Venäjä pelottaa
Venäjä kasaa hyökkäysjoukkoja Suomen rajalle ja uhkailee, kiero sotahullu vainoharhainen johtaja siellä. Suomettuneet poliitikot kuuntele uhkailuja ja toimii liian hitaasti, pitäisi järjestää maanpuolustus kuntoon, maamiinat takaisin pikapikaa ja turvaa Natosta. Nyt Suomi on suojaton, yhteistyösopimus johtaa Suomen taistelutantereeksi mutta turvatakuu puuttuu, se on vain täysjäsenillä. Pitäisi ottaa oppia Balttiasta, siellä tunnetaan venäläisten väkivalta eikä pistää päätä pensaaseen. Omat aseet ei riitä.
Kommentit (92)
Putinin ego on verrattavissa Bushiin. Ja itänaapurin kierous painostus kiristys, strategiset maaostot huoltovarmuusreittien ja armeijaalueiden ympäriltä ja hyökkäysjoukot rajalla. Lopettakaa "suomettuminen" ja myötäily, suomalaiset poliitikot! Lunastakaa riskikiinteistöt valtiolle ja maamiinat takaisin. Puolustusvarmuutta pitää lisätä, se on paras suoja hyökkäystä vastaan.
Suomalaisten kannattaisi alkaa miettiä, miten pärjätään hätätilanteessa esim. ilman sähköjä. Miten koti pysyy lämpimänä, mistä saa vettä. Ei toimi kortit, kauppojen kassat ja ovet, bensapumput ilman sähköä. Eikä nettitai puhelinkaan kun tukiasemien virta loppuu.
Sanokaa mitä sanotte, mutta musta tuntuu että ne joukot on siellä Suomen rajan toisella puolella lähinnä pelottimena ja uhkauksena, että Suomi ei liittyisi Natoon tai tekisi mitään muuta Venäjälle haitalliseksi katsottua.
Kyllä muakin silti aina välillä pelottaa, varsinkin näin Helsingissä asuvana. Tännehän ne tulisi varmaan rajan lisäksi (koputin justiinsa puuta kolmesti) ensimmäisenä.
Mä luulen, että venäläiset uhkailee niin pitkään kuin Suomi ei ole Natossa. Sitten jos oltaisiin Natossa niin uhkailu olisi turhaa.
Rikosten silminnäkijöitä uhkaillaan että sulle käy huonosti jos kerrot havainnoistasi. Tosiasiassa kannattaa kertoa poliisille, koska on vaarassa niin kauan kuin ei ole kertonut, rikollinen haluaa välttää kiinnijäämisen. Tämä on selvinnyt monista monista uutisista.
ÄLKÄÄ PELÄTKÖ, MÄ OON VALMISTAUTUNU TÄHÄN KOKO MUN ELÄMÄNI !
Mua niin ahdistaa ajatus että mun mies tai niin kovin rakas veli joutuis sotaan.siinä vaiheessa mä olisin valitettavasti valmis antautumaan jos sillä konstilla selvittäis kaikki hengissä.tai jos ei niin sitten vetäsemään kuulan kallooni.
Mua kans. Teen kyllä mitä tahansa jos vaaditaan Suomen itsenäisyyden puolesta, mutta olispa se mukava elää rauhassa. Sodassa ei ole voittajia, on vain häviäjiä. Toivon, että venäläisetkin tämän ymmärtävät.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:13"]
Mitä ne Alakurtin joukot sitten on jos ei hyökkäysjoukkoja? Mitä ne tekee Suomen rajalla? Ai lomailee vai?
[/quote]
Nälkäiset haluavat ostaa ruokaa Sallan Prismasta? Erityisesti kun hintoja on laskettu.
Ukraina kutsuu aseisiin 250 000 ihmistä.
Tulee mielenkiintoiset Euroviisut...
Niin, ja natosta puhuminen on tietty "ennenaikaista" tai "vouhotusta" eiks niin.... not. Suomi Natoon ja äkkiä!
Millä venäläiset tavalliset ihmiset saisi ymmärtämään, että ulkomaalaiset ei ole heitä vastaan ihmisinä, ulkomaalaiset vastustavat ainoastaan Venäjän johtajan sotahulluutta.
Pitää alkaa toimia Suomessa sen hyväksi, että tänne ei hyökätä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:05"]
Talvisodan aikaan NL:llä oli suursota Saksan kanssa, se vei heiltä resursseja. Nyt suursotaa ei ole, venäläiset hipsivät vihreinä miehinä ja napsivat yhden maan kerrallaan. Suomen pitää varustautua ja liittoutua länteen jotta saa apua. Voimannäyttö on paras turva. Nato on liian suuri sotilaallisesti, sitä vastaan Venäjä ei uskalla hyökätä.
[/quote]
Oletko ihan tosissasi?? Talvisota käytiin talvella 1939-1940. Neuvostoliitto ja Saksa eivät todellakaan olleet sodassa silloin.
Saksa aloitti operaatio Barbarossan, eli hyökkäyksen Neuvostoliittoon kesäkuussa 1941 ja Suomi oli siinä Saksan liittolaisena. (Myöhemmin Suomessa otettiin käyttöön termi jatkosota omien väärien tekojen puolustelemiseksi ja käsien pesemiseksi oman valloitussodan aloittamisesta)
Suosittelen siis perehtymään edes auttavasti historiaan, mieluiten objektiiviseen sellaiseen, eikä minkään maan propagandan kirjoittamaan...
Oli NL:llä joukkoja rajoilla Saksaa vastaan jo aiemmin. Tuskin kovin paljon luottivat Saksan ja Venäjän väliseen sopimukseen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:06"]
Oli NL:llä joukkoja rajoilla Saksaa vastaan jo aiemmin. Tuskin kovin paljon luottivat Saksan ja Venäjän väliseen sopimukseen.
[/quote]
"Olla joukkoja rajalla" on hieman eria asia kuin "Olla suursodassa" :P
Ja Stalinhan nimenomaan luotti NL:n ja Saksan väliseen hyökkäämättömyyssopimukseen niin paljon, ettei uskonut kymmenistä eri tiedostelulähteistä tulleisiin varoituksiin Saksan valmistelemasta hyökkäyksestä, vaan jopa teloitutti tälläisiä "valheita" hänelle antaneita NL-tiedustelijoita.
Suomalaiset puupäät eivät halua tai uskalla liittyä Natoon eli eivät hanki minkäänlaisia turvatakuita tai liittolaisia sodan varalle. Toisaalta samaan aikaan on heikennetty entisestään Suomen mahdollisuuksia puolustaa itse itseään. Ei ole uskottu, että sota ikinä vois tulla. Niinpä päätöksiä on tehty aivan muilla kuin puolustuspoliittisilla perusteilla. Varuskuntien laukkautuksissa ja säästämisissä painottuivat kielikysymykset (Dragsfjärd versus Kontiolahti). Edullisesta ja tehokkaasta puolustuskeinosta eli maamiinoista luovuttiin kuviteltu maailmanparantaminen ja ulkomaiden mielistely mielessä. Suomessa on yleinen asevelvollisuus, mutta esim. oma puolisoni ei ole saanut ainuttakaan kutsua kertausharjoituksiin eikä armeijalla ole mitään tietoa siitä, mitä hän on tehnyt ja oppinut asepalvelusajan jälkeen ja miten tätä kannattaisi hyödyntää.
Voi meitä!!!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:52"]
Venäjä ei ole mikään passiivinen reagoija, vaan aloitteellinen toimija. Ja etupiiriajattelulle ei ole minkäänlaisia juridisia perusteita, Suomi on suvereeni valtio.
[/quote]
Juuri tuo naiivi oikeususko aiheutti talvisodan. Venäjällä ei ollut mukamas oikeutta vaatia Suomelta alueita. Ei ehkä ollutkaaan, mutta Kreml ei ole kihlakunnanoikeus. Jos suurvalta vaatii, pienemmän on syytä mukautua ja neuvotella edulliset vastineet, eikä vain tölväistä että ei käy, ei ole oikeutta.
[/quote]
Virolaisilta, latvialaisilta ja liettualaisilta voit kysyä, miten kävi, kun suostuttiin... Taisi mennä koko käsi pitkäksi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:05"]
Talvisodan aikaan NL:llä oli suursota Saksan kanssa, se vei heiltä resursseja. Nyt suursotaa ei ole, venäläiset hipsivät vihreinä miehinä ja napsivat yhden maan kerrallaan. Suomen pitää varustautua ja liittoutua länteen jotta saa apua. Voimannäyttö on paras turva. Nato on liian suuri sotilaallisesti, sitä vastaan Venäjä ei uskalla hyökätä.
[/quote]
kyllä suomi voisi estää venäjän milenkiinnon ilman natoakin, mutta se tarkoittaisi puolustusmäärärahojen kovaa korotusta.
Nyt pitäisi sekä korottaa puolustusmäärärahoja nopeasti että liittyä NATO:on.
Länsimaat kyllä ymmärtäisivät maamiinojen palautuksen. Venäläisille voisi sanoa että maamiinat suojaavat venäläisiäkin kun rajan yli ei kuljeta. Ei heillä ole urputtamista, paljon enemmän joukkotuhoaseita heillä on. Nyt vain nauravat suomalaisille houkille jotka purkavat puolustuskykyään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:49"]
Russofobit näköjään kylvävät taas venäläisvihaansa. Ei Suomea mikään uhkaa, ellemme itse anna aihetta, esimerkiksi haihattelemalla jostain Natosta. Suomi kuuuluu Venäjän etupiiriin, emmekä siksi voi elää täällä miten sattuu.
[/quote]
Suomalainen ei sano että Suomi kuuluisi Venäjän etupiiriin. Olet Putinin trolli ja yrität suomettaa.
Ei panna päätä pensaaseen, suomalaiset!
2