Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko mulla syytä loukkaantua kaverille?

Vierailija
17.01.2015 |

lyhyesti mulla siis tilanne että olen lähtemässä väkivaltaisesta suhteesta, asuntoa etsin ja sossuaika varattu, koska tarvitsen toimeentulotukea ekoiksi kuukausiksi. kaveri lainasi mulle 500e josta olen maksanut jo 350e takaisin. on koko ajan sanonut että hänellä on kyllä rahaa että maksat sit...eli tuo loppu 150e on nyt ollut muutaman viikon maksamatta, tarkoituksena oli siis mulla maksaa se heti kun saan asiani järjestykseen. nyt kaveri soitti ja sanoi että haluaa sen rahan nyt, kun ei kuulemma mennyt tää juttu niinkuin sovittiin. sanoin että ok, lainaan sen rahan jostain ja pyysin tilinumeroa. EI SUOSTUNUT ANTAMAAN OMAA TILINUMEROAAN! sanoin sitten siihen että mulla ei saisi näkyä rahantuloa tilillä nyt kun olen sinne sossuun menossa ( ja tätä hänkin on minulle toitottanut koko ajan, kun minulla ei ole kokemusta sossussa asioimisesta) . no, isäni laittoi nyt tililleni sen rahan ja maksoin kaverille. mulle jäi vaan jotenkin nyt huono maku koko jutusta...onko mulla syytä loukkaantua vai ylireagoinko?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan mietit onko syytä vai ei. Vähentääkö se loukaantumistasi jos sinulla ei ole siihen syytä?

Vierailija
2/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksei suostunut antamaan tilinumeroaan, se nyt ainakin olisi pitänyt perustella. Muutenkin pitäisi selkeästi sopia takaisinmaksun aikataulusta, ja jos rupeaa yllättäen karhuamaan rahoja takaisin ainakin viikon varotusaika pitäisi mun mielestä antaa. Rahahommat on kyllä visvasia jos niitä joutuu kaverisuhteisiin sekoittamaan.

Jaksamista sinulle, hyvä että olet saamassa elämääsi paremmalle tolalle. Mieti noita kaverin edesottamuksia sitten kun sinulla on siihen energiaa. Hän oli kuitenkin tehnyt reilusti kun lainasi rahaa, vaikka nyt käyttäytyikin tökerösti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis haluaisin vain vähän perspektiiviä tähän asiaan...kun olen tosiaan itse tosi vaikeessa elämäntilanteessa niin mietin että ylireagoinko...ja sitten taas toisaalta kun taipumuksenani on aina ollut olla liian kiltti, niin onko tämä nyt ihan perusteltua loukkaantuakin siitä että ns hyvä ystävä hankaloittaa hankaalaa tilannettani vielä enemmän...vain siksi että ei nyt vain halua antaa tilinumeroaan. ap

Vierailija
4/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä nyt loukkaannuit? Siitä että kaverisi pyyti rahan takas vai siitä että se olis pitäny käteisenä antaa??

Vierailija
5/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kolmonen kannustavista sanoista :) hän tosiaan oli itse se joka ehdotti lainaa että saisin hoidettua yhden jutun ajoissa pois. ap

Vierailija
6/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nyt se kaveris ja keskity noihin omiin juttuihisi. Ehdit vielä puida tuotakin asiaa. Paskamainen kaveri, jos ilman todella pätevää syytä pyysikin lupauksestaan huolimatta rahat noin äkkiä takaisinmaksuun. Ja seuraavalla kerralla: Älä lainaa kaverilta, koskaan nää laina-asiat ei tule päättymään hyvin.