Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä söisit, jos olisit rikas?

Vierailija
19.01.2015 |

Poikkeaisiko ruokavaliosi nykyisestä?

Minä rikkaana voisin syödä: salaattia joka päivä, mantelilevitettä, luomutuotteita, kookosvettä yms. viherpiiperryksiä, hienompia täysjyväleipiä, soijajäätelöä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilua

Vierailija
42/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 07:31"]

Ihan samaa ruokaa kuin nytkin, erinomaista itsevalmistettua herkkuruokaa. Vai raaka-aineet valikoisin tarkemmin enkä ostaisi tarjousten mukaan.

Vasikkaa ja kanaa söisin paljon useammin, nyt vain silloin kun niitä tuon esim Virosta tai jostain löytyy erikoistarjouksesta pari kertaa vuodessa. Myös kalaa tulisi syötyä enemmän, kirjolohi ei oikein innosta ja muuhun (tuoreeseen) on harvoin varaa. Hakisin vihannekset, munat, lihat jne suoraan tilalta. Nyt se ei kannata kun ne hinnoitellaan samanhintaisiksi kuin kaupassa.

[/quote]

Hassua kyllä, tryffelit ei ole mulle luksusruokaa koska on helposti saatavilla. Olin syksyllä metsästämässä valkoisia tryffeleitä ja söin heti tuoreeltaan:) Pari mustaa tryffeliä toin kotiin tuliaisina.

Ja Kobi Luwak kahviakin löytyy vielä purkin pohjalta hieman Balin tuliaisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika samalla tavalla kuin nytkin. Nyt en kuitenkaan syö oikeastaan ollenkaan lihaa, ja rikkaana voisi ostaa luomulihaa toisinaan, lisäksi kotimaista kalaa.

Miten ihmisillä ei muka ole rahaa kasviksiin, ei kasvikset ole kalliita? Olen itse opiskelija ja pystyn syömään terveellisesti.

Vierailija
44/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin rikas, söisin varmasti melko samalla tavalla kuin tälläkin hetkellä, poikkeuksena, että ruokani olisi todennäköisesti "runsaampaa". Eli siis kanakastikkeen joukkoon voisi huoletta heittää paprikaa ja minimaissia ja bambunversoja (vai mitä ne nyt onkin :D) ja mitä nyt mieleen tuleekaan. Salaattia olisi jokaisen ruuan kyljessä.
Ehkä suurin ero olisi se, että kaupassa voisi ostaa yksinkertaisesti sitä mikä näyttää hyvältä tai mitä tekee mieli, eikä aina vain sitä halvinta vaihtoehtoa.

Vierailija
45/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkään syön nykyään, joten ei muuttuisi mitenkään. Ehkä voisi alkaa taas hifistelemään sali protskujen kaa.
Ei jaksa enää ruoka kiinnostaa. Tarvitsen proteiineja ja hiilareita tietyn määrän tiettyinä aikoina. Pastaa, jauhelihaa, broikkuu, rahkaa, vihanneksia, jne... Ja liikuntaa. Helppoa suosittelen.

Vierailija
46/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:10"]

Nälkään syön nykyään, joten ei muuttuisi mitenkään. Ehkä voisi alkaa taas hifistelemään sali protskujen kaa. Ei jaksa enää ruoka kiinnostaa. Tarvitsen proteiineja ja hiilareita tietyn määrän tiettyinä aikoina. Pastaa, jauhelihaa, broikkuu, rahkaa, vihanneksia, jne... Ja liikuntaa. Helppoa suosittelen.

[/quote]

Kuulostaa kuolettavan tylsältä tällaisen ruokanautiskelijan mielestä!

Vierailija
47/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="av mamma" time="19.01.2015 klo 06:11"]

Miten köyhiä olette jos unelmoitte voivanne rikkaana syödä enemmän salaattia ja hedelmiä?

[/quote]

Olen opiskelija.

