Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookissa esittäminen

Vierailija
16.01.2015 |

Juu juu, vanha juttu, mutta miksi ihmiset valittaa kurjaa arkeaan ja sitten Facebookiin kirjotetaan että voi lässynlää kun on ihanaa??!!

Siis just aamulla kaveri soitti ja valitti kun miehensä on ihan mulkku ja nyt se oli kirjottanu Facebookiin jotain ihan muuta.

En jaksa kuunnella tollasta itkua, miks mun tarvis kun siellä nyt kerätään tykkäyksiä ja "ai ku ihanaa"-kommentteja vaikka totuus on jotain ihan muuta!

Ihan syvältä koko Facebook muutenkin mut kun sieltä lähdet niin eristät itses lähes kaikista (kokeiltu on nimittäin). Kun siellä sitä "oikeeta aitoa elämää" eletään??!!

Ja turha tulla lässyttään että mitä mä siellä sitten kirjotan. Mä kirjotan arkisia juttuja joissa on jotain hauskaa/ironista, en hihku elämän ihanuutta mutta en myöskään valita!

Harmi vaan että kaikki kaverit on just tollasia "Onnea on..." ja "Elämässä parasta..." tyyppejä!

Aaaaaaaargh!!!!

Anteeksi tää purkautuminen, mut ihan oikeasti on väärin että joutuu kuuntelemaan kaks tuntia itkua kun "se teki niin ja se teki näin" ja myöhemmin onkin kaikki niin upeeta.

Onneks mun ei oo IKINÄ tarvinnut omaa äijää mollata kenellekään. Tosin en koe tarvetta tätä onnea hehkuttaakaan jatkuvasti.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa moni esittää että elämä on ihanampaa mitä onkaan.

Vierailija
2/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on myös tää, kun jaetaan lapsista ihania kuvia joissa hehkutetaan lapsen ihanuutta. Ja vähän aiemmin on taas puhelimessa itketty kun lapsi kiukuttelee tai ei syö tms.

Toki omat lapset ovat niitä ihanimpia jokaisen mielestä mutta eikö ikinä voi myöntää että myös se oma lapsi kiristää pinnaa joskus???

Lapsettomat saa facessa käsityksen että lapset ovat vain iloa, hymyä ja ihania kuvia millon missäkin...kiva kun totuus heille myöhemmin paljastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erään äidin mukaan lapsella on "loistava todistus". Kun itse lapselta kysyin keskiarvoa, se oli 7,4. Ja myös mulla on kokemusta tuollaisesta parisuhteeseen liittyvästä esittämisestä erään tutun pariskunnan suhteen, todellisuus on jotain aivan muuta kuin mitä vaimo hehkuttaa fb:ssä.

Vierailija
4/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen irl ja fb ihan samanlainen. Elämä on onnellista. Huomisesta en tiedä, siispä nautin joka päivästä. Ps. Moni ei halua kertoa negatiivista facessa. Sekin on minusta jokaisen oma asia. Joku myös valittaa siellä joka asiasta. Sekin on jokaisen oma asia, mutta jostakin syystä hyväksyttävämpää kuin iloinen päivittäminen. Johtunee suomalaisten kateellisesta luonteenlaadusta(?)

Vierailija
5/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 18:59"]Ja erään äidin mukaan lapsella on "loistava todistus". Kun itse lapselta kysyin keskiarvoa, se oli 7,4. Ja myös mulla on kokemusta tuollaisesta parisuhteeseen liittyvästä esittämisestä erään tutun pariskunnan suhteen, todellisuus on jotain aivan muuta kuin mitä vaimo hehkuttaa fb:ssä.
[/quote]

Jospa se ka oli ennen esim. 6,0 ?

Vierailija
6/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä kohtaa oikea elämä ja face. Hyvin pyyhkii joka saralla. Miksi nämä aloitukset koskevat AINA iloisia päivityksiä, ei koskaan niitä, missä valitetaan ja haukutaan joka ainoaa asiaa. Niitäkö on kiva lukea???

