Pärjäisitkö pelkällä perinteisellä kännykällä?
Mun kännyllä puhuu ja tekstaa ja se on ihan ok. En haluu tuhlata tai käyttää aikaani siihen enenpää. Työpaikalla työaika pääsääntöisesti kännykän käyttö kielletty,ellei se liity työasioihin. Tauoilla ei paljon jutella,ku kaikki vaan räplää kapuloitaan. Mulla pöytäkone kotona,jolla oon netissä. Vähän ulkopuolinen olo työpaikalla,ku ei paljoa jutustelua,kaverit vaan somettelee.
Kommentit (27)
En. Sen jälkeen kun älypuhelimet tulivat on tietokoneen käyttö loppunut lähes kokonaan, meillä on sellainen 300€ läppäri joka on niin hidas että järki lähtee. Lapset joskus käyttää sitä, sitten on tabletti ja älypuhelimet... Mitä nykypäivänä tehdään tietokoneella kotona? Ei yhtään mitään. M36v
Pärjäisin hyvin ilman älykännykkää mutta pitää varuilta olla sellainen kun ei koskaan tiedä vaikka tietokone pasahtaa ja laskut on maksettava
Minulla on vanha Nokian kännykkä josku jopa mukanani ja 10-vuotias läppäri pöydällä. Näillä eläkeläinen pärjää loistavasti.
En, mä teen tällä kaiken. Läppäri on oikeastaan turha.
Älypuhelin > Läppäri > TV > Pöytätietokone > Simpukkapuhelin tai muu vanhentunut puhelin.
Jep, näin se menee.
Pärjäsin vielä vuosi sitten. Pidä vanhasta kännykästäsi kiinni, minusta on hienoa, että joillain on vielä niitä.
Älyttömällä pärjää hienosti, edes sitä en kanna mukanani vaan se pysyy kotona.
Oven ulkopuolella minulla ei ole mukanani mitään puhelinta joitain harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta, jolloin täytyy todella puhua jollekin jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäsin vielä vuosi sitten. Pidä vanhasta kännykästäsi kiinni, minusta on hienoa, että joillain on vielä niitä.
Niitä saa yhä uutenakin.
Koronapassissa vituttaa ettei enää pysty kertomaan kellekään, ettei käytä älypuhelimia.
Ihmiset ovat sitten heti että ahaa...sulla ei oo passia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa yhä uutenakin.
No maksat silloin ihan turhasta. Pari euroa maksat lisää ja saat älypuhelimen.
En pärjäisi. Tarkostan puhelimesta kryptosalkkuni tilanteen useita kertoja päivässä, samoin muutaman muun varallisuusluokan kurssi on helpointa tarkistaa puhelimen sovelluksista. Samoin sähköposti on nopein tarkistaa puhelimesta, tosin jos siellä on jotain merkittävämpää, hoidan asiat tabletilla.
Kaikkia sovelluksia ei saa tabletille, siksi on oltava älypuhelin, jos haluaa niitä käyttää.
Muita pihelimella hyödyllisiä sovelluksia on Fingridin ylläpitämä tunnittainen pörssisähkön hinta (en tosin toistaiseksi osta pörssisähköä), maksuominaisuus lähimaksulla kaiken kokoisissa ostoksissa ja se, että en edes voisi käyttää älykelloani ilman puhelintani, siis kelloa ei voi kytkeä tablettiin, mikä on harmi, mutta minkäs teet.
Eli jos on varallisuutta tai muuta aktiivista elämää, puhelin on varmaan aika kätevä keksintö monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa yhä uutenakin.
No maksat silloin ihan turhasta. Pari euroa maksat lisää ja saat älypuhelimen.
Niin mutta kun en halua älypuhelinta.
Sinä päättelit että en hinnan takia hanki älypuhelinta.
Huutonaurua. Mulla on tonnin läppäri.
Pärjäisin hyvin. Ainoa järkevä ominaisuus nykypuhelimissa on navigaattori ja kartat yleensä. Mutta ilman niitäkin pärjäisin mainiosti. Kaipaan digihuumeetonta maailmaa.
Varmasti pärjäisin, mutta nytkin olen puhelimen kautta netissä...
On tuo läppäri kuitenkin niin ... Poika meillä ainoa joka käyttää pöytä tietokonettaan jonka hän on itse ostanut(joskus 7luolkalla eli pari vuotta sitten) säästämillään rahoilla.
Mutta hänkin käyttää älypuhelinta koulumatkoilla 74km suunta kun istuu yksin taksissa (entisen taksikuskin aikaan ei käyttänyt älypuhelinta kun he juttelivat keskenään)
Mutta kesällä, alkusyksyllä ja talvella on kännykät enemmän vain soittamista varten kun on niin paljon muutakin tekemistä.
Ja puhelimen kun lataa jo yhteyden pitoa varten, mutta läppärin akku pitäisi ladata vain nettiä varten ... Laiskuutta
Pärjään kyllä. Jotkin asiat tietysti vaikeutuvat kuten pankkipalvelujen käyttö, koska pankit luulevat ettei ihmisillä ole muuta tekemistä kuin roikkua älyluurilla. Mutta kun katson parikymppisten ystävieni sameaa, finnistä ihoa, kasvavia kaksoisleukoja ja leveneviä takamuksia, olen tyytyväinen valintaani elää ilman modernia luuria.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En halua seurantaa.
Molempia voidaan tarvittaessa seurata lähes yhtä tarkasti. 4G liittymä löytyy sen solun alueelta, mihin se on rekisteröitynyt. 5G:ssä on sama juttu, mutta niitä soluja on paljon tiheämmässä ja niistä voidaan havaita talo, missä liittymä on.
Minulla on vanha, vähän tulitikkuaskia suurempi perinteinen kännykkä. Siinä on riittävät perusominaisuudet.
Pärjään koko ajan mummokännyllä. "Äly"känny on epälooginen! Hoidan asiat läppärillä. Kännyllä vain puhelut ja satunnaiset tekstarit.