Vierailija
48/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 07:50"]

Varmaan aika samalla tavalla kuin nytkin. Nyt en kuitenkaan syö oikeastaan ollenkaan lihaa, ja rikkaana voisi ostaa luomulihaa toisinaan, lisäksi kotimaista kalaa. Miten ihmisillä ei muka ole rahaa kasviksiin, ei kasvikset ole kalliita? Olen itse opiskelija ja pystyn syömään terveellisesti.

[/quote]

Eri asia ostaa kurkku pari kertaa viikossa kuin tehdä oikeasti kunnollinen salaatti.

Vierailija
49/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin pizzaa ja kävisin ostamassa jotain viiniä. Suklaalevy messiin kans.

Vierailija
50/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellisen tuntuista budingia

Vierailija
51/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka köyhä pitää olla että raha vaikuttaa syömisiin? Me ei rikkaita olla, kotihoidontuki ja miehen pieni 1600€ kk palkka. Lainoja maksellaan. Ei koskaan olla ruokakaupassa mietitty että tuo maksaa liikaa, jos jotain halutaan niin se otetaan, ruoasta ei tingitä... meillä on kaks lasta....

Vierailija
52/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisesti söisin kuin AP. Kaikkea luomua, ostaisin palvelutiskistä salaatteja yms, söisin hyvissä ravintoloissa ja shoppailisin Anton & Antonilla

Vierailija
53/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin enemmän ravintolassa syömässä.

Vierailija
54/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalat (muutenkin kuin tajouksesta), salaatit, pähkinät ja ravintolaruoat onkin sanottu jo moneen kertaan. Minä söisin lisäksi tuoreita viikunoita. Täällä ne eivät ole erityisen edullisia juuri koskaan.

Vierailija
55/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papu-palli-kikkelimuhennusta, luomua.

Vierailija
56/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin luomua, ja jotain rikkaiden ruokaa eli jtn kaviaaria :DSit kobe-härkää .(Kobe-härästä tekee haluttua ja arvokasta härkien laadukas elämä. Härät saavat juoda olutta, niitä hierotaan oluella, niille lausutaan haiku-runoja ja soitetaan musiikkia. Kobelaisten Waguy-härkien liha maksaa jopa 300 euroa kilolta.)

Vierailija
57/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varmaan ruokavalion suhteen mikään muuttuisi. Mutta ehkä mulla olisi varaa kotitalouden hoitajaan, joka tiskit ja kokkailut hoitaisi.

Siitä huolimatta mulla olisi edelleen kasvimaa ja suurempi (lue jätti) kasvihuone. Itse luomusti kasvatettuja tomaatteja ja porkkanoita ei maussa voita kyllä mikään. Voisin kokeilla appelsiinin kasvatusta talvipuutarhassa....istua maaliskuussa kukkivan kirsikkapuun alla...

Vierailija
58/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:40"]

Kuinka köyhä pitää olla että raha vaikuttaa syömisiin? Me ei rikkaita olla, kotihoidontuki ja miehen pieni 1600€ kk palkka. Lainoja maksellaan. Ei koskaan olla ruokakaupassa mietitty että tuo maksaa liikaa, jos jotain halutaan niin se otetaan, ruoasta ei tingitä... meillä on kaks lasta....

[/quote]

Taidetaan tienata reippaasti enemmän, mutta lähes aina katson hinnan ja se myös vaikuttaa valintoihin. En tosin välttämättä osta halvinta, mutta pyrin hyvään hinta-laatusuhteeseen. Laatua on paitsi maku myös terveellisyys.

Vierailija
59/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Sushia

Vierailija
60/63 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ei muuttuisi, mutta kävisin useammin ravintoloissa, ostaisin kaiken lihan luomuna ja nauttisin kalliimpia viinejä. Jos olisin rikas minulla olisi oma puutarha ja kasvihuone, josta saisin ihania tuoreita yrttejä, ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi