Olen puuma. MIksi minua paheksutaan?
Olen 62-vuotias nainen ja seurustelen 40-vuotiaan miehen kanssa. Suhteemme on ollut alusta alkaen hyvin intohimoinen ja tunnemme voimakasta yhteenkuuluvuutta toisiamme kohtaan. Meille on selvää, että kuulumme yhteen, eikä pitkä ikäeromme haittaa meitä. Suunnitelmissamme on kesähäät ensikesäksi.
Ongelmamme ovat läheiset ihmiset, varsinkin miehen vanhemmat, jotka ovat samanikäisiä kuin minä. Heidän on vaikea hyväksyä ikäeroamme ja varsinkin sitä, että minä naisena olen se suhteen vanhempi osapuoli. Vaikuttaa siltä, että jos ikäero olisi toisinpäin, se olisi ihmisistä hyväksytympää. En voi ymmärtää ihmisten suhtautumista, koska olemme molemmat aikuisia ja täysjärkisiä ihmisiä. Eikö tärkeintä ole, että olemme onnellisia?
Kommentit (35)
Ei 62v nyt niin kamalan vanha vielä ole. Hyvästikin voi elää vielä toimintakykyisenä 30 vuotta. Mutta onhan 20 vuoden ikäero silti hurja. Missä iässä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:53"]
Btw....
Puuma tarkoittaa naista joka on kiinnostunut itseään huomattavasti nuoremmista miehistä. Tälläisen kiinnostuksen paheksuminen on valitettavaa, eikä järjellisesti perusteltavissa.
Avioliittojen kohdalla ulkopuoliset ajattelevat usein lapsia, joita sinä et voi antaa ja joista miehesei joutuu pakosta luopumaan koska on kanssasi. Ja adpotio etc. on eri asia. Vain biologinen lapsi on ihan oma, aivan samoin kuin naiselle itse synnytetty lapsi on se "oikeasti" oma lapsi.
Oletteko päättäneet ettei teillä tule olemaan edes adoptiotua yhteistä lasta?
Onko miehelläsi omia biologisia lapsia?
41v m
[/quote]
Ehdit vastata jo kun kirjoitin....
Mutta jos kerran lasten suhteen homma on selvä, niin onnea ja menestystä parisuhteellenne.
41v m
[/quote]
Kiitos. Jos olisi kyse mahdollisten lastenlasten saamisen eväämisestä, voisin toki ymmärtää läheisten kannan, mutta en tässä tapauksessa. Eihän lapsenlapsista olisi takuuta, vaikka olisin nuori nainenkin. Lapsiahan ei välttämättä tule tai niitä ei haluta. ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:08"]
Olen kanssa puuma ja pohdin tätä samaa kysymystä aikuisen tyttäreni kanssa. Hän on sitä mieltä että varsinkin netissä paheksujat (tai sellaiset, jotka eivät ole nähneet teitä) voivat olettaa että kyseessä on reppana mies tyyliin mehujanne ja häntä hyväksikäyttävä vanha akka.
[/quote]
Mihin perustat väitteesi, että mehujanne on reppana ja hänen kanssaan oleva vanha nainen hyväksikäyttäjä? Mistä me ulkopuoliset voimme tietää, mitä he tuntevat tai ajattelevat?
[/quote] Äh nyt missasit pointin. Puumia siis saatetaan luulla irstaiksi vanhoiksi ajoiksi, jotka hyväksikäyttävät jotain rassukoita. Unohda mehujanne :)! Terveisin kiltti puuma, joka ei kajoa reppanoihin.
Lähtökohtaisesti minusta puuman ei tulisi kajota sellaiseen, joka ei saa oman ikäistään seuraa.
Ihmiset ikääntyy niin eri tavalla. Nyt, kun tässä iässä katsoo ympärilleen samanikäisiä, niin toiset näyttää vielä 3kymppisille ja toiset jo 5kymppisille. Toiset kuuntelee autossa Loopia ja toiset Yle puhetta. Jne. Jne. Ikäero ei siis aina kerro kaikkea.
N40
Tämä on nyt näitä ikuisuusjuttuja. Kun on aina tehty niin kuin kivikaudella niin jatketaan samaa, vaikka kaikki olennaiset muuttujat ympärillä ovat muuttuneet. Näkisin että tämä ikäerojen paheksuminen kuuluu samaan kastiin kuin vähäjärkisten harjoittama homojen syrjintä ja ylipäätään keskiaikaisten arvojen ihannointi. Kas kun ei joku ole löytänyt Raamatusta jotain jaetta jolla vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhde voitaisiin tuomita kauhistukseksi.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:22"]
Tämä on nyt näitä ikuisuusjuttuja. Kun on aina tehty niin kuin kivikaudella niin jatketaan samaa, vaikka kaikki olennaiset muuttujat ympärillä ovat muuttuneet. Näkisin että tämä ikäerojen paheksuminen kuuluu samaan kastiin kuin vähäjärkisten harjoittama homojen syrjintä ja ylipäätään keskiaikaisten arvojen ihannointi. Kas kun ei joku ole löytänyt Raamatusta jotain jaetta jolla vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhde voitaisiin tuomita kauhistukseksi.
[/quote]
Kyllähän se onkin! Siemen lasketaan hedelmättömään maahan...
[/quote]
Ai jos se "maa" tässä tarkoittaa naista, niin pitääkö naisten todella lopettaa sukupuolielämä vaihdevuosiin? Kiva raamattu.
[/quote]
Ei tarkoita. Tulihan Saarakin 80v. raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:45"]
Täällä mies 60-v. Ei tulis mieleenkään katella oman ikästä akkaa sen verta rupsahtanutta nahkaa roikkuu. Kyllä se on mies joka sen parikytä vuotta nuoremman ottaa.
[/quote]
Kukaan normaali 40-vuotias nainen ei katsele rupsahtanutta roikkonahkaista 60-vuotiasta miestä.
[/quote]
Juuri näin. Äijillä on vähän turhan suuret luulot itsestään:D
Puuma on 35-45, ehkä joskus jopa 50v nainen, joka tykkää nuorista miehistä 20-25....v.
60-kymppinen nainen, joka seurustelee 40kymppisen (keski-ikäisen) ukon kanssa ei ole Puuma.
Helena Ahti-Hallberg olisi ulkonäkönsä ja ikänsä puolesta täydellinen Puuma.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:53"]
Btw....
Puuma tarkoittaa naista joka on kiinnostunut itseään huomattavasti nuoremmista miehistä. Tälläisen kiinnostuksen paheksuminen on valitettavaa, eikä järjellisesti perusteltavissa.
Avioliittojen kohdalla ulkopuoliset ajattelevat usein lapsia, joita sinä et voi antaa ja joista miehesei joutuu pakosta luopumaan koska on kanssasi. Ja adpotio etc. on eri asia. Vain biologinen lapsi on ihan oma, aivan samoin kuin naiselle itse synnytetty lapsi on se "oikeasti" oma lapsi.
Oletteko päättäneet ettei teillä tule olemaan edes adoptiotua yhteistä lasta?
Onko miehelläsi omia biologisia lapsia?
41v m
[/quote]
Ehdit vastata jo kun kirjoitin....
Mutta jos kerran lasten suhteen homma on selvä, niin onnea ja menestystä parisuhteellenne.
41v m