Saudeissa bloggaajaa kidutetaan johdon kritisoimisesta
Ja ääriajattelun kyseenalaistamisesta. Ruoskitaan julkisesti avohaavoille kerran viikossa, lisäksi 10v vankeutta. Ainut rikkomus on tuo kritiikki. Aivan järkyttävää. Osallistukaa twitterissä vastarintaan twiitilla #iamraif tai #raifbadawi
Kommentit (13)
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1420784179575
Blogiteksteissään vaati mm. muiden uskontojen kunnioittamista ja liberaalimpaa uskonnollista linjaa Saudi-Arabiaan.
kauppasaartoon tuollainen oksettava kehitysmaa.
Britit ja amerikkalaiset nostamassa äläkkää. Sairas, sairas maa.
Aion pitää tätä ketjua ylhäällä kunnes tuomio kumotaan.
Saarto ei käy, koska autoilemme. Siis pisasaavutuksiin ei kuulu pyöräily.
Myös bloggaajan puolustusasianajaja tuomittiin, kun kehtasi ottaa yhteyttä ihmisoikeusjärjestöihin.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:31"]
Saarto ei käy, koska autoilemme. Siis pisasaavutuksiin ei kuulu pyöräily.
[/quote]
on kyllä NIIN väärin että öljyvarannot on sattuneet tuollaiselle sairaalle yhteiskunnalle. 1000x mieluummin soisin nuo luonnonvarat vaikka Etelä-Korealle, johonkin EU-maahan tai Japanille kuin Saudeille.
Tuomio on jo kumottu itse kuninkaan mahtikäskyllä. Kuningasta käskytettiin Obaman toimesta.
Ei muuten ollut johdon eikä ääriajattelun kritisoimista. Oli islamin ja Muhammedin pilkkaamista, eli vähän eri jutttu.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:55"]Ei muuten ollut johdon eikä ääriajattelun kritisoimista. Oli islamin ja Muhammedin pilkkaamista, eli vähän eri jutttu.
[/quote] nimenomaan kritisoi uskonnollista johtoa. Ei todellakaan "pilkannut" mitään tai ketään.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:54"]Tuomio on jo kumottu itse kuninkaan mahtikäskyllä. Kuningasta käskytettiin Obaman toimesta.
[/quote] ei ole? Tuomio vain siirretty uuteen arvioon
Raifin kritiikki oli rakentavaa ja maltillista, silti tuollainen tuomio.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:55"]Ei muuten ollut johdon eikä ääriajattelun kritisoimista. Oli islamin ja Muhammedin pilkkaamista, eli vähän eri jutttu.
[/quote] olet ääliö.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:54"]
Tuomio on jo kumottu itse kuninkaan mahtikäskyllä. Kuningasta käskytettiin Obaman toimesta.
[/quote]
Ei ole kumottu mihinkään. Edelleen vangittuna.