Pääkaupunkiseudulla asuva, paljonko maksat vuokraa?
Minulla on edessä muutto pääkaupunkiseudulle, ja vuokrataso mukaviksi kehutuilla, hyvien palveluiden tuntumassa sijaitsevilla alueilla näyttää olevan huima. Kertokaahan, mitä itse maksatte katosta päänne päällä. Ja maksaisitteko esimerkiksi 60 neliömetrin kaksiosta 1000 euroa/kk tai jopa enemmän? Mikä on kohtuullista? Itsellä rupeaa suhteellisuudentaju viiraamaan, kun noita hirmuhintoja selailee... Pitäisikö tosiaan pelkästään asumiskuluihin tärvätä 50 prosenttia koko bruttopalkastaan? Hui.
Kommentit (91)
23 neliön yksiö yksityiseltä, vuokra 650, keskinen suurpiiri. Ei oo kivaa ei.
Kaupungin asunto Kontulassa, 430€/kk, 38m2, taidan olla aika onnekas. Aiemmin Kalliossa 600€/kk 22m2.
Hmm... Voisi siis vähän uumoilla, ettei kannata maksaa kaksiosta kovin paljon enempää kuin 1000 euroa/kk ja että kaupungin vuokra-asuntoa kannattaa yrittää, jos vaikka tuurilla lohkeaisi. Minä olen siis muuttamassa yhdesä avomiehen kanssa. Mies sai jo aiemmin töitä Espoon suunnalta ja muutti sinne. Minulla on ollut tähän asti toisaalla töitä, joten olen muuttamassa perässä. Yritämme etsiä jotakin muuta kuin miehen nykyinen asunto, jonka sijainti on melko huono.
Ap
Puistolassa kaupungin 80 neliöinen asunto. Vuokra on reilu 920€/kk
650e ja 33neliötä. Pohjois-Haaga.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:42"]
Meillä on tosi edullinen. 69 neliötä, kolmio ja vuokra 710€ en kerro aluetta, ettei tänne yritä mitkään köyhät alkaa asuntoja jonottelemaan. Helsingissä, keskustaan 10min junalla.
[/quote]
No eipä tarvitse olla mikään Sherlock päätelläkseen että asut Ogelissa? :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:11"]25 neliön yksiö, punavuoresta 650€/kk yksityiseltä. Ymmärtämäni mukaank tämä tosin on kohtuullisen alhainen vuokra alueella.
[/quote]
Vuorimiehenkatu?
770 vesineen. 60m2 kaksio. Vuokralla. Tähän kuuluu myös 10 megainen netti.
18 neliön yksiö, Kallio, 650 e, yksityinen vuokranantaja. Sijainti on hyvä, mutta onhan tämä aika luukku...
Jätkäsaari 91 neliötä, kaupungin asunto vuokra 1175€+ vesi käytön mukaan
Pihlajisto, 1000€, 73m2, 3h + k, yksityisen asunto.
1100 euroa ja 65 neliötä. Yksityiseltä vuokrattu, sijaitsee Kruununhaassa.
580 e/kk sis. Veden ja sähkön. Laajasalo. 28,5 m2. Yksityinen. Asunnossa parveke. Maksan vähän liikaa asunnon kuntoon, kokoon ja sijaintiin nähden.
Espoon suvelassa (huonoa aluetta) 560€ kaksio 56 neliötä. Kaupungin kämppä. Ennen tätä jonotin espoon, helsingin ja vantaan kaupungille yli 4kk asunnottomana ja työssäkäyvänä. Silloin sain pikku yksiön vantaan syrjäseudulta.
silloin kun asuin vuokralla, maksoimme 78 neliön kaksiosta punavuoressa 1400 e.
1257e sis.vesi. helsinki. 4h+k. 98.5neliö