Kertokaa tapauksia, joissa ihminen on eri tilanteissa erilainen!
Minä olin tänään tekemisissä erään ihmisen kanssa, joka tuli ja meni. Aina välillä hän oli ystävällinen ja hymyilevä, ja aina välillä tylympi ja vähäsanainen. En ymmärtänyt ollenkaan, kunnes huomasin, että hän on ystävällinen ja hymyilevä silloin, kun hänellä on silmälasit! Eli kun hän näkee, hän ottaa kontaktia ja toimii ystävällisesti, ja kun hän ei näe eteensä, hän ei ota kontaktia ja on ynseä.
Muita tilanteita, joissa vastapuoli on yhtäkkiä erilainen?
Kommentit (65)
Miten selitätte asian? Että teidän muiden kokemus jostain ihmisestä ei vastaa hänen omaa kokemusta sen hetken tyytyväisyydestä. Hän ei ole onnellisimmillaan välttämättä silloin jos vaikuttaa muista onnelliselta. Hän on paljon onnellisempi silloin kun on restingbitch.
Eikä se edes välttämättä ole mikään restingbitch vaan vakava ja hillitty olotila jossa viihtyy. Joku vain kokee sen niin.
Ihmiset tietävät aina itse keitä ovat sisäisesti.
Minä palaan aina ja joka kerta toistuvasti ja ikuisesti samoihin asioihin ja samojen asioiden pariin. Vaikka minut revittäisiin niistä irti.
Vierailija kirjoitti:
Liityn keskusteluun. Olen sellainen ihminen että ulkoapäin joku voisi sanoa että olen onnellinen ja tosi tyytyväinen jos nauran, kivaa seuraa tms. Todellisuudessa saatan olla paljon tyytyväisempi olooni sisäisesti silloin kun olen muille restingbitch ulkoisesti.
Tämä!
Minun on helpompi olla restingbitch feissien kanssa, kuin hymyilevien mutta sisäisesti onnettomien kanssa.
Sori siitä feikkipellet.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tietävät aina itse keitä ovat sisäisesti.
Minä palaan aina ja joka kerta toistuvasti ja ikuisesti samoihin asioihin ja samojen asioiden pariin. Vaikka minut revittäisiin niistä irti.
Näi se on. Sen takia ihmiset käyttäytyy "järjettömästi" kun niitten sisäinen ääni käy liian voimakkaaksi.
Tähän vaikuttaa tilannetaju vai onko se nykyään sosiaalinen älykkyys..
No mene ja tiedä, mutta aika mahdoton se on tilanteessa kun tilanteessa aina käyttäytyä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Miten selitätte asian? Että teidän muiden kokemus jostain ihmisestä ei vastaa hänen omaa kokemusta sen hetken tyytyväisyydestä. Hän ei ole onnellisimmillaan välttämättä silloin jos vaikuttaa muista onnelliselta. Hän on paljon onnellisempi silloin kun on restingbitch.
Ihmisten pitäisi saada olla omia restingbitchejään, eikä joutua mukaan teatteri sosiaalinen ripulipska konventio naamias teennäisyys leikkiin, jonka sääntöjä ei ole ollut mukana kirjoittamassa.
Reppanat jotka eivät tiedä keitä ovat ja joilla ei ole uskallusta katsoa itseään peiliin, ovat väsänneet nämä helvetistä suoraan revityt säännöt. Pitää leperrellä läperellä ja laittaa kukka/sydän hymiöt, YST. TERV.
Hyvää jatkoa.
Hyvää illan jatkoa kaikki feikit!
Tunnen ja olen ollut muutamien kanssa tekemisissä.
On ollut todella hämmentävä tai jopa pelottava tilanne.
Nämä ihmiset ovat ollet tosi kivoja ja reilun tuntuisia työsuhteissa kunnes...jokin napsahtaa ja saa pelätä oikeasti henkensä edestä.
Eräs oli jopa seurustelu-suhteessani . En tiennyt ikinä millä mielellä hän juuri NYT tällä sekunnilla sattui olemaan.
Muille ihmisille hän suorastaan makeili ja oli niiiiin reilua kaveria.
Mietin yksi päivä sitä että kun joku sanoi että mitä jos susi hyökkää kimppuusi niin mitä teet? Minä puren sutta silloin korvasta. Se on käyttäytymismallini.
Onneksi Suomessa ei saa kantaa asetta.
Vierailija kirjoitti:
Tähän vaikuttaa tilannetaju vai onko se nykyään sosiaalinen älykkyys..
No mene ja tiedä, mutta aika mahdoton se on tilanteessa kun tilanteessa aina käyttäytyä samoin.
Miten niin?
Hautajaisissa ollaan vakavia (kaikki on). Mummon luona syödään itsensä ähkyyn ja sujuvasti kuunnellaan jutut, vaikka ne on syvältä. Kaupassa kerätään ostokset ja jonotetaan. Jos tuttu kävelee vastaan leikitään ettei huomata. Ja jos jäädään kiinni, niin sanotaan säästä jotain.
Ei ole mikää sosiaalinen älykkyys tai tilannetaju kyseessä, vaan ihan normi.
Ei tarvitse muuta kuin olla oma itsensä kaikkialla. Normaali?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomessa ei saa kantaa asetta.
