Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen googlettanut sadoilla eri hakusanoilla

Vierailija
17.01.2015 |

erään vaatteeni merkkiä, mutta netissä on absolutely nothing tietoa kyseisestä merkistä, vaikka se on ihan tunnettu nykypäivän merkki. En ole viherpiipertäjä mutta olisin halunnut tietää vähän vaatteen valmistustavoista syystä x.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään, toistin paljon sanaa merkki.

Vierailija
2/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, ja sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 06:35"]Nii, ja sitten?
[/quote]

Että vituttaa.

Vierailija
4/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäilen. Kerro se merkki ja katsotaan.

Vierailija
5/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:41"]Jotenkin epäilen. Kerro se merkki ja katsotaan.
[/quote]

En voi kertoa. Mutta totta se on. Ei löydy tietoa. Tietenkin LIITTYVIÄ juttuja löytyy mutta ei faktatietoa.

Vierailija
6/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 10:04"]absolutely nothing tietoa
[/quote]

XD

Seiskalle tiedoksi että kyseessä untuvatakki ja minua surettaa ajatus siitä, että se on saatettu tuottaa lintusia pahoinpitelemällä :-( ostin sen koska se on hieno, lämmin ja hyvässä alennuksessa. Pari kertaa käytettyäni takkia aloin ajatella, miten julmasti se on saatettu tuottaa ja tuli paha mieli. Ainakin canada goosen takkien untuvat otetaan teurasjätteestä, mutta minun takkini ei ole cg:n.

Vierailija
7/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 10:04"]absolutely nothing tietoa
[/quote]

XD

Seiskalle tiedoksi että kyseessä untuvatakki ja minua surettaa ajatus siitä, että se on saatettu tuottaa lintusia pahoinpitelemällä :-( ostin sen koska se on hieno, lämmin ja hyvässä alennuksessa. Pari kertaa käytettyäni takkia aloin ajatella, miten julmasti se on saatettu tuottaa ja tuli paha mieli. Ainakin canada goosen takkien untuvat otetaan teurasjätteestä, mutta minun takkini ei ole cg:n.

[/quote]

En ole mikään ituhippiekofriikki, mutta eläinrakkaana ihmisenä en haluaisi olla millään tavalla osa eläinten julmaa kohtelua. Vaikka sitten toisaalta kun mietin, niin eipä se minun ostamatta jättämiseni mihinkään vaikuta. Tuhat muuta ihmistä ostaa minunkin puolestani ja julmuus jatkuu. Ei ole keinoa, jolla ihmiset saisi luopumaan hienojen ja lisäksi superlämpimien takkien ostamisesta, joten on ihan turha saarnata asiasta, kun ei se mitään muuta.

Vierailija
8/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:41"]Jotenkin epäilen. Kerro se merkki ja katsotaan.
[/quote]

En voi kertoa. Mutta totta se on. Ei löydy tietoa. Tietenkin LIITTYVIÄ juttuja löytyy mutta ei faktatietoa.
[/quote]
Miksi et voi kertoa jotain vaatemerkkiä?

Et voi tietää millään missä tehtaassa jokin vaate kokonaisuudessan tehdään. Missään firmassa ei ole paljastettu koskaan, mistä heidän nappinsa, vetoketjunsa tai kankaansa tulevat. Sen lisäksi kangastehdas on saattanut ostaa kankaansa joltain toiselta tehtaalta ja myydä sen silti kalliimalla omalla nimellään. Sen lisäksi, että itse vaatefirma saattaa ostaa valmiita tuotteita joihin laittavat vain oman merkkilappunsa, sitten jossain toisessa maassa. Tai lisäävät jonkun osan kuten napit ja laittavat valmistusmaaksi toisen kuin missä se alkujaan on tehty. Nuo alihankkiat ovat kuitenkin bisnessalaisuuksia, eikä niitä kuluttajille kerrota.

Ainoa maa jossa löytyy kaikki valmistusvaiheet on Italia, heillä on vielä kaikki vaiheet langasta, kankaanvalmistukseen, suunnitteluun ja ompeluun. Nappi, vetoketju ja muut tilpehööri löytyy vielä myös made in Italyna.
Eettisesti, jos haluat olla täysin varma mitä ostat, niin se on italialainen villakankainen tai pellava miestenpuku. Jossa on merkintä kankaan alkuperästä. Toki on myös paljon muita italialaisfirmoja, jotka käyttävät italialaisista langoista tehtyjä kankaita ja jotka ompelevat tuotteensa italiassa. Näissä firmoissa ei käytetä lapsityövoimaa tms.

Vaatteissa on niin paljon vaiheita eikä suuret firmat pysty millään kontrolloimaan kaikkea, kun kyseessä on miljoonia vatteita. Tuhansia malleja ja kymmeniä yhteistyökumppaneja, jotka he vuorostaan hankkivat alihankkijoilta.
Helpointa on, että ostat itse kankaan jossa lukee alkuperämaa ja teetätät paikallisella ompelijalla vaatteen. Halpa ja eettinen ei vaan voi koskaan kulkea käsi kädessä.

Vierailija
9/9 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

absolutely nothing tietoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän