Kaavinta puudutuksessa?
Kohdussa ilmeisesti istukan jäänteitä ja kaavinta tulossa. Onko kenellekään tehty puudutuksessa? En haluaisi nukutusta, koska se pelottaa. Lisäksi minulla on astma, erittäin alhainen verenpaine, allergioita ja refluksi, joten lähes aina makuuasennossa minulla nousee ruoka ylös, siksi nukunkin niin, että sängynpääty on korotettu.
Kommentit (29)
Mulla tehtiin kaavinta., koska runsaat kuukautiset kestäneet n. 3 viikkoa. Piti pitää kokoajan tampax plus yöside ja silti ne täyttyi puolessa tunnissa. Kaavinta tehtiin huomautuksella, kevyessä nukutuksessa. Ennen ei oltu nukutettu. Menin saliin 21.30 ja takas osastolla puolilta öin. Sain olla yön sairaalassa, koska autoa ei saanu tietenkään ajaa nukutuksen vuoksi. Vuoto loppui siihen, pientä tiputtelua viikon verran. Kevyt nukutus oli positiivinen kokemus, ihana henkilökunta jne.. Kertoivat koko ajan mitä tekevät ja itse toimenpiteestä ei mitään tietoa, niin hyvillä unin olin. Burana ja pana823dol kipulääkityksellä pärjätty.
Imukaavinta puudutuksella? Lääkkeellisestä tyhjennyksestä jäi vielä kohtuun istukan osia ja siitä tuli tulehdus ja piti mennä vielä kaavintaan. En voi suositella tekemään puudutuksella. Luin näitä juttuja ennen toimenpiteeseen menoa ja olin kauhusta jäykkänä jo etukäteen. Lääkäri ja ystävälliset hoitajat suosittelivat tekemään puudutuksella heti niin asian saa hoidettua helposti samalla käynnillä. Kerroin heille, että pelkään tosi paljon, kun olen lukenut kauhutarinoita aiheesta. He sanoivat ettei missään nimessä kannata lukea netistä kokemuksia, koska täällä liioitellaan eikä kirjoiteta yleensä positiivisista käynneistä. Lupasin kirjoittaa omastani toimenpiteen jälkeen jos kerran näin vääriä kuvia siellä on. Kaikki vakuuttivat, että on hyvin yleinen ja helppo toimenpide, suotta pelkään. Toimenpide alkoi puudutuspiikkien pistämisellä kohtuun. Tämä oli todella kivuliasta, että minuun ei kyllä laiteta enää ikinä. Imu sattui yhtälailla. Kaksi kertaa yleensä kuulemma riittää. Viidennen imun jälkeen, kun olin kivuistani pyörtymispisteessä toimenpide keskeytettiin koska ei ollut varmuutta saadaanko kaikkea ollenkaan pois. Seuraavana päivänä kaavittiin nukutuksella ja kaikki meni hyvin. Harmittaa miksi suostuin edes kokeilemaan tätä puudutusvaihtoehtoa, koska ei ainakaan helpottanut gynekologikäyntien jännittämistä.
No nyt minäkin tulen tänne vanhaan ketjuun kommentoimaan. Itse luin edellämainitut kommentit ennen omaa toimenpidettäni, ja pakko sanoa että omalla kohdallani ne olivat täysin ylimitoitettuja.
Puudutuspiikit eivät tuntuneet missään. Itse toimenpide tuntui pienenä paineen tunteena, ja lievinä menkkamaisina ”kipuina”. Ei kannata lukea keskustelupalstoja näissä asioissa, mutta jos luet niin muista että on aina olemassa myös toisenlaisia kokemuksia. Omassa operaatiossa kesti ehkä 10 min max, eikä kipuja jäänyt. Olen tyytyväinen toimenpiteeseen, eikä tämä todellakaan jättänyt minulle mitään traumoja.
Vierailija kirjoitti:
No nyt minäkin tulen tänne vanhaan ketjuun kommentoimaan. Itse luin edellämainitut kommentit ennen omaa toimenpidettäni, ja pakko sanoa että omalla kohdallani ne olivat täysin ylimitoitettuja.
Puudutuspiikit eivät tuntuneet missään. Itse toimenpide tuntui pienenä paineen tunteena, ja lievinä menkkamaisina ”kipuina”. Ei kannata lukea keskustelupalstoja näissä asioissa, mutta jos luet niin muista että on aina olemassa myös toisenlaisia kokemuksia. Omassa operaatiossa kesti ehkä 10 min max, eikä kipuja jäänyt. Olen tyytyväinen toimenpiteeseen, eikä tämä todellakaan jättänyt minulle mitään traumoja.
Kiitos tästä. Itselläni ilmeisesti kaavinta edessä. Inä pelkään nukutusta enemmän kuin kipua. Kolme lasta olen synnyttänyt ilman minkäänlaista kivunlievitystä, helppoja synnytyksiä, joten mieluummin kaav8nta puudutuksella, jos mahdollista (tai vaikka ilman :P)
Minulle on pari kertaa tehty kaavinta puudutuksessa. Siis ei humautuksessa.
Juttelin siinä samalla ja kipuja ei ollut.
Mulle tehtiin myös imukaavinta puudutuksessa. Puudutusta sai lisää kun ennen imua välineet tuntui kivuliaalta. Imu kesti 10s kerrallaan, siitä varoitettiin että voi silti tuntua tai sattua että kerro vain, mutta se ei tuntunut kyllä yhtään. Puudutuspiikit tuntui vähän ikävältä ja tipan laitto, ne olivat kurjin osuus toimenpidettä. Olen synnyttänyt ennen, tekisikö se ehkä toimenpiteestä helpomman. Mutta pelkäsin turhaan isompia kipuja näitä ketjuja lukiessa.
Tee itse ja säästä. Electroluxin putki vaan pinppaan ja maksimiteho päälle. Kyllä lähtee. Ja voit lopettaa milloin vaan jos siltä tuntuu.
Eikö onnistu pillereillä? Eihän nekään nyt mitään vitamiineja ole, mutta välttäisi kaavinnan.
Itsellä jäi pala kohtuun ja tulehdushan siitä seurasi. Olisivat halunneet kaavinnan.
Lääkäri jopa ehdotti että voi vaikka samantien tässä tehdä. Itse en suostunut :(
Pelotti se toimenpide sen verran.
Antibiootit sain kohtutulehdukseen söin kuurin loppuun, ja näytti siltä että pala tulikin omia aikojaan pois jälkivuodon mukana.
Pääsin onneksi noin helpolla