Mitä hyötyä sinulle on korkeasta älykkyydestäsi?
Itse olen koodari ja työ on minulle todella helppoa. Teen tuplaten nopeammin samat hommat kuin muut meidän firmassa.
Helppo stressitön työ hyvällä palkalla. En ole kovin kunnianhimoinen, joten tämä sopii minulle
Kommentit (16)
Vitosella alkava liksa siististä virka-aikaan hoituvasta sisätyöstä ilman kummempaa stressiä. Osa kollegoista on koko ajan burn outin partaalla, itse koen pääseväni helpolla.
Tällä keskustelupalstalla tuskin hengailee oikeasti korkeasti älykkäitä ihmisiä. He keksivät varmaan muutakin älykkyystasoaan vastaavaa tekemistä.
Älykkyyteni riitti suorittamaan tutkinnon alalta, jota on hyvin vaikea päästä opiskelemaan. Ala oli toiveammattini, joten olen iloinen että olen saanut tehdä työtä josta olen pitänyt.
Mulle on ollut pelkkää haittaa. Kaikki mennyt huonosti, kurja olo aina, viinaa, no jotuuhan tämä muustakin.
Älykkyys, varsinkin AÖ -tasojen "älykkyys", on klassistinen ja ableistinen käsite, joka pyrkii arvottamaan ihmiset kognitiivisten kykyjen perusteella.
Ei ahista, kun kaikissa elämän haasteissa näkee aina monta puolta. So what, jos ei työnteko huvita - useimmista töistä on pelkkää haittaa ihmiskunnalle, ja vielä enemmän eläimille ja kasveille. Entä sitten jos ei ole varaa asua ylellisesti eikä harrastaa luksuslomia - samat perustelut kuin yllä.
Ja silloin kun työnteko huvittaa ja on paljon rahaa käytettävissä ja käyttääkin ne - kansantalous kiittää, olen hyvä veronmaksaja. Ja ansaitsen siksi toki myös ylellisyydet.
En tajua miksi usein väitetään, että älykkäät ihmiset ovat keskimäärin ahdistuneempia ja masentuneempia kuin perusjamppa. Mielestäni kaikki mt-ongelmat johtuvat juuri älyn puutteesta.
Hyötyajattelu on vienyt/tuonut ihmiskunnan tämänpäiväiseen kaaokseen.
Älykkyyttä on niin monenlaista. Itselläni on ehkä sosiaalista pelisilmää, jonka avulla pystyn sukkuloimaan todella sosiaalisessa työssäni ilman ongelmia. Olen toki korkeakouluni käynyt ja varmaankin omaan myös eräänlaista kouluälykkyyttä.
Jos tommoinen tarkoittaa korkeaa älyä niin en taida tosiaan olla kovin älykäs. Teetkö vapaa-ajalla jotain mikä haastaa sinut henkisesti? Kiinnostaako sinua sellainen ylipäätään?
Oivallan asiat nopeasti, löydän toimivia ratkaisuja ongelmiin, kärsin myös masennuksesta ja jossain määrin vihaan ihmisiä, tai oikeastaan ihmisten itsekeskeisyyttä, joka toki on jossain määrin luonnollista. Eläimet on.
Olen myös älykkyyden ansiosta rikastunut, joskaan se ei merkitse oikein mitään, koska en hirveästi kuluta tai tee asioita.
Älykkyyteni ei ole minusta johtuvaa, vaan se on minulle annettua, mutta koen usein etten ole sen arvoinen. Tuhlaan kapasiteettiani, kun voisin vaikuttaa suuremmin muulla polulla kuin millä olen.
Elämäni on hyvin raskasta, koska älykkyyden lisäksi tiedän syyn miksi olen älykäs.
Korkea älykkyys on mulle lähinnä rasite. Yhteiskunnan kaikki toiminnot on tehty tyhmimmän mukaan. Toisten tyhmyys jurppii. Osa porukasta hiihtelee pelkällä tuurilla, eikä ne sitä edes itse huomaa. Viihtyisin yksin autiolla saarella erakkona, ja kiitos, mulle voi toivottaa hyvää menomatkaa!
Pystyn servaamaan vauva palstan dillet asiassa kuin asiassa.
Normiälyinen kirjoitti:
Tällä keskustelupalstalla tuskin hengailee oikeasti korkeasti älykkäitä ihmisiä. He keksivät varmaan muutakin älykkyystasoaan vastaavaa tekemistä.
Miten väärässä oletkaan. Tämä palsta on ihan hyvää viihdettä.
Olet varmaan se sama, joka ei usko että täällä voisi palstailla miljonääri tai lääkärikään.
Hyvä koulutus ja työ, hyvä elämänhallinta, en ole koskaan tylsistynyt vaan minulla on aina hauskaa oman pääni ja ajatusteni ja mielenkiinnon kohteideni kanssa. En ole kiinnostunut pinnallisista asioista tai materiasta. Näen asioissa monet puolet, joten en tunne tarvetta öyhöttää tai suhtautua niihin kovin tunteella.
Vierailija kirjoitti:
Vitosella alkava liksa siististä virka-aikaan hoituvasta sisätyöstä ilman kummempaa stressiä. Osa kollegoista on koko ajan burn outin partaalla, itse koen pääseväni helpolla.
Sama! Meillä töissä moni joutuu tekemään pitkää päivää ja stressaantuu, kun ei pysty tekemään töitä sovituissa ajoissa. Itse taas ehdin tehdä päivän mittaan omiakin juttuja, silti saan jatkuvasti kehuja tuloksista.
Ja jos joku asia on mulle vaikea, ajattelen, ettei tää kelleen muullekaan olis helppo.
Sama juttu, mutta täysin eri ala. Pääsee helpommalla. Vierestä seuranneena myös arjessa.