Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääkaupunkiseudulla asuva, paljonko maksat vuokraa?

Vierailija
19.01.2015 |

Minulla on edessä muutto pääkaupunkiseudulle, ja vuokrataso mukaviksi kehutuilla, hyvien palveluiden tuntumassa sijaitsevilla alueilla näyttää olevan huima. Kertokaahan, mitä itse maksatte katosta päänne päällä. Ja maksaisitteko esimerkiksi 60 neliömetrin kaksiosta 1000 euroa/kk tai jopa enemmän? Mikä on kohtuullista? Itsellä rupeaa suhteellisuudentaju viiraamaan, kun noita hirmuhintoja selailee... Pitäisikö tosiaan pelkästään asumiskuluihin tärvätä 50 prosenttia koko bruttopalkastaan? Hui.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700e. Emme käytännössä ole tulojemme puolesta oikeutettuja esim.kaupungin vuokra-asuntoihin, mutta emme pääse käsiksi (vielä) omistusasumiseen. Järjetöntähän tämä on.

Perheasunto.

Vierailija
82/91 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eira, 48-neliöinen kaksio 3480e/kk sis. veden ja sähkön. Melkoisen kallishan tämä on, mutta en vaihtaisi merinäköalaa ja laatumateriaaleja mihinkään. Omaa en halua ostaa, sillä aikomuksena muuttaa pian ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari, 46 neliötä, 1100€ (sis. veden). Rakennettu 2011, joten kiva kämppä! Ei hajuakaan milloin pystyy ostamaan omaa koska vaikea säästää kun maksaa isoa vuokraa :(

Vierailija
84/91 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 neliötä, 550€. Kaupungin kämppä Pasilassa.

Vierailija
85/91 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 euroa, 71 neliötä. Kaupungin asunto Lintuvaarassa.

Vierailija
86/91 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kysymys: jos asut kaupungin asunnossa (jotka tunnetusti ovat edullisempia kuin vapailta markkinoilta vuokratut), kuinka helppo sinun asunto saada ja kuinka helpoksi koit asunnon saamisen? Minä en ole suoranaisesti vähävarainen, vaikken tosiaan rikaskaan.

Vierailija
87/91 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:23"]

Uusi kysymys: jos asut kaupungin asunnossa (jotka tunnetusti ovat edullisempia kuin vapailta markkinoilta vuokratut), kuinka helppo sinun asunto saada ja kuinka helpoksi koit asunnon saamisen? Minä en ole suoranaisesti vähävarainen, vaikken tosiaan rikaskaan.

[/quote]

Tämä siis ap.

Ap

Vierailija
88/91 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ kantakaupunki.

Vierailija
89/91 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:23"]Uusi kysymys: jos asut kaupungin asunnossa (jotka tunnetusti ovat edullisempia kuin vapailta markkinoilta vuokratut), kuinka helppo sinun asunto saada ja kuinka helpoksi koit asunnon saamisen? Minä en ole suoranaisesti vähävarainen, vaikken tosiaan rikaskaan.
[/quote]Työssäkäyvä saa Espoosta kolmion hyvin helposti, kaksioon menee pari kuukautta mutta muista olla asunnoton!

Vierailija
90/91 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 neliötä keskustassa, 1300 euroa. Tykkään asua keskellä kaikkea, ja mun elämäntyylilä kauempana asuminen tietäisi hulluja taksikuluja... :>

Vierailija
91/91 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotin kaksi vuotta Helsingin kaupungilta asuntoa koska muutin maalta -> en koskaan saanut asuntoa sitä kautta. Sitten kävin katsomassa 40 muun ihmisen kanssa pientä 20 neliön yksiötä hakaniemestä ja oli lottovoitto kun sain sen. Vuokra tässä on 600e