Kenet meinasit ampua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivoaja, etkö oikeesti pysty näkemään miten hyökkäävästi ja alentuvasti kirjoitat. Kuulostaa sen takia lähinnä siltä että hoidatat jotain omaa traumaasi. Syyttömiä me täällä ollaan siihen traumaan.
Alentuva ihminen on ihan toisenlainen.
Alentuva ihminen on juuri sellainen teennäinen lässyttäjä.
Alentuva ihminen ei ole sellainen joka suoraan sanoo ja tölväyttää.
Tuo että aletaan toista kirjoittajaa "syyttää traumaattiseksi" on tyhmää.
Se on ihan samaa ad hominemia kuin "ota lääkkees".
Mitäpä jos kokeilisitte argumentoida ihan siihen asiaan josta teille "raivotaan"? Olisiko paha?
Veikkaan et sulle onkin tullut tutuksi kehotus ottaa lääkkees. Ei tässä nyt tarvitse olla einstein ymmärtääkseen mistä tuulee. Saat vähä väliä ympäristöstäsi sellaista viestiä että sosiaalisissa taidoissa olisi parantamisen varaa. Sinä tietty käännät sen niin päin että muiden taidoissa. Sitten tuut tänne jyräämään ja saarnaamaan ja jatkamaan jossain muualla alkanutta riitaa. Kun niissä sosiaalisissa taidossa todellakin on parantamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Osama bin Laden oli rakastava isä lapsilleen, kunnioitettu johtaja seuraajilleen ja pelätty terroristi muille.
Escobar oli myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivoaja, etkö oikeesti pysty näkemään miten hyökkäävästi ja alentuvasti kirjoitat. Kuulostaa sen takia lähinnä siltä että hoidatat jotain omaa traumaasi. Syyttömiä me täällä ollaan siihen traumaan.
Olen tietoinen, että kirjoitan napakkaan sävyyn.
En ylläty taaskaan yhtään, että inisette ja kitisette kirjoitustyylistäni.
Se ei yllätä, koska kun kitisee ja nillittää kirjoitustyylistä tai vaikka kirjoitusvirheistä, niin ei tarvitse argumentoida itse asiaa. Voi sillä tavalla kätkeytyä ja mennä piiloon.
Se on teille niin ominaista. Piiloutuminen, pakeneminen ja äimistely.
Olette niin siinä ällöttävässä teeskentelyfeikkimaailmassanne, että ette kertakaikkiaan kestä, jos jokaista teille sanottua lausetta ei ole höystetty kukkasin, sydämin, voisitteko, isikö, isisitkö, sössön sössön sööllä.
Tämä viesti sai ihan nauramaan ääneen! Kiitos sulle.
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset roolit on varmasti tuttuja kaikille. Minua ärsyttää ehkä eniten ne henkilöt joiden rooli vaihtuu pelkästään keskustelukumppanin sukupuolen perusteella.
Mitäs sitten jos ei tiedä mitä niistä kolmestatoista sukupuolesta keskustelukumppani edustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset roolit on varmasti tuttuja kaikille. Minua ärsyttää ehkä eniten ne henkilöt joiden rooli vaihtuu pelkästään keskustelukumppanin sukupuolen perusteella.
Mitäs sitten jos ei tiedä mitä niistä kolmestatoista sukupuolesta keskustelukumppani edustaa?
Mikä ongelma sinulle on toisen sukupuoli? Mitä sillä tiedolla teet?
Olet todella sekaisin päästäsi, jos sinulle ei ihmisessä ole mitään muuta kuin se mitä housujen sisällä on tai kuuluisi olla.
Joo se on ihan ookoo niin kauan kuin sinä itse hallitset niitä roolejasi, olet läsnä ja hallitsemassa. Silloin se ei ole hyvä, jos tilanteen jälkeen jää vaivaamaan että mitä tulitkaan puhuneeksi tai vaikka jopa luvanneeksi. Silloin rooli tavallaan käyttää sinua etkä sinä sitä roolia. Olen joutunut tätä opettelemaan. Ja tiedän etten ole ihan normaali ja terve, mutta arvelisin että meitä on muitakin.
Mä olen ihminen, joka tekee sen mitä on tekemässä täysillä. Iso ristiriita tulee, kun teen töitä, pysyn siinä työnteossa, haluan että asiat etenevät ja ilmeisesti vaikutan aina v-mäiseltä. Sitten tulee vaikka after work ja alan täysillä pitämään hauskaa, juttelen kaikille, varmistan, että kaikki tuntevat olonsa mukavaksi ja otetaan huomioon ja biletän hulluna. Työkavereilla, jotka tapaavat minut ekaa kertaa jossain vapaa-ajalla on hyvin erilainen mielikuva minusta, kuin heillä jotka tapaavat ekaa kertaa vaikka vetämäni projektin tiimoilta.
Liityn keskusteluun. Olen sellainen ihminen että ulkoapäin joku voisi sanoa että olen onnellinen ja tosi tyytyväinen jos nauran, kivaa seuraa tms. Todellisuudessa saatan olla paljon tyytyväisempi olooni sisäisesti silloin kun olen muille restingbitch ulkoisesti.