Mulla on surkea yleistieto ja olen vähän tyhmä
Olen tosin matikassa hyvä ja kielissä keskitasoa, mutta en tiedä paljon mitään mistään, tai en muista koulussa opituista reaaliaineista juuri mitään. Jotain hyvin yksinkertaisia ja paljon esillä olleita asioita muistan tai tiedän, mutta yksityiskohdista ei hajuakaan. Muita "sivistymättömiä"?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:43"]
Mene opiskelmaan!
[/quote]
Ei se auta siihen, en oikein ehdi tekniikan alan opinnoilta opiskella muuta. Mulla on jo parinkin alan tutkinto ennestään. Ei se opiskelu auta siihen, että asiat eivät jää mieleen. Kun joku historia tai yhteiskuntaoppi ei ole kiinnostanut koskaan, niin ei se väkisin opiskelemalla siitä parane. Alan kuitenkin kehitellä tuntien aikana jotain muuta. Matemaattisesti siis en ole tyhmä.
Ei kenenkään ei tarvitse kaikkea tietää! Olet erinomainen matikassa, joten ole ylpeä siitä. Joku toinen on hyvä jossakin muussa aineessa.
Olemme kaikki yksilöitä.
Kiitos 5, mutta tosiaan hävettää, kun en muista esimeriksi eri aikakausia, Napoleonin aikoja kovin tarkkaan. Kerran väitin pelissä, että Napoleon oli Eva Braunin kanssa naimisissa ja aiheutin yleistä hilpeyttä. Erityisesti historiassa olen surkea. ap.
Minä olen. En ole missään lahjakas ja koulussa pärjäsin todella huonosti.
No huono ammatti on nykyään ja yleistieto nolla.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:58"]
Voit edelleen lukea kirjoja?
[/quote]
Olen yrittänyt, mutta ei nappaa. Luen dekkareita mieluummin. Uutisia katson ja huomaan aina ajattelevani jotain muuta. Sanaristikoita teen, ja niihin etsin netistä vastauksia, silloin vähän joskus viisastun. ap.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
Mitä esim et tiedä?