Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordea - miten aloittaa sijoittaminen? 20€/kk. Mistä aloitan?

Vierailija
04.11.2021 |

Ajattelin liittyä pankin rahastoihin ja sijoittaa.
Kaikki on minulle kuitenkin aivan hepreaa.

Haluaisiko joku selittää mistä lähteä liikkeelle ja mihin sijoitan ensimmäiset kympit?

Kiitos sinulle jo suuresti etukäteen, jos kerrot tietämättömälle perusalkeita.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peruspankin sijoitustuotteita, jollet halua maksaa ylisuuria kuluja.

Esim. Nordnet tms. mielummin.

Vierailija
2/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat oikeita neuvoa, olet väärällä kanavalla. Täältä saaduilla "neuvoilla" saat vain persnettoa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ostaisin Nordeassa ihan suoraan osakkeita Nordea Investorin kautta. Kulut 1 % ja Helsingin pörssi on täynnä hyviä halpoja osakkeita. Jo 20 eurolla saat halvimpia useamman kappaleen. Jos ostat Nordeasta rahastoja, niissä on isot kulut, ja helposti jäät tyhjän päälle lopulta. Yksi hyvä idea on unohtaa pankin rahastot ja sijoittaa esim. Seligsonin indeksirahastoihin. Itse olen sijoittanut (tämä ei ole sijoitussuositus vain esimerkki) Seligsonin Top Brands 25 -rahastoon. Siinä pienet kulut ja etuna Seligsonissa myös että se on tosi helppokäyttöinen. Kandee ainakin käydä kurkkaamassa. Älä osta Nordean rahastoja. Itse lähdin liikkeelle niillä ja ihan oikeasti niissä hassasin vain rahaa, koska niissä on kulut niin isot ja amatöörinä valkkaa aina väärin alussa. Mutta suorat osakeostot Nordeassa oikeinkin kannatettava juttu. Ei vaikeaa, ja tehdessä oppii!

Vierailija
4/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Nordean rahasto, rahaa on siellä tällä hetkellä vähän päälle 10 000 euroa ja arvonnousua siitä 1300 euroa, ihan hyvin siis, eikä ole rahan haaskausta todellakaan.

Vierailija
5/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvian yms. osakkeita ostaisin. Toki niitä ei ihan 20€:lla välttämättä vielä saa. 

Vierailija
6/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aloitat? Luet tai kuuntelet kirjan Sijoittajaksi 7 päivässä, ja sitten niillä eväillä eteenpäin. Ole hyvä!

Vierailija
7/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvian yms. osakkeita ostaisin. Toki niitä ei ihan 20€:lla välttämättä vielä saa. 

Ja Harvia siis siksi esimerkkinä, että kyseessä on vuodesta toiseen menestyvä ja tasaisesti voittoa tuottava yritys. Jos tämä ei ollut tuttua. 

Vierailija
8/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna ostaisin Nordeassa ihan suoraan osakkeita Nordea Investorin kautta. Kulut 1 % ja Helsingin pörssi on täynnä hyviä halpoja osakkeita. Jo 20 eurolla saat halvimpia useamman kappaleen. Jos ostat Nordeasta rahastoja, niissä on isot kulut, ja helposti jäät tyhjän päälle lopulta. Yksi hyvä idea on unohtaa pankin rahastot ja sijoittaa esim. Seligsonin indeksirahastoihin. Itse olen sijoittanut (tämä ei ole sijoitussuositus vain esimerkki) Seligsonin Top Brands 25 -rahastoon. Siinä pienet kulut ja etuna Seligsonissa myös että se on tosi helppokäyttöinen. Kandee ainakin käydä kurkkaamassa. Älä osta Nordean rahastoja. Itse lähdin liikkeelle niillä ja ihan oikeasti niissä hassasin vain rahaa, koska niissä on kulut niin isot ja amatöörinä valkkaa aina väärin alussa. Mutta suorat osakeostot Nordeassa oikeinkin kannatettava juttu. Ei vaikeaa, ja tehdessä oppii!

Ei kauhean laaja valikoima yhtiöitä, jos osakkeen pitää maksaa alle 20€. Katsoin omaa salkkua, niin Telia, Rapala ja Capman ainoat joita voisi ostaa, mulla noin 15 yhtiötä.

Vierailija
9/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan sulle tappiollista tulevaisuutta, jos täältä alat kysellä. Mikset soita Nordean sijoitusneuvojalle, daa?

Vierailija
10/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordnetin rahastoista aloittaisin, laittaisin sinne kuukausittaisen automaattisen siirron. Mutta lue ensin se Merja Mähkän Sijoittajaksi 7 päivässä tai Julia Thurenin Kaikki rahasta, e-kirjoinakin saatavilla.

Molemmat kirjat helposti ymmärrettäviä ilman liian monimutkaista sijoitussanastoa.

Vierailija
11/11 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean rahastoissa minimisijoitus taitaa olla 40€. Tämä taitaa siis sulkea Nordean rahastot pois laskuista. Tämän jälkeen katseen voisi suunnata esim Nordnettiin ja siellä katsella miten homma toimii ja mitä on tarjolla. Netti on tietoa pullollaan.

Kukaan ei ole seppä syntyissään.