Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkeekö Kela jostain rahankäyttöäni?

Vierailija
16.01.2015 |

Elikkä siis mulla on vuokra-asunnossa putkiremppa nyt tammi-maaliskuun ja alkuperäinen suunnitelma oli siis että remppa kestää vaan tammi-helmi. Ilmoitin tästä Kelalle ettei minun tarvitse maksaa tällöin vuokraa ollenkaan, joten opintotuen asumislisäni peruttiin näiltä kahdelta kuukaudelta. Eli nyt siis mietin että vaikka saisin asumislisän silloin maaliskuussa, vaikka vuokraa ei tarvitse maksaa, voinko jäädä tästä jotenkin kiinni? Eli saisin asumislisän ja käyttäisin sen muuhun kuin vuokraan.. Olen tunnollinen ja tottakai ilmoitan Kelalle, mutta mietin vain miten homma toimii jos en ilmoittaisikaan? Saisiko Kela jostain selville etten ole maksanut vuokraa silloin?
T. Opiskelija

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela e pysty seuraamaan ihmisten tileja. Jöist kuitenkin kiinni vähän ajan päästä, sillä vuokranantajasi joutuu ilmoitamaan saamansa vuokratulot verottajalle, ja kela ja verottaja välillä tarkastelee näitä ristiin.

Vierailija
2/5 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:09"]

Kela e pysty seuraamaan ihmisten tileja. Jöist kuitenkin kiinni vähän ajan päästä, sillä vuokranantajasi joutuu ilmoitamaan saamansa vuokratulot verottajalle, ja kela ja verottaja välillä tarkastelee näitä ristiin.

[/quote]

Kiitos vastauksesta, ajattelinkin että jotenkin noin siitä jäisi kuitenkin kiinni. /Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata huijata Kelaa vahingossakaan, tai edes vähän. Kaveri oli loppuvuodesta poliisikuulusteluissa epäiltynä lievästä petoksesta, kun oli saanut tukea vähän aikaa "turhaan".

Vierailija
4/5 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:21"]

Ei kannata huijata Kelaa vahingossakaan, tai edes vähän. Kaveri oli loppuvuodesta poliisikuulusteluissa epäiltynä lievästä petoksesta, kun oli saanut tukea vähän aikaa "turhaan".

[/quote]

Hui kauhee! Oon niin vainoharhanen ja paniikissa aina, et jos teenki jotain laitonta "vahingossa". Eli heti pistän Kelalle ilmotuksen  :D -Ap

Vierailija
5/5 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks Anssi olis kiinnostunut ap:n raha-asioista?