. Tänään tuli saleen 55 hinnanmuutosta jotka liittyivät tähän halpuuttamiseen. Jos ajattelee, että prismassa on n. 20 000 tuotetta ja keskiverto salessa 6000 tuotetta, on tuo 55 tuotetta kuitenkin aika paljon. Alennukset vaihtelivat 10 centin - 2€ välillä.
Nämä hinnan alennukset ovat ihan ymmärrettäviä. Säästökampanjat mitä nyt muutaman vuoden ajan on tehty, ovat tuottaneet tulosta ja nyt voidaan alkaa laskea hintoja. Mielestäni reilua.
T. Salen työntekijä

Vierailija
15/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:02"]Kaikki terveellinen on kalliimpaa, höttö on halpaa. Ja koskeeko alennukset pieniä kauppoja ollenkaan?
[/quote]
Koskee. Ja myös terveellisiä ruokia.

Vierailija
16/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim prisman facebook-sivuilla, ja s-ryhmän nettisivuilla on kyllä selitetty hyvin tarkkaan miten alennukset etenevät ensin prismoihin, joiden jälkeen muihin kauppoihin. Sille että joku IS:n kouluttamaton toimittaja ei tätä osaa kirjoittaa auki, ei mahda mitään.

Toisekseen, vaikka ne eivät nyt menisi saleihin ja s-marketteihin, niin eikä sitten prisman hintoja olisi saanut alentaa? Sekö se mentaliteetti on, että kun  Pirkko asuu prisman vieressä ja minä salen, niin ei näin voi tehdä?

13

Vierailija
17/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:10"]Mulla kävi myös mielessä, että katteet revitään kyllä jostain muualta. Ei noilla halvennuksilla saa aikaan kuin tappiota, joku tarjoushaukka jaksaa närppiä joka puljusta edullisemman, mutta kuluttaja, joka ostaa kaiken samasta paikasta ei hyödy tuosta juuri mitään eikä siirry Prisman asiakkaaksi pelkästään noilla alennuksilla.
[/quote]

johan niitä johtajia on potkittu pellolle ainakin prismoissa, samoin työntekijöitä, henkilöstöä vähentämällä saadaan aikaan todellista säästöä ei millään ruisleipäpaketilla

Vierailija
18/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin lakko hinnat euroopassa laskevat entisestään. Jokaisen kannattaakin tilata suoraan euroopasta kaikki ruoka mikä kestää kuljetuksen.

Vierailija
19/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:05"]

Kaikki kuivamuonat tilaan saksasta. Hinnat on 1/4 osa suomi hinnoista ja joskus vähempikin. Postimaksu on myös edullsempi kuin suomen sisäinen posti.

[/quote]

Mistä tilaat?

Vierailija
20/52 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:10"]Mulla kävi myös mielessä, että katteet revitään kyllä jostain muualta. Ei noilla halvennuksilla saa aikaan kuin tappiota, joku tarjoushaukka jaksaa närppiä joka puljusta edullisemman, mutta kuluttaja, joka ostaa kaiken samasta paikasta ei hyödy tuosta juuri mitään eikä siirry Prisman asiakkaaksi pelkästään noilla alennuksilla.
[/quote]

johan niitä johtajia on potkittu pellolle ainakin prismoissa, samoin työntekijöitä, henkilöstöä vähentämällä saadaan aikaan todellista säästöä ei millään ruisleipäpaketilla
[/quote]
Ei niitä Osuuskaupoissa tietääkseni ole ainakaan YTneuvotteluiden takia potkittu. Se tarkoittaisi että siinä osuuskaupassa ei saisi palkata ketään uutta esim kassalle, missä vaihtuvuus tiheintä. SOK ja Osuuskaupat ovat eri työnantajia. Joko olet töissä SOK:lla tai Osuuskaupalla. SOK on Yt neuvotteluiden kautta irtisanonut porukkaa. Ne ei kuitenkaan esimerkkiisi Prismaan mitenkään liity.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä