Luetteko mangaa?
Kommentit (55)
No kun nyt kerran kysytään, niin vastaan: en lue. En keksi yhtäkään syytä miksi lukisin. Joskus lapsena luin Aku Ankkaa, Lucky Lukeja, Nalle Puhia ja Batmania.
Äsh, 11 unohti mainita mangoista parhaan: Hellsing :)
Tämmöinen 27-vuotias kahden ammatin käynyt lukee Bleachia, loppuneista mangoista Fullmetal Alchemist ja Naruto.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:44"]
Lapsellista. Menisitte töihin, aikuiset ihmiset!
[/quote]
Töissä käyn (nytkin juuri lähdössä, kunhan syön aamupalan) ja silti luen silloin tällöin mangaa. Tämän hetken lemppari on Attack on Titan.
-N28
Kaksi kaveriani katsovat Hetaliaa. Itse en ole innostunut animesta, manga on enemmän makuuni :) - Ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:03"]Mä luen retrosti POKEMONIA suomeksi :D
Yks lemppareista on Azumanga Daioh ja Yotsuba. Ikää 28.
[/quote]
Azumanga daioh on myös hyvä :3 - Ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:44"]
Lapsellista. Menisitte töihin, aikuiset ihmiset!
[/quote]
Ystäväiseni, mangaa lukevat Japanissa nimenomaan aikuiset. Osa on jopa ihan k-18. Jos et ymmärrä jotain alkuunkaan, älä auo aiheesta päätäso.
Meillä manga on varsinkin tuon esikoisen juttu. Mahdoton manga- ja animefani, oikea otaku.... Lempisarjansa Blue exorcist, jota olen itsekin hiukan lukenut. Omat lempisarjikseni ovat länsimaisia, Kratzy Kat, The fabulous furrye freak brothers, Calvin and Hobbes ja Spirit.
T. 48-vuotias sarjisfani
Luen tällä hetkellä vain Narutoa ja One Pieceä (englanniksi), aikaa ei tunnu riittävän näinä päivinä. Kirjahyllyt notkuu täynnä mangoja. Tykkään myös lukea lyhyitä ja One shoot mangoja (jossa tulee vastaan välillä hauskoja ja hyvin hämmentäviä :D)
N26
Olen 40+ nainen ja satuin joskus pari vuotta sitten löytämään Junji Iton Uzumakin netistä ja luin sen parin päivän aikana läpi kun sattui olemaan aikaa. Pidin siitä ja katselin myös siihen perustuvan leffan mutta ei se nyt aivan samaan yltänyt :).Muuten en olekaan mangoihin tutustunut, mitä nyt nuorena luin sellaisen kuin Hiroshiman poika. Minusta se oli silloin aika ankea.
Tulee luettua kaikenlaista mangareader.netistä, ovat englanniksi. Hyllystä löytyy yhtä ja toista, jo mainittujen lisäksi The Wallflower (hölmö hölmö nimi annettu englanniksi) ja Utena ovat sellaisia mistä pidän paljon.
Ja tuolle töihin menemisestä, niin, jotkuhan menevät töihin lukemaan mangaa. Heitä kutsutaan suomentajiksi. Eikä sarjakuva ole yhtään sen lapsellisempaa kuin tv-sarjat, elokuvat tai kirjat. Lapsellista on hävetä jotain.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:29"]Minkä ikäisiä te olette? Kysyy 35-vuotias ohikulkija. En lue Mangaa mutta 10- vuotias poikani joskus lukee. [/quote] 22v, lukenut tässä jotain reilut 10v. Ei kai tässä iällä ole niin väliä, sarjakuvaa tehdään ihan kaiken ikäisille. [/quote] Olen kymmenen vuotta nuorempi:D
[/quote]
Kymmenen vuotta nuorempi kuin 22v vai kuin 35v? Siis oletko 25 vai 12?
Itse olen lähempänä tuota 25v. Ekan kerran taisin lukea mangaa suunnilleen 12-vuotiaana. Aloittelin joistain suomennetuista, joita nyt siihen aikaan sattui olemaan tarjolla, Ranmaa muistan lukeneeni ainakin. Sitten siirryin englanninkielisiin, koska tarjonta oli laajempi. Sitten siirryin japaninkielisiin, koska tarjontaa on niin paljon kuin ikinä kiinnostaa... nykyään kulutan yaoi-osastoa.
Olen nyt 23-vuotias nainen, en ole vuosiin lukenut mutta joskus nuorempana. Lempparini olivat dragon ball z, emma, naruto yms.
Edelleen Goku <3
Lukeudun enemmänkin animun töllöttäjäksi ja fujoshiksi (tietäjät tietää), mutta noista "normisarjoista" suosikeiksi sanoisin Ai Yazawan Paradise Kiss, Naked Ape kaksikon Switch, Jinsei Kaotokan ja Kazuma Kondoun Deadman Wonderland, sekä Kaoru Morin Emma.
Päälle 10 vuotta sitten tuli kokeiltua perus Narutot, FMA:t, One Piecet ja Bleachit, mutteivät iskeneet tarinoiden puolesta. Romanssit ja gore kauhut on enemmän oma juttu.