Miksi koet olevasi oikeutettu tuomitsemaan yhtään ketään?
Perustele, miten sinä voit esimerkiksi tuomita äidin joka on kotona vauvan kanssa ja isompi on hoidossa. Perustelu ei ole "No koska mä en pistäny, pidin molemmat kotona." Ei. Mistä sinä tiedät kaiken äidin elämäntilanteesta, ainoa mitä sinä näet on vain se mikä näkyy päällisin puolin. Mikä tekee sinusta ihmisenä niin virheettömän ja täydellisen, että koet olevasi ylempänä kuin tämä esimerkki äiti ja voit tuomita tämän ihmisen. Helppo elämä vai mikä?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:12"]Perustele, miten sinä voit esimerkiksi tuomita äidin joka on kotona vauvan kanssa ja isompi on hoidossa. Perustelu ei ole "No koska mä en pistäny, pidin molemmat kotona." Ei. Mistä sinä tiedät kaiken äidin elämäntilanteesta, ainoa mitä sinä näet on vain se mikä näkyy päällisin puolin. Mikä tekee sinusta ihmisenä niin virheettömän ja täydellisen, että koet olevasi ylempänä kuin tämä esimerkki äiti ja voit tuomita tämän ihmisen. Helppo elämä vai mikä?
[/quote]
Mitäs sitte tulevat tänne palstalle jos eivät kestä krittiikkiä? Ihmisillä on eri mielipideitä.
[/quote]
Mielipiteen ilmaiseminen on eri asia kuin lytätä toinen sokeasti maahan tietämättä mitään muuta kuin sen mikä näkyy ulkoisesti. Harvoin täällä on keskusteluja "Hei olen Pipsa ja olen elämäntapatyötön." jossa ihmiset kertovat mielipiteensä asiasta rakentavasti ilman yhtäkään luuseri kommenttia. Mielipiteensä asiasta voi kerto ilman, että tuomitsee ja haukkuu. Ihmisellä ei tarvitse ottaa niskaan sellaista paskaa mitä suurin osa täällä suoltaa. Normaali mielipiteen ilmaisu ja neuvojen antaminen poikkeaa täysin tästä. Silloin kun joku neuvoo ja auttaa kertoen mikä meni pieleen silloin täytyy pystyä ottamaan vastaan se kritiikki ilman, että loukkaantuu. Jos haukutaan lutkaksi silloin saa todellakin puolustautua eikä sitä tarvitse hyväksyä, eikä haukkujalla ollut mitään oikeutta sanoa niin. Se ei ole mielipiteen kertomista, että esimerkiksi tehdään keskustelu Mummomafian yksinhuoltaja äidistä ja anonyymisti ryhmänä haukutaan häntä paskaksi haaroja levittäväksi narkki lortoksi ja huonoksi äidiksi. Siinäkään keskustelussa oli sellaiset kommentit harvassa missä vain kerrottiin oma mielipide asiasta tuomitsematta ja haukkumatta tätä ihmistä. AP
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:12"]Perustele, miten sinä voit esimerkiksi tuomita äidin joka on kotona vauvan kanssa ja isompi on hoidossa. Perustelu ei ole "No koska mä en pistäny, pidin molemmat kotona." Ei. Mistä sinä tiedät kaiken äidin elämäntilanteesta, ainoa mitä sinä näet on vain se mikä näkyy päällisin puolin. Mikä tekee sinusta ihmisenä niin virheettömän ja täydellisen, että koet olevasi ylempänä kuin tämä esimerkki äiti ja voit tuomita tämän ihmisen. Helppo elämä vai mikä?
[/quote]
Miksi sinä koet olevasi oikeutettu määrittelemään muiden oikeuksia?
[/quote]
Älä vastaa kysymykseen kysymyksellä. Tämä johtaa vain siihen, että kysymme toisiltamme vuoron perään kysymyksiä vastaamatta niihin. Joten ole hyvä ja vastaa kysymykseeni jonka esitin sinulle ensin niin minä vastaan sitten sinun kysymykseesi :) AP
[/quote]
Sinähän esitit ensimmäisn kysymyksen joten tietenkin saat myös ensin kertoa itse.
