Niin siis mitä haluat minun tekevän? -Mies
Jokainen mies voi osoittaa, ettei suhtaudu asiaan (väkivaltaan) välinpitämättömästi. Sinäkin!
Yleisesti voi käyttäytyä hyvin. Se riittää! :)
Se sisältää myös nettikäyttäytymisen eli voi olla levittämättä naisvihamielisiä kommentteja tai kuvia netissä, olla vastaamatta naisvihamielisiin kommentteihin ja tykkäämättä niistä.
Hyvin tekee, jos puhuu miesten väkivallasta toisten miesten kanssa. Kannattaa miehenä kannustaa kavereita, sukulaismiehiä ja muita miehiä myös puhumaan kokemuksistaan väkivallasta.
Voi myös väkivallanteosta kuullessaan suhtautua tekoon tuomitsevasti eikä ikinä naureskellen tai vähätellen.
Netissä voi helposti ilmaista tukeaan väkivaltaa kokemaan joutuneille, esim. profiilikuvien tarroilla.
– Tärkeimpänä tietysti: älä tee itse väkivaltaa!
Älä lyö, älä pakota, älä pyri hallitsemaan toista, älä hauku, älä uhkaile!
Itse asiassa monet eivät tiedä olevansa kykeneväisiä vääryyteen. Esim. etiikkaa opetettaessa hoitajaoppilaista monet pitivät sitä turhana, koska eivät osanneet kuvitella voivansa toimia epäeettisesti. Jokaisen tulisi olla aika tarkkana oman käytöksensä suhteen ja miettiä, kuinka hyvin se kestää eettistä arviointia. Näin siis muidenkin kuin hoitajien.