Mitä kaikkea laitat jauhelihakastikkeeseen?
Itse laitan sipulia ja porkkanaa, tosin porkkanan olen pehmentänyt jo aiemmin. Sitten ruokakermaa. Ja mausteet.
Kommentit (35)
Tomaattimurskaa, tomaattipyrettä, paljon sipulia, porkkanaraastetta ja vaihtelevasti muita kasviksia, kuten kesäkurpitsaa, parsakaalia yms.
Porkkanaa raasteena, ei tartte esikypsentää, sipulia, suppisjauhetta, mausteita.
Mutti tomaattimurskaa, tomaattipyrettä, ketsuppia, pitsamaustetta, mustapippuria, suolaa, sipulia, valkosipulia ja oliiviöljyä.
Tomaattimurskaa, tomaattipyreetä, joko paseerattuja tai minitomaatteja, suolaa, pippuria, oreganoa.
Aion testata reseptiä johon tulee punajuurta ja aurajuustoa. Jossain oli laitettu kurkkusalaattia.
Oikeastaan ainoa jauhelihakastike, josta tykkään on semmoinen äidin 1970-luvun reseptillä tehty, jossa on yksinkertaisesti jauhelihaa, sipulia, hieman kasvisfondia, purkki kermaviiliä ja runsaasti silputtua tuoretta tilliä. Tuloksena vähän kirpeä ja makea tillilihahenkinen kastike, joka maistuu ihanalta keitettyjen perunoiden ja hölskytyskurkkujen kanssa.
Jauhelihaa, suolaa ja jotain nestettä soosiksi!
Porkkanaa, sipulia, valkosipulia, varsiselleriä, pirkka tomaattimurskaa, mustapippuria, basilikaa, oreganoa, suolaa, jauhelihaa. Lopuksi lorauksen kermaa, jos sattuu olemaan.
Iso osa porukasta ei näköjään laita ollenkaan jauhelihaa. 😂
Naudan jauheliha voissa paistettuna, reilusti silputtua sipulia. Vehnäjauhot ruskistetaan jauhelihan kanssa. Sekaan jauhettua maustepippuria ja paprikaa, mustapippuria, suolaa. Vettä ja kiehautetaan pakuksi kastikkeeksi. Loraus kuohukermaa.
Joskus teen tomasttipyreversion. Kerma jää silloin pois.
Tärkeintä on hyvin pedty jauhenliha.
Porkkanaa, selleriä, sipulia, valkosipulia, tomaattimurskaa, tomaattipyrettä, naudanlihafondia, vasikanfondia, soijakastike, kalakastike, sokeri/hunaja, mustapippuri, inkivääri, korianteri, paprikajauhe, chilirouhe, timjami, salvia
Vierailija kirjoitti:
Porkkanaa, selleriä, sipulia, valkosipulia, tomaattimurskaa, tomaattipyrettä, naudanlihafondia, vasikanfondia, soijakastike, kalakastike, sokeri/hunaja, mustapippuri, inkivääri, korianteri, paprikajauhe, chilirouhe, timjami, salvia
sun jauhelihakastikkeeseen ei kuulu jauhenliha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sun jauhelihakastikkeeseen ei kuulu jauhenliha?
Eikun niin joo, soijarouhehan mulla siihen piti laittaa.
Itse teen nyppysoosin ihan perinteiseen ruskeakastikkeeseen. Eli perinteinen ruskeakastike ja sekaan sipulit ja jauheliha. Saatan joskus porkkanaakin laittaa.
Jauhelihaa, sipulia, vehnäjauhoa, valkosipuli- ja paprikajauhe suola, pippuri, basilika, soijakastiketta, tomaattipyre tai ketsuppi, vettä, purkki ruokakermaa ja kiehauta, tunti uunissa. Hyvää on.
No miten nyt yleensä sitä sitten tehdään. ":D"