[/quote]
Kysymyksen omaan vastaukseeni? Kysyin ensimmäisenä kysymyksen, johon sain vastauksrna kysymyksen. Johon vastaan kun minun kysymykseeni on ensin vastattu. En voi vastata omaan kysymykseeni sillä en ole tuominnut ketään tietämättä kaikkea. En osallistu näihin haukutaan yhdessä tätä äitiä paskaksi tyyppisiin keskusteluihin. Enkä tee keskustelua av palstalle haukkumis mielessä jos joku tuttavani pistää esikoisen hoitoon vaikka kuopus on kotona. Joten ole nyt vain hyvä ja vastaa ensin kysymykseeni niin minä vastaan sinun kysymykseesi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:12"]Perustele, miten sinä voit esimerkiksi tuomita äidin joka on kotona vauvan kanssa ja isompi on hoidossa. Perustelu ei ole "No koska mä en pistäny, pidin molemmat kotona." Ei. Mistä sinä tiedät kaiken äidin elämäntilanteesta, ainoa mitä sinä näet on vain se mikä näkyy päällisin puolin. Mikä tekee sinusta ihmisenä niin virheettömän ja täydellisen, että koet olevasi ylempänä kuin tämä esimerkki äiti ja voit tuomita tämän ihmisen. Helppo elämä vai mikä?
[/quote]
Miksi sinä koet olevasi oikeutettu määrittelemään muiden oikeuksia?
[/quote]
Älä vastaa kysymykseen kysymyksellä. Tämä johtaa vain siihen, että kysymme toisiltamme vuoron perään kysymyksiä vastaamatta niihin. Joten ole hyvä ja vastaa kysymykseeni jonka esitin sinulle ensin niin minä vastaan sitten sinun kysymykseesi :) AP
[/quote]
Sinähän esitit ensimmäisn kysymyksen joten tietenkin saat myös ensin kertoa itse.
[/quote]
Kysymyksen omaan vastaukseeni? Kysyin ensimmäisenä kysymyksen, johon sain vastauksrna kysymyksen. Johon vastaan kun minun kysymykseeni on ensin vastattu. En voi vastata omaan kysymykseeni sillä en ole tuominnut ketään tietämättä kaikkea. En osallistu näihin haukutaan yhdessä tätä äitiä paskaksi tyyppisiin keskusteluihin. Enkä tee keskustelua av palstalle haukkumis mielessä jos joku tuttavani pistää esikoisen hoitoon vaikka kuopus on kotona. Joten ole nyt vain hyvä ja vastaa ensin kysymykseeni niin minä vastaan sinun kysymykseesi.
[/quote]
Tämä siis AP.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:42"]Miksi oletat että tuomitsen? Ei minua kiinnosta missä ja miten sinä tai lapsesi aikanne vietätte. Noin yleisellä tasolla saattaisin tuomita sen, että joku em kaltainen asia on Suomessa mahdollista, kutta en minä tuomitše niitä, jotka sitä mahdollisuutta käyttää.
[/quote]
Sittenhän tämä kysymykseni ei ollut osoitettu sinulle, jos sinä et näin tee. Olettanut en ole mitään. AP
Mä luulen että se johtuu siitä että ihmisissä on niin kauhean paljon pahuutta,katkeruutta,kateutta ja ilkeyttä jota on helppo purkaa netin keskustelupalstoilla mihin tahansa asiaan liittyen.
Ja tää kaikki pahuus tulee siitä että ei osata olla onnellisia pienistä asioista. Aina pitäisi vaan saada parempaa ja enemmän. Ei nähdä sitä mitä kaikkea erittäin arvokasta ympärillä on. Ei osata olla kiitollisia siitä mitä itsellä jo on vaan halutaan aina lisää.
Mielestäni on vastuutonta tehdä toinen lapsi jos ei pärjää kahden lapsen kanssa.
Kerran eräs tuntematon vastaantulija löi kasvoihini nyrkillä.
Varmasti voin tuomita tämän ihmisen ja niin teenkin.
En minä varsinaisesti tuomitse, mutta pidän kyllä vähän tyhmänä ihmistä joka tekee lapset pienellä ikäerolla, koska sen kaikki tietää että se on helvetin raskasta kun on kaksi vaippapyllyä, ja esikoinen on pienemmälle mustasukkainen. Se että sysää sen esikoisen liian pienenä päiväkotiin vaan sen takia että ei jaksa hoitaa kahta lasta kotona, on kyllä yleensä vain laiskuutta, ja siinä siirtää sen oma virheen yhteiskunnan maksettavaksi, eikä se päiväkoti ole esikoisellekaan siinä vaiheessa aina hyväksi. Jos esikoinen on vaikka 4-5 vuotias, on tilanne ihan eri, silloin voi viedä päiväkotiin, mutta ei kokoaikaisena, 10 päivää kuukaudessa tai puolipäivävähoito riittää.
Minä en "koe itselläni olevan oikeutta tuomita", enkä ole elämässäni tuominnut ketään. Paheksunut olen useinkin toisia teoista joita pidän sopimattomina, mutta kadun myös useita omia sopimattomia tekojani.
Sivistyneenkin yhteiskunnan tulee "tuomita" ihmisiä, koska me kaikki olemme kevytmoraalista roskajoukkoa, ja toiminne "oikein" lähinnä kiinnijäämisen pelosta ja julkisesta häpeän pelosta. 41v m