Migreenistä tietäviä?
Itsellä alkanut migreeni tänä vuonna, kohtaukset vaihtelee.
Tänään alkoi kiristävä syke ohimoon alapuolella. Ehkä siinä korvan ja postiluukun välissä. Sykkii 4-10 kertaa 2-8min välein. Ei ole kivulias. Saman puolen silmä hieman vuotaa. Hölmö olo niinkuin aina migreenissä. Vain aivan hitunen päänsärkyä. Kestänyt nyt noin 4h.
Onko tämäkin nyt migreeniä vai mitä ihmettä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä enemmän purentalihasten kireydeltä. Laitapas viinipullonkorkki hampaitten väliin ja rentouta leukasi.
Ne onkin kyllä kireät, mutta tuskin se voi aiheuttaa tuota sekavuutta?
Kun mun purenta- ja niskalihakset on jumissa, mun pää on ihan pökkelö ja olen pari kertaa pyörtynytkin.
Toki saattaa olla migreeniä, mutta tuossa ajassa useimmiten kyllä ne muutkin tyypilliset oireet tulee.
Pään alue on kyllä sellainen, että siellä vähän kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Miksi jonkun purentalihakset jumiutuvat? -eri
Bruksismin vuoksi.
tää ois varmaan turhan raju hoito* oikeallakin (erittäin pienellä) annoksella,
*"Smelling salts ... Physiological action ... Fainting can be caused by excessive parasympathetic and vagal activity that slows the heart and decreases perfusion of the brain. The sympathetic irritant effect is exploited to counteract these vagal parasympathetic effects and thereby reverse the faint." https://en.m.wikipedia.org/wiki/Smelling_salts
...sillä on olemassa aromaattisia öljyjä, joilla voi ennaltaehkäistä tai hoitaa ainakin hajuun liittyvää auraa.
Tuli vaan mieleen tuosta Joe Roganin videosta; en yhtään tiedä, kuinka näitä kikkoja (eteerisiö öljyjä) käytetään migreeniin. On ihmisiä, joilla migreenilääkkeet ei auta, ja voisin kuvitella että monikin heistä taistelee hajuauraa vastaan hajulla. Vähän niin kuin uutta musiikkia korvamadon tilalle.
Tuo Vicks on kyllä korvaushoitoa sille, että Yhdysvalloissa käytetään ihan kapsaisiinia sisältäviä reseptivapaita nenäsprayta migreeniin. Ostin itselleni kokeeksi kun kävin siellä ja valmisteessa oli myös mentholia. En tuonut Suomeen kun en tiedä, että saako sellaista tuoda tänne.
Minulla aura on näön katoaminen toisesta silmästä ja puhe alkaa tökkiä eli en saa mitään järkevää sanaa suustani.