Mikä on arvokkainta kotonasi?
Siis mitä murtovarkaat veisivät jos tietäisivät mitä kaikkea sinulla on ja missä?
Mietin tätä tänään ja tajusin etten omista juuri mitään arvokasta, siis sellaista millä olisi mitään jälleenmyyntiarvoa. Astioihin mulla on mennyt hirveesti rahaa, kalliit lautaset, kipot, kupit, lasit, mukit, aterimet, viini(ym. alkoholi-)lasit jne jne. Mutta eipä niistä käytettynä paljoa katukaupassa saisi. Muumimukeista mulla on melko arvokas kokoelma, eli ne varmaan on sieltä kalleimmasta päästä ellei jopa arvokkain omaisuuteni (irtaimistosta siis). Vaatteet ei ole mitään kalliita, ei ole juuri mitään arvokasta elektroniikkaa. Telkkari, digiboxi jne on ihan halpoja ja vanhoja, samoin tietokone. Tabletti ehkä niistä taas arvokkain. Toinen minkä keksin on korut. Ei, en omista timantin timanttia mutta kalevala-koruja mulla on aika paljon. En tiedä ostaisko kukaan niitä käytettynä, ja paljonko niistä maksettaisiin mutta uutena noiden arvo menee kyllä reilusti yli tonnin, ehkei kuitenkaan 2000..
Mitäs teillä siis?
Kommentit (34)
Hmm...varmaan mun pitkämiekka. Meillä elektroniikka on jo vanhaa (useita vuosia) joten niistä ei paljoa saa. Eikä meillä toisaalta elektroniikkaa ole edes paljoa. Joten miekka varmaan on se kallein.
Mulla autokin on muuten halvempi kuin vissiin monen teidän puhelimet. Silti on siihenkin kyllä yritetty murtautua joskus, ja tankkiin myös.
Sohva, elektroniikka, kodinkoneet (pelkkä astianpesukone 900e), puhelimet... kaikki muu onkin halpaa paskaa eikä käteistäkään ole kuin lapsen säästöpossussa. Autot tietty arvokkaimmat.
Tuo vihko, missä on kaikki, ihan kaikki tunnukset ja salasanat eri kauppoihin. Tai sitten tämä keskusyksikkö, jossa on myös paljon tietoa.
Tavaroita ei ole kalliita. Mun iPhone 4 varmaan kallein vietävä. Uutta pesukonetta, joka oli halpa, tuskin lähtee viemään.
Uudehko läppäri, 3 alle 2 vuotiasta samsungin pikku telkkaria ja isompi ja vanhempi tv, koruja n. 1500e arvosta ja 3000e todella hyvin piilotettuna.
meillä on kaks parin tonnin koiraa
Meillä ei ole mitään rahallisesti arvokasta. Jos joku haluaa wanhan läppärinromun niin voi voi...
Olemme innokkaita kirpputori- ja kierrätysharrastajia sekä käytämme rahamme mieluummin laadukkaaseen ruokaan kuin kalliisiin tavaroihin.
Elektroniikasta nyt ei hirveästi katukaupassa saisi, h/k-kajarit olisivat kai arvokkaammat kuin tv ja tietokoneet yhteensä.
Muuten kalleimmat ostot viiden vuoden sisällä on ollut kissan kiipeilypuu ja uudet patjat mutta tuskimpa ne varkaiden mukaan lähtisi :D.
Akseli Gallén-Kallelan taulu ja muut arvotaulut.
Kallein taitaa olla MacBook air, joka ostettaessa maksoi 1300€, mutta on jo yli kolme vuotta vanha, eli nykyään ei arvo oo varmaan ku puolet tosta. Sitten on 600€ Lapponia-koru, muuta arvokasta ei ole.
A star all heart kalevalakorusarjan hopeariipus ja sormus, 60" hd 3d tv ja 9000€ piano. Muulla ei juurikaan jälleenmyyntiarvoa ole.
Taulut ja autot.