polttajat! Miksi poltatte vaikka tiedätte riskit?
Tupakoinnin haitoista puhutaan jatkuvasti eikä siitä ole kenelläkään mitään hyvää sanottavaa mutta silti on paljon ihmisiä joilla ei ole aikomustakaan lopettaa. Jos poltat niin miksi?
Kommentit (66)
Istuminen on vaarallisempaa kuin tupakointi
Siks et sulla ap olis jotain kysyttävää. Hanki elämä.
Koska tykkään tupakasta. Minulla ei ole mitään ongelmia lopettaa jos niin haluan (olen ollut polttamatta mm. raskausajat) mutta toistaiseksi mennään näin eli poltellen.
Koska en tarvi välttämättä elää 100-vuotiaaksi. Jos pääsen yli 70, se on ihan riittävän pitkä elämä. Polttelen sen verran vähän että ei pitäisi kauheasti lyhentyä elinaika. Loppujen lopuksi 10 vuottakin on niin lyhyt aika, varsinkin siellä loppupäässä, ettei se hirveästi hetkauta sinne tai tänne. Kuolleena ollaan ääretön vuotta, joten suhteellisesti melko pienistä eroista puhutaan, jos joku kuolee 72-vuotiaana vs. 82-vuotiaana.
Tupakoitsijat ovat yksinkertaisia, ei sen kummempaa.
Kuolen kuitenkin ennen kuin täytän 30
Siksi koska se on hauskaa. Haluan ottaa ilon irti siitä lyhyestä ajasta, jonka vietän täällä maapallolla. Mieluummin elän vaikka vähän lyhyemmän elämän ja kuolen onnellisena kuin elän pitemmän elämän, ja elän kuin laupias samarialainen.
Poltan tupakkaa ja se ilmeisesti tekee minun älykkyydestäni jonkinlaisen arvion että olen automaattisesti tyhmä kun tiedostan mihin kaikkiin sairauksiin voin sairastua. Tämä on sama asia kun kysyisi suklaata syövältä ihmiseltä "miksi syöt suklaata, kun tiedät että sen liiallisella syömisellä sinusta tulee ylipainoinen" jeesus sentään, eikö ole jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa ja mitä imee ?
En arvosta itseäni tai terveyttäni tarpeeksi.
Koska olen riippuvainen tupakasta.
Pitää sitä jotain nautintoja ihmisellä olla. Muuten menee aika kuivaksi elämä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:45"]Poltan tupakkaa ja se ilmeisesti tekee minun älykkyydestäni jonkinlaisen arvion että olen automaattisesti tyhmä kun tiedostan mihin kaikkiin sairauksiin voin sairastua. Tämä on sama asia kun kysyisi suklaata syövältä ihmiseltä "miksi syöt suklaata, kun tiedät että sen liiallisella syömisellä sinusta tulee ylipainoinen" jeesus sentään, eikö ole jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa ja mitä imee ?
[/quote]
Ainiin ja mihin sairauksiin sen ylipaino sitten altistaa... Kyllä siihenkin ennen pitkää kuolee.
Miksi tupakkaa eikä kannabista? Jos kannabis olisi laillista suomessa polttaisitteko sitä tupakan sijasta?
On jokaisen oma asia mitä suuhunsa tunkee, tiettyyn pisteeseen asti. Aiheutuuhan tupakoinnista ja sen terveyshaitoista melkoiset kustannukset yhteiskunnalle. Lisäksi muut joutuvat kärsimään passiivisesta tupakoinnista.
Ei kai kukaan oikeasti vertaa tupakan haittavaikutuksia suklaaseen?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:49"]Miksi tupakkaa eikä kannabista? Jos kannabis olisi laillista suomessa polttaisitteko sitä tupakan sijasta?
[/quote]
Tupakka aiheuttaa riippuvuutta herkemmin kuin kannabis.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:50"]On jokaisen oma asia mitä suuhunsa tunkee, tiettyyn pisteeseen asti. Aiheutuuhan tupakoinnista ja sen terveyshaitoista melkoiset kustannukset yhteiskunnalle. Lisäksi muut joutuvat kärsimään passiivisesta tupakoinnista.
[/quote]
Yhtä lailla ylipainoiset aiheuttaa kustannuksia yhteiskunnalle, että sori nyt vaan :)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:50"]
On jokaisen oma asia mitä suuhunsa tunkee, tiettyyn pisteeseen asti. Aiheutuuhan tupakoinnista ja sen terveyshaitoista melkoiset kustannukset yhteiskunnalle. Lisäksi muut joutuvat kärsimään passiivisesta tupakoinnista.
[/quote]
Niin no, kolmasosa suomalaisista aikuisista on ylipainoisia, mutta tupakoitsijoita alle viidesosa työikäisistä. Ehkä eduskunnan pitäisikin aloittaa Sokeriton Suomi 2020 -kampanja?
Tupakoijat haisee pahalle ja se tupakan imeminen näyttääkin niin idiootilta. Vielä kun tietää, mitä se tekee terveydelle ja paljon siihen pitää rahaa tunkea, niin vähän ihmetyttää miksi kukaan polttaisi. Toki jokainen päättää omista teoistaan ja kantaa niistä vastuun, eikä toivottavasti altista ulkopuolisia savulle..
Ei liika ruuan mässäyskään hyvää tee, eikä alkoholinkäyttö, ei liikkumattomuus tai huonot elämäntavat muutenkaan. Se ei poista sitä faktaa, että tupakointi on haitallista.
Todella fiksua perustella polttamistaan sillä, että ylipainokin on vaarallista. :D
Osittain tottumuksesta, osittain riippuvaisuudesta, osittain päihtymistarkoituksena, eli mielihyvän hakemisena, osittain, koska alkaa ottaa nuppiin tämä saamarin hyysäysyhteiskunta, missä ei saa kohta tehdä sitäkään vähää.