Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyödytte facebookista? Åitääkö facekaverit teihin yhteyttä esim soittamalla, tapaamisella?

Vierailija
06.11.2021 |

Ym. Mitä hyötyä facesta muka on?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit on ja yhteyksissä.Mutta ihmettelen kovasti sellaisia joilla ei ole mitään tekemistä kyseisen henkilön kanssa. Paljon pitää olla kaikkien kaveri. Juu ei.Ei mielestäni hyvä juttu. No muutama baariomistaja ja eräs saksalainen poptähti mistä tykkäsin ysärillä. Muut tunnen ja olen keskustellut.

Vierailija
2/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit on ja yhteyksissä.Mutta ihmettelen kovasti sellaisia joilla ei ole mitään tekemistä kyseisen henkilön kanssa. Paljon pitää olla kaikkien kaveri. Juu ei.Ei mielestäni hyvä juttu. No muutama baariomistaja ja eräs saksalainen poptähti mistä tykkäsin ysärillä. Muut tunnen ja olen keskustellut.

Eli et hyödy mitenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen ja katselen kuvia parissa koiraryhmässä, parissa autoryhmässä ja monenlaisissa harrastusryhmissä ja ammattiryhmissä. Ryhmät ovat muuttaneet Facebookiin siinä määrin, ettei muualla ole yhtä vilkasta toimintaa. En itse kirjoittele enkä peukuttele koskaan.

Minulla on kymmenisen kappaletta FB-kavereita, mutta useimmat ovat entisiä työtuttuja, joita en ilkeä poistaa. Muutaman ihmisen juttuja luen, mutten kommentoi. Omalle seinälleni en ole kirjoittanut mitään pariin vuoteen, kun en kerran käytä Facebookia kommunikointivälineenä.

Vierailija
4/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttävät hyötyvän siitä, että facessa räksyttävät kaikki epäkohdat ja parisuhderiidat facebook seinällensä. Entä syntymäpäivät? Onnitteleeko kukaan esim soitolla viestillä vai vaan tyjänpäiväisesti facebookseinällä? Muuten ei syntymäpäiviä edes muisteta. Entä jos facebookseinälle kirjoittaa elämänsä muutoksesta, esim kouluun pääsy, uusi kumppani tai uusi työpaikka niin johan alkaa seinälle tulemaan uteluita ihmisiltä, joita ei muuten sun asiat edes kiinnosta niin, että soittaisivat ja kysyisivät. Ainoastaan taitaa roikkua siellä, että näkee mitä tapahtuu ja pääsee juoruamaan mitä tapahtuu ja kenellä.

Vierailija
5/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et hyödy mitenkään?

Niin no käyn keskusteluja yhden kaverin kanssa. ja joskus muutama tyyppi kokoontuu. ja jostain syystä facessa tapahtumat jos niitä on..tulee paremmin tietoo. Kyllähän soittaakin voisi.

Vierailija
6/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuin pari vuotta sitten, kun ainoa joka otti jotain kantaa mihinkään, oli äitini ja sekin oli sellaista vähättelyä ja sättimistä. Parissa ryhmässä olin, osa niistä kiinnostavia ja osa, esim. äitiryhmät hirveää momshamingia. En kokenut saavani epäsosiaalisesta mediasta mitään, joten poistuin, kuten sanottua.

Vierailija
7/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Facebookia vain muutaman ryhmän seuraamiseen. En hyväksy siellä " ystäviä" enkä käytä sitä yhteydenpitoon.

Vierailija
8/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kavereita, nekin muutama facessa eivät seuraa edes siellä.

Mutta seuraan paikkakunnan ryhmiä, mielestäni ihan hyvä pysyä kartalla mitä meillä tapahtuu, kun muuten olisin ihan pimennossa.

Vierailija
9/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Facessa yhdenkään kaverin takia vaan harrastus- ym. mielenkiinnon kohteiden mukaisten ryhmien jäsenenä. Noita keskusteluja olisi aika vaikea etsiä muualta, esim. Emmerdale-juorut tai villasukkien neulontaideat.

Vierailija
10/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin iloa ja hyötyä :) Ilahdun kun katson ystävieni, kaverieni ja tuttujen kauniita reissukuvia tai kuvia lapsista, vauvasta ylioppilaiksi ym. Tykkään ja kommentoin ja toki ollaan mesessäkin yhteydessä, myös työkavereiden kanssa.

Minulla on erittäin laaja tuttavapiiri, ei millään riittäisi aika kaikkien kanssa soitteluun. Kätevää kun näkee parissa sekuntissa miten kelläkin menee. Tosin algoritmitkin vaikuttaa, eli läheskään kaikkien fiidi ei näy. Mutta kun tulee mieleen et mitähän sillekin kuuluu, niin käyn katsomassa olisko uutta päivitystä. Mahtavaa, vanhat koulukaverit ja opiskelukaverit vuosikymmenien takaa on hyppysissä, monet sukulaiset samoin.

