Miehen kanssa riita ranskalaisista
Ratksistaanpa nyt tämä kiista. Ovatko itse tehdyt ranskalaiset epäterveellisiä? Uunissa paistettuina.
Kommentit (18)
Jos ne ranskalaiset kipataan rasvaan, ovat. Jos niitä ei kipata rasvaan, eikä laiteta kiloa suolaa päälle, eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Uunissa paistetut perunat ei ole ranskalaisia.
Höpö höpö. Ranskalaisesta ranskalaisen tekee aaltomainen leikkaus, "frenched". Paistotavalla ei ole väliä ja tikkuperuna ei ole ranskalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ranskalaisesta ranskalaisen tekee aaltomainen leikkaus, "frenched". Paistotavalla ei ole väliä ja tikkuperuna ei ole ranskalainen.
Ne on kylläkin tikkuranuja.
peruna on kasvis ja kasviksia suositellaan
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ranskalaiset kipataan rasvaan, ovat. Jos niitä ei kipata rasvaan, eikä laiteta kiloa suolaa päälle, eivät ole.
Mutta itänaapuri on itänaapuri vaikka voissa paistaisi!
Epäterveellisiä verrattuna mihin? Ei ruokia voi luokitella pelkästään terveellisiin tai epäterveellisiin. Tuo on niin kuin kysyisi, olenko minä pitkä, antamatta mitään vertailukohtaa.
Ranskalaiset naiset ovat hoikkia ja kauniita
Riippuu täysin miten ne teet. Jos uppopaistat niin on epäterveellisiä. Jos taas laitat uunin ja joukkoon ainoastaan tilkka oliiviöljyä ja mausteita niin on ok, vaikkei tuolloinkaan niitä kilokaupalla kannata syödä. Pieni vinkki muutes kotiranskalaisten tekoon: Perunoiden pilkkomisen jälkeen laita suikaleet vartiksi kylmään veteen ja kuivaan ne sitten talouspaperia. Tuo auttaan poistaa liikaa tärkkelystä jolloin ranskiksista tulee rapeampia eivätkä ne tartu niin pahasti yhteen.
Parvekkeelta pudonnut diplomaatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta itänaapuri on itänaapuri vaikka voissa paistaisi!
Tarkoitat siis että luiskaotsa on luiskaotsa vaikka voissa paistaisi.
Verratuina Mäkkörin ranskiksiin on jos on uunissa tehty.
Ei ranskalaiset ole epäterveellisiä, siitä on vaikka kuinka monta tutkimusta jossa epäterveellisyys todistetaan myytiksi.
Mä tein itse alusta asti ranskalaisia ja mies määkyy kun ovat niin epäterveellisiä. Hän on nyt tyyliin kaksi päivää ollut jollain terveyskuurilla, sitä ennen veti pieruverkkareissa kaljaa ja makkaraa sohvalla. En jaksa kun tuo flippaa ihan täysin aina kun aloittaa jonkun ihme dieettinsä. Onneksi ne ei kestä koskaan edes viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein itse alusta asti ranskalaisia ja mies määkyy kun ovat niin epäterveellisiä. Hän on nyt tyyliin kaksi päivää ollut jollain terveyskuurilla, sitä ennen veti pieruverkkareissa kaljaa ja makkaraa sohvalla. En jaksa kun tuo flippaa ihan täysin aina kun aloittaa jonkun ihme dieettinsä. Onneksi ne ei kestä koskaan edes viikkoa.
Nälkäinen ihminen on aina vihainen.
Onko joku tehnyt uunissa ranskalaisia kaupan pakasteessa olevista perunasuikaleista? Jos löytyisi ilman sipulia. Miten teit ja millaisia tuli?
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellisiä verrattuna mihin? Ei ruokia voi luokitella pelkästään terveellisiin tai epäterveellisiin. Tuo on niin kuin kysyisi, olenko minä pitkä, antamatta mitään vertailukohtaa.
Niinpä. Jotkuthan kauheasti välttelevät perunasta tulevia hiilihydraatteja ja näin pitävät perunaa epäterveellisenä, vaikka öljyä ja suolaa olisi käytetty kohtuudella.
Ko. perunat ovat varmaankin epäterveellisempiä kuin monet lisukekasvikset, mutta terveellisempiä kuin valkoinen riisi tai öljyssäpaistetut valmisranut.
Vierailija kirjoitti:
mä vedän aina makkaran ja ketsupin kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä vedän aina makkaran ja ketsupin kera.
Taas näitä keskenkasvuisten puujalkavitsejä.