Vierailija
7/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kieltänyt olemasta onnellinen! Ja ainakin itse pidän enemmän positiivisista päivityksistä kuin joistain valitusvirsistä, mutta itse peräänkuulutan jotain hauskuutta niihin päivityksiin.

Sellanen epäaito jatkuva onnen lässyttäminen saa epäilemään, onko kaikki sittenkään niin upeeta. Eli jos elämä todella on aina niin onnellista niin en ehkä hehkuttasi sitä koko ajan muille.

Vierailija
8/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:11"]

Ei kukaan kieltänyt olemasta onnellinen! Ja ainakin itse pidän enemmän positiivisista päivityksistä kuin joistain valitusvirsistä, mutta itse peräänkuulutan jotain hauskuutta niihin päivityksiin. Sellanen epäaito jatkuva onnen lässyttäminen saa epäilemään, onko kaikki sittenkään niin upeeta. Eli jos elämä todella on aina niin onnellista niin en ehkä hehkuttasi sitä koko ajan muille.

[/quote]

No miksei heillä ole yhtäläinen oikeus kirjoittaa elämästään kuin näillä joilla elämä potkii kokoajan milloin mistäkin syystä päähän.

Vierailija
9/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kellä onni on, se onnen kätkeköön.

Jos pyyhkii hyvin joka saralla niin luulis ettei edes viihtyisi missään facessa! ;)

Saati täällä meidän av-mammojen seassa...

Vierailija
10/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:11"]Ei kukaan kieltänyt olemasta onnellinen! Ja ainakin itse pidän enemmän positiivisista päivityksistä kuin joistain valitusvirsistä, mutta itse peräänkuulutan jotain hauskuutta niihin päivityksiin.

Sellanen epäaito jatkuva onnen lässyttäminen saa epäilemään, onko kaikki sittenkään niin upeeta. Eli jos elämä todella on aina niin onnellista niin en ehkä hehkuttasi sitä koko ajan muille.
[/quote]

Joku tykkää hehkuttaa. Anna hehkuttaa. Sun logiikalla jatkuva valittaja facessa on livenä oikein iloinen ihminen. Not. Ihmisiä on erilaisia. Jotkut haluavat huutaa onnensa koko maailmalle. Sallittakoon se heille. Minä ainakin luen mielelläni toisten onnesta kuin epäonnesta. Herää kysymys, miksi jotakuta häiritsee toisten onni ja ilo. Ketään ei koskaan häiritse toisten suru ja epäonni. Outoa.

Vierailija
11/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

herää kysymys, että mitä siellä fb:ssä sitten saisi ja pitäisi kirjoitella?

Aina joku vinkuu toisten päivityksistä. Ihmeen kateellisia ihmisiä!

Vierailija
12/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:14"]Se kellä onni on, se onnen kätkeköön.

Jos pyyhkii hyvin joka saralla niin luulis ettei edes viihtyisi missään facessa! ;)

[/quote]

Vanha huono suomalainen alakuloinen hokema

Vierailija
13/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun seinälläni ole kuin muutama hehkuttaja, ei haittaa.

Vierailija
14/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanhaa, en lukenut. Poistakaa se jos ärsyttää.

Vierailija
15/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:11"]

Ei kukaan kieltänyt olemasta onnellinen! Ja ainakin itse pidän enemmän positiivisista päivityksistä kuin joistain valitusvirsistä, mutta itse peräänkuulutan jotain hauskuutta niihin päivityksiin. Sellanen epäaito jatkuva onnen lässyttäminen saa epäilemään, onko kaikki sittenkään niin upeeta. Eli jos elämä todella on aina niin onnellista niin en ehkä hehkuttasi sitä koko ajan muille.

[/quote]

No miksei heillä ole yhtäläinen oikeus kirjoittaa elämästään kuin näillä joilla elämä potkii kokoajan milloin mistäkin syystä päähän.
[/quote]

Luitko ollenkaan? En itsekään pidä valitusvirsistä, mutta sieltä yltiöpäisen onnen ja toisaalta kurjuuden väliltä löytyy paljon muutakin kirjoitettavaa.

