Englannin opiskelua
Olen pitkään miettinyt/haaveillut englanninkielen opiskelusta, tai siis nykyisen kielitaitoni parantamisesta. Pärjään ihan mukavasti puhuessa, kirjoittaminen on huomattavasti hankalampaa. En tunne kielioppiasioita ja siinä on yksi ongelma jonka ratkaiseminen ei ole aivan helppoa.
Minulla ei oikein ole aikaa lähteä mihinkään kansalaisopistojen kursseille eikä siellä olisi edes oikean tasoista tyhmää. Aloittelijat kun ovat aloittelijoita ja se olisi täysin turhauttavaa, samoin ne seuraavat jatkokurssilaiset. Kaipaan sellaista jossa keskustelut käytäisiin englanniksi ja kun tulee ongelmatilanne, voisi kysyä suomeksi selitystä ja saada myös selkeät vastaukset.
Keskustelen englanniksi eri maalaisten ihmisten kanssa netissä, mutta juuri erilaisten kielioppiongelmatilanteissa, olisi hienoa kun se keskustelukumppani olisikin suomenkielentaitoinen ja voisi kysyä, että miksi pitää sanoa näin ja näin tai esimerkikis, en osaa selittää tätä englanniksi, voisit opettaa jne.
Onko kellään muulla samankaltaista ongelmaa?
Kommentit (4)
Ei. Ottaen huomioon miten paljon joka päivä joutuu käyttämään englantia, on vaikea käsittää miten sen taitaminen jäisi vajaaksi. Suurin osa nettikeskusteluista ja -teksteistä ovat englanniksi ja TV sarjat ja elokuvat samoin. Niitä kun seuraa niin lukutaito ja sitä kautta kielioppi ja kuullunymmärtäminen paranee. Minulla tämän on edennyt siihen pisteeseen että ajattelen nykyään englanniksi.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:00"]
Ei. Ottaen huomioon miten paljon joka päivä joutuu käyttämään englantia, on vaikea käsittää miten sen taitaminen jäisi vajaaksi. Suurin osa nettikeskusteluista ja -teksteistä ovat englanniksi ja TV sarjat ja elokuvat samoin. Niitä kun seuraa niin lukutaito ja sitä kautta kielioppi ja kuullunymmärtäminen paranee. Minulla tämän on edennyt siihen pisteeseen että ajattelen nykyään englanniksi.
[/quote]
Ajattelen samoin, mutta niiden kieliopillisten asioiden kanssa jumittaa. Oma kielitaitoni ei ole kouluaikasta perua, omatoimisesti jälkeen päin opiskellut, lukenut englanninkielisiä kirjoja/lehtiä, viime vuodet tietysti nettiä, TV on ollut osana omaa opiskelua jne.
Tyhmänä ihmisenä niiden kielioppiasioiden opiskelu itsenäisesti kirjoista on vaan niin hemmetin vaikeaa, minulle jopa mahdotonta.
Kansalaisopistossa kyllä yleensä on ihan keskusteluryhmiä, joissa voi kysyä opelta. En oikein keksi tuohon muutakaan ratkaisua, jos kerran haluat kysyä. Tai yksityisope. Nykyään netin kauttakin saa yksityisopetusta, ei välttämättä tarvi lähteä kotoa.
Nope :p