Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nyt? En saa sairaslomatodistusta työpaikalle.

Vierailija
19.01.2015 |

Työterveydessä ei aikoja. Tk:sta en myöskään saanut aikaa. Käskivät yksityiselle. Molmpiin sanoin että todistus pitää olla ekasta päivästä. Onko pakko painua yksityiselle ja maksaa siitä? Pomo ei kommentoinut asiaa. Sanoin vaan että todistus on tuotava.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:36"]

Meillä ei myös työterveydestä meinaa saada aikoja. Käyn sitten yksityisellä ja pyydän aina pitkän saikun, että saan rahalle vastinetta.Jos maksan itse, pitää siitä jotain hyötyäkin

[/quote]

Rahalle vastinetta?

[/quote]

Jos maksan 70 euroa lääkärikäynnistä, pitää sillä tulla kunnolla vapaata. Pari ylimääräistä toipumispäivää taudin jälkeen sillä hinnalla. Jos työnantaja maksaisi kunnollisen työterveyshuollon, olisi saikkupäiviä vähemmän.

[/quote]

Oikein kuvaavaa. Asenne on juuri sellainen, josta syystä työnantajan on syytäkin epäillä s-lomien kanssa kikkailusta

[/quote]

Mitä kikkailua siinä on, jos lääkäri katsoo, että kuumeisen keuhkoputkentulehduksen saikku on 5 päivää, jotta antibiootti ehtii hyvin vaikuttaa ja saa toipua rauhassa, ettei tule uudestaan. Työterveyslääkäri (jos sinne pääsee) kirjoittaa kaksi päivää ja saat mennä puolikuntoisena töihin. Eli jos itse maksaa, odotan saavani saikkua sen verran, että ei tarvitse toipilaana töihin mennä

Vierailija
82/89 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä saatana sairastuin tiistaina ja oli tarkotus olla ti-to töissä, ilmotin etten oo tulossa töihin. Koko viikko meniki sit nukkuessa ja koomassa. Sit perjantaina soitin terveyskeskukseen ja he ei voi antaa sairaslomatodistusta? Että päivä aiemmin ois pitäny soittaa? Päivästäkö se on kiinni... Hän sano vaa et sun ois pitäny sillon soittaa, miksi? Eikö ne oikeesti saa samalla viikolla päivää myöhemmin kirjottaa sairaslomatodistusta, päivänä jollon mulla ei edes ole töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että lähes kaikissa työpaikoissa saisi olla omalla ilmoituksella 3 päivää pois. Aika paska systeemi, että pomo vaatii heti ekasta päivästä todistuksen. Ilmeisesti olettaa että ihmiset valehtelevat poissaoloista. Tuo kertoo siitä, että työnantaja ei luota työntekijöihin. 

Vierailija
84/89 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että lähes kaikissa työpaikoissa saisi olla omalla ilmoituksella 3 päivää pois. Aika paska systeemi, että pomo vaatii heti ekasta päivästä todistuksen. Ilmeisesti olettaa että ihmiset valehtelevat poissaoloista. Tuo kertoo siitä, että työnantaja ei luota työntekijöihin. 

Voihan olla, että työntekijät ovat osoittaneet ettei heihin kannata luottaa? Väärinkäytöksiä on joillakin aloilla aika paljon. Ehkä esimiesten työ on käynyt suorastaan mahdottomaksi, kun kaikki vain saikuttavat eikä ole ketään töitä tekemässä. Joku syyhän tuollaiseen epäluottamukseen yleensä on.

Vierailija
85/89 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin kusta kirjoitti:

No mä saatana sairastuin tiistaina ja oli tarkotus olla ti-to töissä, ilmotin etten oo tulossa töihin. Koko viikko meniki sit nukkuessa ja koomassa. Sit perjantaina soitin terveyskeskukseen ja he ei voi antaa sairaslomatodistusta? Että päivä aiemmin ois pitäny soittaa? Päivästäkö se on kiinni... Hän sano vaa et sun ois pitäny sillon soittaa, miksi? Eikö ne oikeesti saa samalla viikolla päivää myöhemmin kirjottaa sairaslomatodistusta, päivänä jollon mulla ei edes ole töitä?

Ei todistuksia kirjoiteta takautuvasti.

Vierailija
86/89 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina todistukset saanut kun vain soitan terveysasemalle. Jos pärjään kotona, ei ole syytä käydä näytillä. Kirjoittaa puhelimessa saikkulapun ja lähettää kotiin. Työsuojeluvaltuutettuun yhteyttä, jos pomo vaatii lääkärin todistuksen, eikä hoitajan kirjoittama todistus riitä.

Tai sitten vaan marssit sinne työterveyden odotustilaan, jos ei muu auta.

Vierailija
87/89 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin kusta kirjoitti:

Ei todistuksia kirjoiteta takautuvasti.

Tää, mistä joku lääköri voi tietää ootko ollu vaikka dokaamassa vaikka väität olleesi kipeä jo toissapäivänä? Ei ole edes sallittua kirjoittaa takautuvasti sairauslomatodistusta joten ei ole mitään nipotusta tuo.

Vierailija
88/89 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on mentävä yksityiselle. Vie lasku siitä työpaikan hallinnolle ja sano, että heidän pitää vaihtaa työterveyden tarjoajaa kun nykyinen ei toimi. Yritä saada firma maksamaan käyntisi.

Vierailija
89/89 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän valitettavasti on. Se on monellakin esim. Vappu aamuna ties mitä oireita, vaikka ensimmäisenä tulee mieleen krapula. Me jotka töissä ollaan, on vaan hyvä kun saat tehdä pyhänä sitten tuplavuorot ja hälytyskorvaukset päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan