Mikä elämänviisaus on jäänyt mieleesi?
Monesti kuulee viisauksia, mutta jotkut jäävät erityisesti mieleen.
Minulla on jäänyt mieleeni äitini vuonna 1964 sanoma "Kyllä sinullakin älliä päässä riittää, mutta ei sitä kaikessa hyvä tarvitse olla." Ylisuorittaminen loppui siihen ja nykyään elän onnellisesti hetkessä. 😍
Onko muilla samankaltaisia tarinoita??
Olisi kiva kuulla. 🌻
Kommentit (14)
This too shall pass. En tiedä miten sen parhaiten kääntäisi niin, että se kuulostaisi toiveikkaalta suomeksi, eikä jotenkin surkealta "tämäkin menee ohi". Pahimmissa masennuksen rommakoissa olen tähän takertunut, ja hyvin on pitänyt paikkansa.
"Ei ole ilmaisia lounaita."
Hyvä muistaa, kun haluaa jotakin joko itse tai joku muu.
Rakensin mökkiä joskus 90-luvulla. Kuuntelin yöradioita. Jossain vaiheessa juontaja soitti "stressitohtorille" ja tohtori oli kuultavan kiukkuinen sopimattomasta ajasta soittaa. Oli ehkä sovittu soitto, mutta oliko sitten kuitenkin luvattu liikaa.
Kuitenkin juontajan kysymykseen, miten välttää stressiä? Sai vastauksen että " Älä tee semmoista, mistä tiedät saavasi stressiä".
Tätä neuvoa olen noudattanut. Toki stressiä tulee ulkopuoleltakin, johon ei itse voi vaikuttaa.
Instagramissa nytkin pyörivä: ”if it makes you happy, it doesn’t have to make sense to anybody else”
Vaikka uskonto on minusta kaukana niin Tyyneys-rukous on monesti auttanut järkeviin päätöksiin. Oma versioni:
Suotakoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa,
Rohkeutta muuttaa mitä voin, ja
Viisautta erotta nämä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka uskonto on minusta kaukana niin Tyyneys-rukous on monesti auttanut järkeviin päätöksiin. Oma versioni:
Suotakoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa,
Rohkeutta muuttaa mitä voin, ja
Viisautta erotta nämä toisistaan.
Tuo ei alunperin ole edes ollut mikään jumalajuttu, mutta se on omittu niinkuin moni muukin hyvä elämänohje.
Ei ole mieleä, pölynimurini on electrolux.
If you get tired, learn to rest, not to quit.
Isäni: Sitä niittää mitä kylvää. Rahaa lainataan sen verran millä olet valmis pyyhkimään takapuolensa.
Äitini: Älä koskaan tee mitään asiaa kolmea kertaa peräkkäin sillä mies luulee, että haluat omia tämän asian itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mieleä, pölynimurini on electrolux.
heko heko
Mulla on kaksi:
- äkä osta sitä mitä tarvitset vaan sitä mitä ilman et tule toimeen
- vapaus on vastuuta
Aloitin työt ravintolapäällikkönä, eka esimiespaikka. Tietysti alussa mokailin ja asioita joutui korjailemaan usein. Meidän duunikeittiön seinällä on lappu "Jos olet aina oikeassa, teet jotain väärin". Se toi hirveästi lohtua, tuo edelleen kun mokaa
”Kuivana kakkoseen”, open neuvo