Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla ei ole yhtään jouluoloa?

Vierailija
19.12.2014 |

Välillä kyllä ärsyttää koko jouluhömpötys. Kivat fiilikset, kun on kohta työtön ja muutenkin ollut vähän rankkaa viime aikoina. En jaksaisi enää kertaakaan kuulla hyviä jouluntoivotuksia, joululauluja, joululahjahössötystä ja muuta jouluun liittyvää. Odotetusta joulusta tulikin surullinen jakso, jonka yli toivoisin voivani hypätä ja siirtää sen jollekin toiselle vuodelle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut työtön jo kauan. Jouluoloa ei ole ollut sitten 12-vuotispäivien. Jouluhössötyksen olen oppinut ignoraamaan. 

Vierailija
2/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jouluvitutus joka vuotinen, kun pitäisi ehtiä joka paikkaan ja olla monessa paikassa yhtä aikaa. Vihaan joulua, olen vihannut sitä oikeastaan aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin teiniangsteissani joulun viettämisen 12-vuotiaana. Nyt kolmekymppisenä en enää angstaa, mutta en ole missään vaiheessa kiinnostunut joulusta. En vain vietä, ei onneksi tarvitse. Opetelkaa te muutkin sanomaan "ei" vierailuille joita ette halua tehdä ja viettäkää joulunaika kotona vaikkapa juhannusrieskaa syöden.

Vierailija
4/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen, sinkku. Monikulttuurisessa kotikaupungissani joulun toivotus on syrjivää muita uskontoja kohtaan, joten paineita ei ole jos ei katso mainoksia ja televisiota. En ole tekemisissä perheeni kanssa
Jouluperinteeni on olla pyjamassa kotona, syödä pakastepizzaa ja katsoa elokuvia. Aaah!

Vierailija
5/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. En ole koskaan välittänyt joulusta sen kiilusilmäisen fanaattisen luonteen vuoksi, mutta tänä jouluna asiat ovat tosi huonosti. Jouluntoivotukset tuntuvat lähinnä keskisormen heiluttelulta. Eihän muiden tietenkään tarvitse minun asioistani välittää, mutta tuntuu se ikävältä, kun he vääntävät naamansa mukaempaattisiksi, lässyttävät ne pakolliset pikapikaiset muodollisuudet ja häipyvät sitten kevyin jaloin luumutorttujen ja glögin kimppuun.

Vierailija
6/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:37"]

Sama juttu. En ole koskaan välittänyt joulusta sen kiilusilmäisen fanaattisen luonteen vuoksi, mutta tänä jouluna asiat ovat tosi huonosti. Jouluntoivotukset tuntuvat lähinnä keskisormen heiluttelulta. Eihän muiden tietenkään tarvitse minun asioistani välittää, mutta tuntuu se ikävältä, kun he vääntävät naamansa mukaempaattisiksi, lässyttävät ne pakolliset pikapikaiset muodollisuudet ja häipyvät sitten kevyin jaloin luumutorttujen ja glögin kimppuun.

[/quote]

Minua jotkut ihmiset syyllistävät tästä joulumielen puuttumisesta, ja yrittävät tuputtaa joulua kurkustani alas. Joten ymmärrän hyvin. Jouluihmiset saisivat ihquttaa tätä jokavuotista ostoskarnevaalia ihan keskenään. 

Vierailija
7/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa kans. Meillä on pieni tyttö jonka ensimmäinen joulu on nyt. Tänään sain selville että isovanhemmat joiden luokse meidän piti mennä joulua viettämään ryyppäävät parhaillaan ja se ei ennen ensi vuotta lopu. Sinne en halua tyttöäni viedä, ei kiitos samanlaista joulua mikä mulla oli lapsena joka vuosi. No, ainakin meidän lapsi saa raittiin joulun kun on meidän kanssa. :)

Vierailija
8/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:24"]Olen ulkosuomalainen, sinkku. Monikulttuurisessa kotikaupungissani joulun toivotus on syrjivää muita uskontoja kohtaan, joten paineita ei ole jos ei katso mainoksia ja televisiota. En ole tekemisissä perheeni kanssa
Jouluperinteeni on olla pyjamassa kotona, syödä pakastepizzaa ja katsoa elokuvia. Aaah!
[/quote] unelmani

Vierailija
9/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toi on kyllä hyvin sanottu. Kun joku toivottaa hyvää joulua, se tuntuu itsestäkin keskisormen näyttämiseltä ja läiskäisyltä vasten kasvoja.

Vierailija
10/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:45"]

[/quote]

Toi on kyllä hyvin sanottu. Kun joku toivottaa hyvää joulua, se tuntuu itsestäkin keskisormen näyttämiseltä ja läiskäisyltä vasten kasvoja.

[/quote]

Niin, en tajua miksi täytyy toivottaa hyvää joulua kun tietää, että en joulua vietä enkä pidä siitä.

ei-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän