Ostatko vielä DVD, blu-ray tai CD-levyjä?
Vai katseletko elokuvat ja kuuntelet musat netistä?
Kommentit (22)
Ostan levyinä en ceedeitä kuitenkaan koska juutupe.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:11"]Nykyään ainakin monilla uusilla telkkareilla pystyy käyttämään netflixit, spotifyt joten ei tarvitse pieneltä ruudulta tihrustaa. 
[/quote]
Mummon vintiltäkin löytyvällä telkkarilla voi katsoa Netflixit ja mitkä vaan, kunhan laittaa siihen kiinni laitteen, joka sylkee ulos haluttua videokuvaa. Ennen kuin me saatiin telkku, jossa Netflix nyt applikaationa, käytettiin kännykkää tai läppäriä tai tablettia syöttämään leffa telkulle, jostain 90-luvulta asti.
DVD:t ostan, koska olen leffafriikki ja mulla on aikamoinen kokoelma. Musiikin lataan USB -tikulle.
En oo oikein ikinä ostanut mitään leffoja tai levyjä, määrän voi varmasti laskea yhden käden sormilla.
Kuuntelen musat Spotifysta josta maksan kympin kuussa tai sitten YouTubesta, leffat ja sarjat katon netistä, joskus käyn leffateatterissa.
Mä en ainakaan aio ikinä enää hankkia fyysisenä materiaalina mitään elokuvaa, kun kuitenkin se pitäisi olla vuosikymmenen välein vaihtamassa uuteen formaattiin. VHS ja DVD kasoista viisastuneena skippaan Blurayt ja 4K Blurayt ja päivitän kovalevyllä lojuvaa MKV varastoa mieluummin. Harkitsen uudestaan, jos joskus oikeasti alkavat myymään elokuvia (lisenssejä) eikä vain yksittäisiä levyjä, eli saisin katsoa leffat milloin vain ja missä muodossa tahansa jatkossakin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:33"]Mä en ainakaan aio ikinä enää hankkia fyysisenä materiaalina mitään elokuvaa, kun kuitenkin se pitäisi olla vuosikymmenen välein vaihtamassa uuteen formaattiin. VHS ja DVD kasoista viisastuneena skippaan Blurayt ja 4K Blurayt ja päivitän kovalevyllä lojuvaa MKV varastoa mieluummin. Harkitsen uudestaan, jos joskus oikeasti alkavat myymään elokuvia (lisenssejä) eikä vain yksittäisiä levyjä, eli saisin katsoa leffat milloin vain ja missä muodossa tahansa jatkossakin.
[/quote]
dvd on kyllä nykyäänkin täysin 100% käytössä oleva formaatti.
Musiikkia kuuntelen yleensä netissä, mutta leffoja ja sarjoja tulee vielä ostettua ihan kaupasta.
Ostan mutta käytän myös netflixiä, siellä on vaan niin rajallinen tarjonta
Itse tykkään keräillä hyviä leffoja fyysisinä levyinä ja tavallaan ne levyn kannetkin on tärkeät olla olemassa. Musiikkia en enää levyillä osta. AP
Ostan CD-levyjä, sillä klassisen musiikin kuuntelijalla ei realistisia vaihtoehtoja juuri ole. Vai onko jo? Jos joku tietää paremmin, kuulen mielelläni.
En ole ostanut kolmeen vuoteen enää
Cd:itä en enää osta ja yritän tällä hetkellä myydä vanhatkin pois. Spotifyä olen käyttänyt jo pari vuotta.
DVD:itä ostan lähinnä tv-sarjabokseina. Leffoja en ole oikeastana koskaan osannut ostaakaan. Katson kyllä leffoja, mutta enimmäkseen joko leffateatterissa käyden, kavereilta lainaten tai sitten tyydyn niihin, mitä tv:stä tulee. Sarjojen kohdalla nuo boksit on taas ihan parhaita, kun saa katsoa tyytyväisenä niitä maratonina sille päälle sattuessaan. Tv:n "kerran viikossa" ei mulle toimi ja netflixissä ja muissa puuttuu usein lempparit.
DVD- ja CD-levyjä ostan, haluan sekä musiikin että leffat/sarjat levyinä. Paljon helpompaa kuin muut vaihtoehdot.
Ostan kyllä. Yleensä alennuslaarista tai huutiksesta, joskus täyteen hintaan, jos on suosikkiartistin cd kyseessä. Tykkään katsoa leffoja isosta tv-ruudusta enkä mistään miniruudusta, kuten tabletilta tms.
Dvd:tä ostan, niin ei tarvitse miettiä mitä on milloinkin netissä saatavilla laillisesti ja missä. Tai harmitella jos yhteys tökkii tjsp.
Ostan lähinnä vinyylejä, CD:eitä vain jos vinyyliä ei ole saatavilla. Leffoja ostellaan aika harvoin, mutta jos ostetaan, niin ne ovat Blu-raytä. Emme jaksa edes normitelkkua katsella, mutta jos joskus haluamme jonkin tietyn uutuuselokuvan nähdä, käymme vuokraamassa. Netin kautta katsomme ohjelmia, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet väliin eikä ole huomattu laittaa poksille.
Nykyään ainakin monilla uusilla telkkareilla pystyy käyttämään netflixit, spotifyt joten ei tarvitse pieneltä ruudulta tihrustaa.
Ostan cdlevyt edelleen, haluan levyt myös ihan fyysisinä:-) netflixin yms jälkeen dvdeiden osto jäänyt vähemmälle, mutta hyvät leffat ostan:-) blurayhin en pääse mukaan kun dvd menee muihinkin laitteisiin mitä kotoa löytyy, siksi ostan aina mieluummin sen.
Yllättävän moni tykkää edelleen ostaa leffoja levyinä. Ei dvd / blu-ray olekaan siis lähelläkään niin kuollut juttu kuin olin kuvitellut. :) Ajattelin jo et ostaako kukaan muu enää elokuvia mutta näköjään. AP