Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskiverrolle suomalaiselle ei ilmainen lounas maistu, kun naapuripöydässä syödään kaurapuuroa päivälläkin

Vierailija
01.10.2023 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009878733.html?utm_source=facebook&…

OLEN keskituloinen, keski-ikäinen, keskinkertainen suomalaismies. Hallitus aikoo laskea verotustani muutamalla satasella vuodessa.

En halua ilmaista rahaa samalla, kun muilta leikataan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Olen hyvätuloinen eläkeläinen, jolla on varaa kaikkeen tarpeelliseen. Maksaisin mielelläni enemmän veroja jos tietäisin, että ne menevät huonompiosaisten suomalaisten hyväksi.

Vierailija
2/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää partajehuja Suomeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää partajehuja Suomeen?

Tietysti, mutta se on silti eri asia.

Vierailija
4/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittakaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
5/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittakaa SOTAVETERAANEILLE niin kauan kun niitä vielä on. Niitten ansiosta me kaikki ollaan täällä tässä ja näin.

Vierailija
6/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä mielipiteen kanssa. Olen korkeasti koulutettu hyvätuloinen vihervassari ja enkä kokenut tarvitsevani yhtään mitään lisää. Olen aina pärjännyt loistavasti. Nyt kuitenkin, kiitos persu- ja kokkareäänestäjien tuloni vain kasvavat. Ei kai siinä sitten. Jostain syystä te kuvittelette että vihervassari = köyhä ja työtön, kun eihän se pidä paikkaansa. Iso osa akateemisista korkeasti koulutetuista jakaa ne arvot ja on nyt rahallisina hyötyjinä näissä päätöksissä.

Vierailija
7/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittakaa SOTAVETERAANEILLE niin kauan kun niitä vielä on. Niitten ansiosta me kaikki ollaan täällä tässä ja näin.

Rahat menee pelkästään järjestön ylläpitoon, veteraaneja ei hengissä ole enää kovinkaan monta.

Vierailija
8/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta mä aina etsin anonyymisti LinkedInistä tai ihan vaan googlettelen Hesarin kommentoijia, jos kommentti herättää ajatuksia kirjoittajasta. Aika hyvin pystyy yhdistelemään koulutuksen, tulotason yms kommentin kanssa.

Vierailija
9/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin antaa rahan hyväntekeväisyyteen, mutta en halua sellaiseen yhteiskuntaan. Hyväntekeväisyys jää rovoiksi valtiorakenteiden rinnalla ja tuottaa häpeää.

Vierailija
10/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hyvätuloinen sisko sanoi myös, että häntä suorastaan hävettää kun tulee saamaan lisää rahaa ja köyhiltä leikataan.

Olin kyllä aika yllättynyt tästä.

Vierailija
11/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat menee pelkästään järjestön ylläpitoon, veteraaneja ei hengissä ole enää kovinkaan monta.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/12/10/avulla-on-hintalappu-mutta-mih…

Vierailija
12/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin osa menee keräyskuluihin tai sitten apua saa ne jotka eivät sitä oikeasti tarvitse. Itse lakkasin antamasta mitään mihinkään kun naapurin hyvin toimeentuleva nelilapsinen perhe sai joululahjat kirkon jouluapukeräyksestä sillä perusteella että vanhemmat olivat käyneet kirkon parisuhdeneuvojalla.

Jos on joku vähävarainen tuttavaperhe niin auttakaa mieluummin suoraan.

Vierailija
13/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veteraanijärjestöillä on yllin kyllin rahaa.

Vierailija
14/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ja lapsenlapsille voi lahjoittaa verovapaasti, varmaan olisivat todella kiitollisia.

Vierailija
15/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan täysin linkittämäsi mielipidekirjoituksen. Kaikki hyvin toimeentulevat suomalaiset eivät vieläkään ole ahneita kusipäitä.

Vierailija
16/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veteraanijärjestöillä on yllin kyllin rahaa.

'Nuorimmat sotaveteraanit ovat nyt satavuotiaita. Heitä ei ole enää todellakaan montaa.

Vierailija
17/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmaista rahaa?

Vierailija
18/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hyvätuloinen sisko sanoi myös, että häntä suorastaan hävettää kun tulee saamaan lisää rahaa ja köyhiltä leikataan.

Olin kyllä aika yllättynyt tästä.

Mun hyvä osainen sisko puolison kautta sanoo:Tee itse ruokasi niin sulla yksin asuvalla ilman puolisoa,On rahaa kauneudehoidot talliina.päärny.Koskaan en puhu raha.En valita raha,en elämä.Hän osaa valitaa ja häpeää noilla sepustuksilla hänen mahdolisuudet, kaikki tulee puolison rahoista ja siti jaksaa valitaa kaikesta elämän kirjo.

Vierailija
19/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Noiden sotaveteraaniliittojen pääsihteerit tienaavat lähemmäs 150 000 euroa vuodessa, eli paljon enemmän kuin mitä itse tienaan. Lisäksi muut toiminnanjohtajat ja henkilöstö päälle pienemmin palkkaerin. Veteraaneille asti valuu hiluja.

Vierailija
20/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sitten valtiolle takaisin ne rahat. Netistä löydät kyllä valtion tiliosoitteen jonne voit lahjoittaa veroja. Silti kukaan ei tätä jostain syystä koskaan tee. Taidat olla perinteinen paskanpuhuja.