Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 35, ruskea vuoto. Apua!

Vierailija
16.01.2015 |

Mulla alkoi juuri rv 35. Tänään pikkuhousuihin tullut rusehtavaa vuotoa. Ei kovin paljoa. Mitä se voi olla? pitäisikö huolestua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulpan irtoamisen ja synnytyksen alkamisen välinen aika eroaa yksilöittäin: se voi olla tunteja, päiviä tai viikkoja. Limatulppa voi ennakoida synnytyksen olevan alkamaisillaan, mutta aivan yhtä hyvin synnytyksen käynnistymiseen voi vielä tulpan jälkeenkin kulua tovi jos toinenkin. Limatulpan irtoaminen kuitenkin kertoo, että keho alkaa hiljalleen valmistautua synnytykseen. Limatulppa saattaa tosin irrota myös vasta synnytyksen yhteydessä.

Limatulpan irtoaminen ei siis sinällään tarkoita, että synnytys olisi vielä varsinaisesti käynnissä. Pelkän limatulpan irtoamisen vuoksi ei siis tarvitse hakeutua synnytysvastaanotolle.

Vierailija
2/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto ei ollut limaista. Onkohan siis limatulppa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrotessaan limatulppa voi olla väriltään kirkas, punertava, rusehtava tai veriviiruinen. Se voi olla yhä kiinteä limamöykky tai juoksevampaa limaa. Limatulppa irtoaa joko kokonaisena kertaklönttinä tai vähitellen muutaman päivän aikana.

Vierailija
4/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kakkaa

Vierailija
5/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli limatulppaa ja siitä ruskean vuodon alkamisesta meni 3 viikkoo ennenkö synnytys käynnistyi.

Vierailija
6/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli limatulppaa ja seuraavana yönä syntyi vauva rv 35+2.

Vierailija
7/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kovin huolissassi, niin ainahan voit soittaa synnytysvastaanottoon. Ainakin jos vuoto muuttuu selkeästi punaiseksi, niin soittaisin. Luulen vuodon olevan kuitenkin vaaratonta/limatulppaa. Tsemppiä koppun raskauteen ja synnytykseen!

Vierailija
8/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulehdus alapäässä? Itselläni tuli rv 27 ruskeaa ja vaaleanpunaista vuotoa. Paukkasin heti äitipolillle, jossa otettiin testit alapäästä, ktg vauvasta ja ultrattiin. Kaikki oli hyvin. Herkkä kohdunsuukin voi vuotaa.

Vierailija
9/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuulla voi tapahtua jotain, paikat alkaa kypsyä pikkuhiljaa

Vierailija
10/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia vähän tuhrutella tuossa vaiheessa. Jos jatkuu niin kannattaa tsekata pissanäyte tulehduksen varalta.

Vierailija
11/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea veri on ns vanhaa, ja jos sitä tulee vähän niin ei hätää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi