Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metropoliasta kokemuksia? (Rakennustekniikka etenkin)

Vierailija
19.01.2015 |

Eli ajattelin hakea rakennustekniikkaa lukemaan tuonne, millaisia kokemuksia k.o. koulusta? 

Onko tosi paha jos fysiikan taidot on vähän vajavaiset, en tullut käyneeksi kun kolme kurssia kun mun lukionkäynti oli vähän kurssien haalimista sieltä mistä sai ja fysiikka tuntui silloin vaikealta. Pitkän matikan olen tosin käynyt antaumuksella ja kirjoittanutkin L:n joten se ei ole päällimmäinen huolenaiheeni, lähinnä tuo fysiikka pelottaa.

Millaisilla papereilla/pääsykoepänttäämisellä olette päässeet sisään? Mulla on ihan semihyvät paperit, ton L:n lisäksi kemiasta on E mutta sitä ei kai juuri tarvi. Muut arvosanat on C & M (äikkä ja enkku). Uskoisin että riittävät sinällään, mutta taaskin minua pelottaa pääsykoe ja siinä oleva fysiikka.

Eli millaista on opiskelu k.o. oppilaitoksessa yleensä, ja jos joku on vielä (rakennus)tekniikkaa opiskellut? Onko hyvä henki ja mukavia opettajia, entä jos tulee tilanne ettei vaan pärjää, saako tukea? Onko (tekniikan) rakennuksessa sisäilmaongelmaa? (Olen allerginen) 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi rajallinen fysiikka mitään haittaa. Toki saatat joutua alussa tekemään töitä että saat ajatuksesta kiinni mutta sun matikka on niin vahva että voit vaikka ottaa siellä vähän rennommin niin aikaa jää fysiikalle :) siitä vaan papereita hakemaan :D onnea matkaan 

Vierailija
2/5 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:55"]

Ei toi rajallinen fysiikka mitään haittaa. Toki saatat joutua alussa tekemään töitä että saat ajatuksesta kiinni mutta sun matikka on niin vahva että voit vaikka ottaa siellä vähän rennommin niin aikaa jää fysiikalle :) siitä vaan papereita hakemaan :D onnea matkaan 

[/quote]

No hyvä :) tarvitsen opiskelupaikan, taloudellinen tilanteeni ei millään salli välivuotta enkä kestäisi sitä joutenoloa :| kiitos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis ollut sun arvosanat olisin hakenut suoraan yliopistoon :D noh, ehkä haetkin ensi vuonna, jos en saa töitä kunhan valmistun

Vierailija
4/5 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:11"]

Jos mulla olis ollut sun arvosanat olisin hakenut suoraan yliopistoon :D noh, ehkä haetkin ensi vuonna, jos en saa töitä kunhan valmistun

[/quote]

Siis haenkin

Vierailija
5/5 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni kaikilla Metropolian tekniikan alan linjoilla on sama pääsykoe, ja tuolla matematiikan kokemuksellasi siitä on helppo saada riittävästi pisteitä sisäänpääsyyn. Itselläni oli melko vahva matikan tausta ja hyvä päättelykyky, lisäksi olin kerrannut hieman kemiaa ja sain siltäkin alueelta todennäköisesti joitakin pisteitä. Myös hyvät lähtöpisteet auttavat ehdottomasti sisäänpääsyssä. Tsemppiä vain :)

Tuo koe tosin koski sähkötekniikkaa, mutta silti. Toisaalta minulla on kokemusta myös tradenomiopiskelusta Metropoliasta, ja koska ala ei paljoa kiinnostanut, siitä jäi mieleen vain muutama asia: Ensimmäiseksi, Metropolia kehuu olevansa parhaiten työllistyvä ja suosittu työnantajien keskuudessa, mutta se tosiaan tuntuu paljolti vain kehuskelulta. Toiseksi, se koulutus oli paljolti ryhmätyöskentelyä ja kurssista saattoi saada nelosen (asteikko 1-5), vaikka ei tiennyt kurssin asioista paljoakaan. Kolmanneksi, henkilökohtaisesti koulunkäyntiä turhana pitäneen näkökulmasta ärsyttävintä oli, kun koulua oli vikasta oppitunnista (3×45 min + tauot) oli jäljellä alle tunti opetusta, ja ryhmä halusi pitää 20-30 min. välitunnin. Aargh! Tekniikan alalla on kuulemma toisin päin :))

Itse siis menin lopulta yliopistoon, vaikka tuonnekin pääsin sisään. Joillakin aloilla Metropoliassa oppikokonaisuudet on niputettu 15 opintopisteen kokonaisuuksiksi, ja jos yhtä osiota ei suorita, ei muistakaan saa opintopisteitä Kannattaa siis olla valmis panostamaan, jos sisään pääset! :)