Oletko koskaan iloinnut potkuista?
Vai oletko aina mennyt yt-neuvottelujen jälkeen määräämättömäksi ajaksi depressioon?
Kommentit (26)
En ole varsinaisesti saanut potkuja, mutta se, että minua ei vakinaistettu erääseen työpaikkaan, osoittautui jälkeenpäin hyväksi asiaksi.
En jämähtänyt koulutuksenmukaiseen tavanomaiseen työhön, vaan sain vaihtelevaa työkokemusta, jonka ansiosta sain myöhemmin huomattavasti paremman työn.
Kun Onnellinen mies -elokuvan rehtori Rummukainen sai potkut yhteiskoulun rehtorin virasta, hän kirjoitti "läksiäisissä" liitutaululle: "Kuusmäen kunta, haistakaa pitkä vee!".
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähikaupastamme (SPAR) sai muuan myyjä aikoinaan kenkää sen takia, että hän oli erittäin epäkohtelias ja suorastaan tyly asiakkaita kohtaan. Itse työnteossa ei ollut mitään ongelmia: hän tuli ajoissa töihin, oli ahkera ja tehokas, mutta se kielenkäyttö ... Eräällekin asiakkaalle, joka oli todennut hänelle kassalla, että te olette nostaneet tuotteen X hinnan lyhyessä ajassa melkein kaksinkertaiseksi, hän oli huudahtanut näin: - NO, MENE SITTEN HAKEMAAN SE JOSTAIN MUUALTA!
Tuttua, tuttua, tuota voisi sanoa Kemijärven malliksi, kaikkien pienten sisäänpäin kääntyneiden ja näivettyvien paikkojen yleiseksi nimeksi. Onhan olemassa ns. Turuntauti tms. nimikkeitä. Esimerkiksi paikkakuntalainen voi saada tiskirätistä, kuppilan tiskillä , ym. Onneksi jättävät kuitenkin ulkopaikkakuntalaiset rauhaan, eivät käy päälle mutta eivät kyllä tule kyselemään haluaisko jotakin ostella. Rautakaupassa näkee hyllyjenvälistä kuinka kaikkoavat, sitä mukaa kun yrittää kohti suunnistaa.
Olen. Potkut olikin aikoinaan onnenpotku, pääsin opiskelemaan ja paska ala ja sen paskat porukat meni vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Potkut olikin aikoinaan onnenpotku, pääsin opiskelemaan ja paska ala ja sen paskat porukat meni vaihtoon.
Joo, ja niitä paska-aloja on todellakin olemassa, vaikka Lauri Ihalainen muuta väittäisikin.
Tunnustan tunteneeni sisäistä helpotusta ja tyytyväisyyttä.