Vierailija
11/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut näyttävät hyötyvän siitä, että facessa räksyttävät kaikki epäkohdat ja parisuhderiidat facebook seinällensä. Entä syntymäpäivät? Onnitteleeko kukaan esim soitolla viestillä vai vaan tyjänpäiväisesti facebookseinällä? Muuten ei syntymäpäiviä edes muisteta. Entä jos facebookseinälle kirjoittaa elämänsä muutoksesta, esim kouluun pääsy, uusi kumppani tai uusi työpaikka niin johan alkaa seinälle tulemaan uteluita ihmisiltä, joita ei muuten sun asiat edes kiinnosta niin, että soittaisivat ja kysyisivät. Ainoastaan taitaa roikkua siellä, että näkee mitä tapahtuu ja pääsee juoruamaan mitä tapahtuu ja kenellä.

Tyhjänpäiväisellä facebook-seinällä? Kurja jos sadat onnittelut tekevät sinut surulliseksi, minä olen aina tosi onnellinen syntymäpäivänäni <3 Usein tulee tippakin linssiin, et mitenkä nyt näin monet muistavatkaan minua. Se on ihanaa, eikä yhtään sen vähempiarvoista kuin onnittelusoitto.

Itse huonomuistisena en muistaisi moniakaan synttäreitä, mutta Face muistuttaa kätevästi. Joka päivä onnittelen useita ihmisiä, ja tuntuvat hekin tykkäävän :)

Vierailija
12/25 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään Facebook toimii ennemmin uutisportaalina minulle. Seuraan eri lehtiä ja klikkailen kiinnostavia artikkeleita. Uutisfiidissäni ei näykään mitään muuta kuin uutisia ja artikkeleita ja postauksia joistain ryhmistä. Kukaan ei tunnu enää päivittävän mitään tai edes postaavan kuvia, aika mälsää. Muutaman kaverin kanssa kirjoittelen satunnaisesti Messengerin kautta.

Vierailija
13/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on paljon sosiaalisempaa nyt Facebookin aikana kuin ennen sitä. Joka päivä näen ystävieni ja tuttujeni juttuja ja kommentoidaan toisillemme. Tuntuu mukavalta olla tyyppien ympäröimänä joka päivä, vaikka osa asuu kaukanakin.

Vierailija
14/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikesta "hyötyä"? Eikö viihtyminen riitä, vai onko sekin hyötymistä?

Pelottava sukupolvi, miettivät kaiken hyötysuhdetta. Jos lapsesta ei ole hyötyä, niin ei sitä sitten viitsi hommata.

Vierailija
15/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ratsastusseurassa ilmoittaudutaan valmennuksiin ja moniin muihin juttuihin Facebookin kautta. Sillä tavalla hyödyn siitä. En käytä sitä muuhun. 

Vierailija
16/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla lähinnä nälvimiskirja. Moni lähtee pois.

Vierailija
17/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB on muuttanut vuosien saatossa paljon merkitystään. Just ystävän kansa naurettiin kymmenen vuoden takaisille päivityksille, jolloin sinne saattoi kirjoittaa, mitä telkkarista sillä hetkellä tulee 😂 Ja muuta ihan älytöntä. Kavereita on vuosien aikana kertynyt sinne sekalainen joukko, eipä sillä väliä. Enää muutama läheinen siellä päivittää säännöllisesti ja ne onkin yleensä hyviä, viihdyttäviä juttuja. Aatteellisia vouhottajia olen lakannut seuraamasta.

Tärkein anti FB:ssä on mulle muutama ryhmä. Eniten olen itse äänessä instassa stoorien puolella.

Vierailija
18/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikesta "hyötyä"? Eikö viihtyminen riitä, vai onko sekin hyötymistä?

Pelottava sukupolvi, miettivät kaiken hyötysuhdetta. Jos lapsesta ei ole hyötyä, niin ei sitä sitten viitsi hommata.

Tuliko yllätyksenä? Osa naisista naamakirjassa jopa miettii sitä millä maksimoidaan oma sosiaalinen status.

Vierailija
19/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjänpäiväisellä facebook-seinällä? Kurja jos sadat onnittelut tekevät sinut surulliseksi, minä olen aina tosi onnellinen syntymäpäivänäni <3 Usein tulee tippakin linssiin, et mitenkä nyt näin monet muistavatkaan minua. Se on ihanaa, eikä yhtään sen vähempiarvoista kuin onnittelusoitto.

Itse huonomuistisena en muistaisi moniakaan synttäreitä, mutta Face muistuttaa kätevästi. Joka päivä onnittelen useita ihmisiä, ja tuntuvat hekin tykkäävän :)

Pakko sanoa etten näitä fb-onnitteluja pidä juuri minään. Sovellus "käskee" onnittelemaan, juuri kukaan ei muistaisi tai välittäisi muuten. Tosi ihanaa ja vilpitöntä hei.

Vierailija
20/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin kautta löytää parhaiten erilaiset tapahtumat. Harrastusryhmät ovat myös hyviä.