Yli 60 eläkkeelle
Hallitus on kaavailemassa yli 60v pidenpään työttömänä olevat eläkkeelle, enemmän tuottaa 60+ veroja kun voi ottaa osa-aikaisena työtunteja, kun eläke on turvana. Mitä mieltä olette?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla linkkiä olis tähän kaavailuun?
Valitettavasti kadotin sen, laitan heti kun löydän sen. En tiedä että onko vaan skuuppi, vai onko oikeasti toteutettavissa. Siinä on järkeä, suotta tässä ikäryhmässä olevia pyörittää systeemissä. Siinä työllistyisi nuorempis, ja vanhemmat paikkaa osa-aikaisena. Siinä hyötyisi kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kadotin sen, laitan heti kun löydän sen. En tiedä että onko vaan skuuppi, vai onko oikeasti toteutettavissa. Siinä on järkeä, suotta tässä ikäryhmässä olevia pyörittää systeemissä. Siinä työllistyisi nuorempis, ja vanhemmat paikkaa osa-aikaisena. Siinä hyötyisi kaikki.
Poistoon ja uusi yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jos se on vapaaehtoista.
Miksi ap kirjoittelet tarinoita ilman lähdetietoja? No siksi kun spämmäät paskaa palstalle.
Persu huutelee, onko sinun keksintö vai mikä kiukuttaa?
Nyt poistettiin työtömältä suojaosa mutta eläkkeellä olevalla on "suojaosa" eli eläke jolloin osa-aikatyö onnistuisi. Hyvä ehkä eläkeläisen kannalta mutta huono työttömän kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kirjoittelet tarinoita ilman lähdetietoja? No siksi kun spämmäät paskaa palstalle.
Kysy kampaviineri satoselta
Palsta on niin täynnä paskaa että ilman linkkiä ei vaan usko noita tarinoita ja poistoonhan ne menee.
Vierailija kirjoitti:
Persu huutelee, onko sinun keksintö vai mikä kiukuttaa?
Persuhullukin löysi tänne.
Vierailija kirjoitti:
Nyt poistettiin työtömältä suojaosa mutta eläkkeellä olevalla on "suojaosa" eli eläke jolloin osa-aikatyö onnistuisi. Hyvä ehkä eläkeläisen kannalta mutta huono työttömän kannalta.
Jos olet nuorempi niin miksi olisitkaan eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy kampaviineri satoselta
Sinulta mä kysyin muttei taida lähdetietoa löytyä. Kyllä sä olet surkea.
Onko eläkkeellä työstä verotus tuloveron mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä ei varsinaisesti ole suojaosaa eikä rajaa. Vanhuuseläkkeellä oleva saa tehdä töitä, eikä eläke laske. Työkyvyttömyyseläke voi olla eri asia.
Kannatan
N58v osa-aikatöissä pakosta
Minulle kuntakokeilusta suositeltiin varhennetulle eläkkeelle, työ eläkkeestä 25 tai 50%, helpottunut olen kun pääsee tästä oravanpyörästä.
Eikös tästä jotain edellisen hallituksen aikaan väläytelty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo parempi että nuoret saa kokoaikatöitä je meille vanhemmille riittää vähempikin. Olen suunnitelmallisesti pyrkinyt vähentämään työaikaani jo yli kymmenen vuotta. Onnistuin hinaamaan palkkanin kohtalaisen hyväksi vuokratyöntekijänä ja ansiosidonnainen lukittui siihen. Pärjätään todella hyvin pienemmälläkin työmäärällä. Nuorille töitä, ne tarvii rahaa.
Saas nähdä millainen sillisalaatti tulee kun ensi vuonna te-toimistot lakkautetaan
Vierailija kirjoitti:
Minulle kuntakokeilusta suositeltiin varhennetulle eläkkeelle, työ eläkkeestä 25 tai 50%, helpottunut olen kun pääsee tästä oravanpyörästä.
Minkä ikäinen olet?