Oletko koskaan soittanut tai yrittänyt tavoitella lääkäriä kotinumerostaan?
Facen strömsöryhmässä joku kertoi että oli yrittänyt selvitellä lääkärinsä kotinumeroa kun ei muuten saanut kiinni ja oli sitten niin hassunhauskaa kun oli väärään numeroon soittanut. NO EI NÄIN. Kenelle välähtää mielenkään soitella lääkärilleen kotiin jos olisi vaikka numeron saanutkin selville? Mitä liikkuu päässä? Olen itse terveydenhuollossa töissä ja meille silloin tällöin tulee näitä puheluita kun topakka potilas pyytää yhdistämään suoraan lääkärille emmekä silloinkaan tee niin. Vaikka lääkäri on työpaikallaan. Lääkäreillä on töissään satoja potilaita ja ajanvarauskirjat joten ei sinne mennä kesken kaiken yhdistämään ketään, edes lääkärikollegoja saati potilaita! Älä ikinä tee noin jos joskus edes harkitset.
Kommentit (23)
Joo kyllä mä soitan ja hän soittaa minulle kun tarvitsee ammattiosaamistani tai ihan vaan pyytääkseen saunomaan.
Tosin ollaankin tunnettu parisen kymmentä vuotta.
Ainoastaan sellaisille, jotka olen tuntenut henkilökohtaisesti muuten kuin potilaana.
Ei kävisi mielessäkään.
Olen itse rahoitusasiantuntijana pankissa, kerran on asiakas hakenut henkilökohtaisen puhelinnumeroni ja soittanut siihen, niin kun pystyisin leikkipuistossa tekemään asialle yhtään mitään. Kymmenen minuuttia puhelun jälkeen numeroni oli salainen.
Suorat puhelinnumerot kunniaan!
Eli ymmärrän hyvinkin tuota.
Muutaman kerran olen baaripanon jälkeen käynyt kysymässä voidetta munaan. Joskus on niin kuppasennäköistäakkaa että hirvittää.
Vain niitä, jotka ovat henkilökohtaisia ystäviäni. Ei tulisi mieleenkään soittaa jonkun työasioissa vapaa-aikana kotinumeroon. Tiedän esim, että kampaajallani on ns työpuhelin aina mukana, mutta kunnioitan hänen vapaa-aikaansa ja soitan työaikana.
Olen, monestikin. Sukulaiseni on lääkäri eikä häntä saa työpäivän aikana työnumerosta kiinni.
En koskaan tekisi noin. Häiriköintiähän tuollainen on.
Harvat lääkärit pitää sellaista yksityispraktiikkaa että voisi soittaa muulloin kuin työajalla, mutta jos olisi niin ilman muuta siitähän veloittavat, samalla tavoin kuin muutkin ammatinharjoittajat periaatteessa aina tavoitettavissa.
Piti käydä lukemassa. Käsittämättömän noloa alkaa soittelemaan lääkäriin kotiin ja vieläpä kertoa asiasta julkisessa isossa ryhmässä. Onneksi ei saanut lääkäriä kiinni
Ei ole tapana ahdistella ja häiriköidä noin. Ei tervejärkinen edes harkitse tuollaista...
Olen hammaslääkäri, enkä yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kerran yksi potilas oli soittanut vanhoille vanhemmilleni kun halusi vaihtaa ajanvarausta. Sukunimen perusteella etsinyt numeron.
Vierailija kirjoitti:
Olen hammaslääkäri, enkä yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kerran yksi potilas oli soittanut vanhoille vanhemmilleni kun halusi vaihtaa ajanvarausta. Sukunimen perusteella etsinyt numeron.
Toivon että keksit tän päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen logiikka tässä oli ettei voinut soittaa normaaliin ajanvarausnumeroon vaan etsii mieluummin lääkärin sukulaisten numeron? Tunnen myös yhden lääkärin kokonimikaiman ja hänelle tuli puhelimitse usein reseptinuusimispyyntöjä ennen kuin vaihtoi salaiseksi.
Ammatin puolesta sanon että ihmisillä on kaikenlaisia ajatuksenjuoksuja...Mutta ei siis vapaa-ajalla työsoittoja kiitos. En pysty silloin asialle mitään tekemään.
Olen yhden lääkärin kokonimikaima. Mulle on tullut yli 10v ajan useita kertoja vuodessa soittoja ja viestejä joissa tavoitellaan tätä lääkäriä. Numeroni on ollut salainen kahdeksan vuotta, silti näitä tulee. Viimeksi tuli tekstiviestitse työtarjous Pihlajalinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhden lääkärin kokonimikaima. Mulle on tullut yli 10v ajan useita kertoja vuodessa soittoja ja viestejä joissa tavoitellaan tätä lääkäriä. Numeroni on ollut salainen kahdeksan vuotta, silti näitä tulee. Viimeksi tuli tekstiviestitse työtarjous Pihlajalinnasta.
Suurin osa yhteydenotoista on tullut kuitenkin siis potilailta. Joskus eivät millään usko puhelimessa että multa ei voi varata aikoja, vaikka selitän että en ole kyseinen henkilö eikä mulla ole mitään tekemistä hänen osaamisalansa kanssa. Silti koetetaan selittää että eikö voisi siitä huolimatta saada aikaa/reseptiä jne. En ehkä uskoisi tätä touhua ellen olisi itse kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Heh! Olisit voinut mennä sinne tapaamiseen että tervepä terve, tässä ollaan. Sitten olisivat alkaneet kysellä ja tutkia papereitasi...
minä selvitän lääkärin osoitteen ja menen siihen ovelle odottamaan!
Täysin hullua. Ja sitten on vielä näitä, jotka ihastuvat ja yrittävät jopa siksi ottaa yhteyttä.