Kohdunsuun avautumisen avittaminen
Ensi viikolla käynnistys, joten kaikki vinkit kehiin että miten kohdunsuu kypsyisi. Tällä hetkellä tilanne on pehmeä, ulkosuu 2cm auki, sisäsuu kiinni.. Neuvoja?! :)
Kommentit (11)
En menisi sinne paljain sormin ronkkimaan...jos sattuu olemaan esim. kalvoissa reikä pääsee lapsiveteen pöpöt ja voi aiheuttaa tulehduksen. Seksiäkään ei suositella jos epäilyä lapsiveden menosta. Mutta muuten siivous, saunominen ja seksi ovat keinoja. Odottelisin ihan rauhassa. Suurin osa käynnistysajan saaneista kuitenkin ehtii synnyttää ennen käynnistämistä :)
Mulla lääkäri teki kaks kertaa "rajumman" sisätarkastuksen ihan tarkoituksella, ihan vaan tsekkas paikat sen jälkeen vain pyöritteli muutaman kierroksen sormilla kohdunsuulla. Ekalla kerralla alkoi säännölliset supistukset, mutta loppuivat sitten. Toisella kerralla supistukset alkoivat heti tosi kovina ja synnytys käynnistyi ja lapsi syntyi pari tuntia tästä. Tää siis tapahtui ulkomailla ja lääkäri toivoi synnytyksen käynnistyvän ilman käynnistystä ennen LA:ta jotta edellisessä raskaudessa syntynyt vakava raskausmyrkytys ei uusiutuisi (riski kasvaa LA:n ylityttyä). En tiedä harrastetaanko noita ronskempia sisätutkimuksia Suomessa, mutta mulla se ainakin auttoi, mutta en tiedä kannattaako sitä ite lähteä ronkkimaan :) Ainakin täytyy pitää hyvä huoli jos lähtee ronkkimaan!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 08:15"]Mulla lääkäri teki kaks kertaa "rajumman" sisätarkastuksen ihan tarkoituksella, ihan vaan tsekkas paikat sen jälkeen vain pyöritteli muutaman kierroksen sormilla kohdunsuulla. Ekalla kerralla alkoi säännölliset supistukset, mutta loppuivat sitten. Toisella kerralla supistukset alkoivat heti tosi kovina ja synnytys käynnistyi ja lapsi syntyi pari tuntia tästä. Tää siis tapahtui ulkomailla ja lääkäri toivoi synnytyksen käynnistyvän ilman käynnistystä ennen LA:ta jotta edellisessä raskaudessa syntynyt vakava raskausmyrkytys ei uusiutuisi (riski kasvaa LA:n ylityttyä). En tiedä harrastetaanko noita ronskempia sisätutkimuksia Suomessa, mutta mulla se ainakin auttoi, mutta en tiedä kannattaako sitä ite lähteä ronkkimaan :) Ainakin täytyy pitää hyvä huoli jos lähtee ronkkimaan!
[/quote]
Äh, siis hyvä huoli pitää hygieniasta! :) t. 2/2
kylla mun kohdunsuuta on useampikin laakari pyoritelly ja koittanu saada kypsymaan kaynnistykseen, eli tehny sellaisen kovakouraisemman sisatutkimuksen. Viela ei oo kertaakaan saanu merkittavia reaktioita aikaan. Sekssiahan ne taitaa suositella, mulle siitakaan ei oo ollu suoraan nakyvaa hyotya. monisynnyttaja siis oon
Suursiivous kotona! Sillä olen omani saanut käyntiin. Mieluiten jonkun sohvan raahaamista. Musiikit täysille ja imuri heilumaan!
Et voi tehdä yhtään mitään. Odotat mahdollisimman rauhallisena.
Minulle tehtiin myös tuollainen ronskimpi sisätutkimus ja parin tunnin päästä alkoi supistukset ja siitä 7h syntyi vauva.
Minulla lääkäri irroitteli kalvoja. Työnsi sormen kohtuun ja pyöräytti kohdun seinämän ja lapsivesipussin välissä, morjens. Sattui saatanasti.
Seuaavana yönä alkoivat kivuliaat supparit ryppäinä ja ehdin kotona aueta 8cm asti muutamassa tunnissa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:21"]
Minulla lääkäri irroitteli kalvoja. Työnsi sormen kohtuun ja pyöräytti kohdun seinämän ja lapsivesipussin välissä, morjens. Sattui saatanasti. Seuaavana yönä alkoivat kivuliaat supparit ryppäinä ja ehdin kotona aueta 8cm asti muutamassa tunnissa.
[/quote]
Joo kivaa puhaa. Kokemusta myös kun 3 päivää käynnistyksessä työnnettiin kättä sisään. Ja ei mitään reaktiota. Ohjeena oli myös rappusten ravaaminen ja seksi ja siivous ja sauna jne (joku kätilö siellä sanoi, ettei näistä ole mitään apua, sattumaa jos supistukset alkavat). Lääkkeillä saatiin käyntiin.
Voikohan esim mies kaivaa kohdunsuuta? Lääkärin ronskia käsittelyä ei nyt ole saatavilla :/ ei huvita joutua lääkkeelliseen käynnistykseen. Viime kerralla jouduin ja se oli helvettiä. Kalvot jos saisi puhkaistua niin olisi hyvä.. eikö kalvoja nykyisellä tilanteella voi vaan puhkaista?
Ap