Vierailija
16/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:14"]Se kellä onni on, se onnen kätkeköön.

[/quote]

Eli jos on onnellinen, ei voi lainkaan palstailla tai olla facessa :D. Morjes....

Vierailija
17/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen karsinut elämästäni juuri tuollaiset kaksinaamaiset. En ole enää tekemisissä.

Vierailija
18/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kateellinen kaverille, jolla on tarve haukkua miestään selän takana? :D Ehkä ei kuitenkaan...

Vierailija
19/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 18:39"]Juu juu, vanha juttu, mutta miksi ihmiset valittaa kurjaa arkeaan ja sitten Facebookiin kirjotetaan että voi lässynlää kun on ihanaa??!!

Siis just aamulla kaveri soitti ja valitti kun miehensä on ihan mulkku ja nyt se oli kirjottanu Facebookiin jotain ihan muuta.

En jaksa kuunnella tollasta itkua, miks mun tarvis kun siellä nyt kerätään tykkäyksiä ja "ai ku ihanaa"-kommentteja vaikka totuus on jotain ihan muuta!

Ihan syvältä koko Facebook muutenkin mut kun sieltä lähdet niin eristät itses lähes kaikista (kokeiltu on nimittäin). Kun siellä sitä "oikeeta aitoa elämää" eletään??!!

Ja turha tulla lässyttään että mitä mä siellä sitten kirjotan. Mä kirjotan arkisia juttuja joissa on jotain hauskaa/ironista, en hihku elämän ihanuutta mutta en myöskään valita!

Harmi vaan että kaikki kaverit on just tollasia "Onnea on..." ja "Elämässä parasta..." tyyppejä!

Aaaaaaaargh!!!!

Anteeksi tää purkautuminen, mut ihan oikeasti on väärin että joutuu kuuntelemaan kaks tuntia itkua kun "se teki niin ja se teki näin" ja myöhemmin onkin kaikki niin upeeta.

Onneks mun ei oo IKINÄ tarvinnut omaa äijää mollata kenellekään. Tosin en koe tarvetta tätä onnea hehkuttaakaan jatkuvasti.
[/quote]

Yleistät sitten YHDEN kaverin perusteella. Kyllä mun kaverit ovat sitä oikeastikin mitä facessa ovat. Koski onnea tai epäonnea.

Vierailija
20/54 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen facessä ihan oma itseni. Jos menee hyvin niin siitä tykätään tai sitten ei. Joku skippaa kokonaan. Menee huonosti  tai joku mättää niin taas samat, kuin yllä. Kyllä mä kehtaan hehkuttaa jos on ollut esim ihana päivä. Mies yllättänyt, tai olen olun rakkaan kamun kanssa kahvilla/shoppailemssa yms.

Kirjoitan myös jos ei todellakaan mene niinkuin strömsöös. Joku on joskus mulle sanonut et miten mulla on kanttia kirjoittaa huonoista tai ikävistä asioista. Miksei olisi. Mä päätän mitä omalle  seinälleni kirjoitan. Voi sinne tosiaan paukauttaa sanoa jos ei oo päivä mennyt ihan putkeen.

En minäkään omien kamuijeni kaikista jutuista tykkää tai edes kommentoi. Skippaan ne jutut, jotka ei mua kiinnosta. Tosin mulla on aika niukka kaveripiiri facessä.

Ja tiedän et osa ei laita kaikkea ihan miten asia on. Joskus sitä suojelee itseään ,lapsiaan, puolisoaan tai vaan hyvän hengen nimissä.

Facen jutut on aika pinnasta raapaistua kuitenkin. Puhelimessa tai kasvokkain juteltaessa jonkun läheisen kanssa tulee puhuttua enemmän ja avattua jotain juttua laajemmin. Jotain mitä ei halua "kaiken kansan nähtäville".