Mitä terveellistä kahvin kanssa?
Onko mitään? Välillä tekee kahvin lisäksi jotain pientä mutustella..
Kommentit (21)
Tummaa suklaata pala. Tai ruisleipä.
Itse syön usein välipalaksi jogurtin ja kahvin. Ehkä joku hapankorppu tai napostelunäkkäri vois olla hyvä. Tai vaikka karjalanpiirakka pullan sijaan.
Konjakkia ei voi mutustella, tummaa suklaata en ole koskaan oppinut syömään, mieluummin olen ilman suklaata. Ruisleipä ja kahvi on aamun vakkari. Kiitos vinkeistä, oisko vielä muuta?
Ap
Maapähkinät maistuvat hyvälle kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Maapähkinät maistuvat hyvälle kahvin kanssa.
Pitääpä ottaa testiin.
Ap
Heh, ei kaiken tarvitse olla mahdollisimman terveellistä,eikä oikeastaan kaikille sopivaa ja pelkästään terveellistä asiaa ole olemassakaan. Paitsi ehkä puhdas suomalainen hanavesi. Ja sitäkin voi juoda kerralla yliannoksen...
Itse leivon niin, että korvaan eläinrasvat eli voin rypsiöljyllä, käytän mahdollisuuksien mukaan täysjyvävehnää ja kaurahiutaleita osassa jauhomäärää, vähennän sokeria ja korvaan sitä luonnostaan makeilla hedelmillä ja marjoilla sekä maustamalla taikinaa muuten. Esimerkiksi omenamuffinseihin saa hyvin makua vähentämällä sokeria ja lisäämällä kanelia ja neilikkaa.
Ei nuo silti mitään terveysruokaa ole, mutta - ja tämä on ylipäänsä tärkeä ohjenuora - kun ei herkuttele kerralla koko pellillistä, vaan pakastaa niitä ja ottaa vain kullekin yhden kerrallaan kahvin kanssa syötäväksi, niin paino pysyy kurissa ja päivän MUIDEN syömisten joukossa tuo pieni määrä sokeria, vehnää ja rasvaa on aivan ok.
Jokin kova tapastyyppinen juusto. Itse syön monesti palan manchegoa kahvin kanssa.
11 puhuu asiaa. Täällä on lisää vinkkejä.
https://www.sydanmerkki.fi/vinkit-terveellisempaan-leivontaan/
Vierailija kirjoitti:
Heh, ei kaiken tarvitse olla mahdollisimman terveellistä,eikä oikeastaan kaikille sopivaa ja pelkästään terveellistä asiaa ole olemassakaan. Paitsi ehkä puhdas suomalainen hanavesi. Ja sitäkin voi juoda kerralla yliannoksen...
Itse leivon niin, että korvaan eläinrasvat eli voin rypsiöljyllä, käytän mahdollisuuksien mukaan täysjyvävehnää ja kaurahiutaleita osassa jauhomäärää, vähennän sokeria ja korvaan sitä luonnostaan makeilla hedelmillä ja marjoilla sekä maustamalla taikinaa muuten. Esimerkiksi omenamuffinseihin saa hyvin makua vähentämällä sokeria ja lisäämällä kanelia ja neilikkaa.
Ei nuo silti mitään terveysruokaa ole, mutta - ja tämä on ylipäänsä tärkeä ohjenuora - kun ei herkuttele kerralla koko pellillistä, vaan pakastaa niitä ja ottaa vain kullekin yhden kerrallaan kahvin kanssa syötäväksi, niin paino pysyy kurissa ja päivän MUIDEN syömisten joukossa tuo pieni määrä sokeria, vehnää ja rasvaa on aivan ok.
Ei todellakaan ole mitään terveysruokaa, päinvastoin!
Vierailija kirjoitti:
11 puhuu asiaa. Täällä on lisää vinkkejä.
https://www.sydanmerkki.fi/vinkit-terveellisempaan-leivontaan/
Hehheh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole mitään terveysruokaa, päinvastoin!
No terveellisempää silti kuin voilla ja runsaalla sokerilla ja valkoisilla vehnäjauhoilla leivottu. Kuten sanoin, kokonaisuus ratkaisee. Herkkuja saa olla, kun niitä ei syö paljon ja päivittäin.
Mikä olikaan se sinun ehdotuksesi? Joka myös palvelee kahvin kanssa syötävän herkun roolia?
Appelsiini tai mandariini sopii myös kahvin kanssa. Kumpikin piristää ja jää kevyt olo.
Kahvin kanssa syödään pullaa. Kaksi jokaista pöydässä olijaa kohti.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön usein välipalaksi jogurtin ja kahvin. Ehkä joku hapankorppu tai napostelunäkkäri vois olla hyvä. Tai vaikka karjalanpiirakka pullan sijaan.
Karjalanpiirakka on aika tuhti kahvipullan korvike.
Ihan ohut viipale pullapitkoa ei mikään ihan paha kaloripommi ole. Tai esim Ville Vallaton puikko. Tai jokin Digestive täysjyväversio.
konjakki