Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin siis mitä haluat minun tekevän? -Mies

Vierailija
04.11.2021 |

Jokainen mies voi osoittaa, ettei suhtaudu asiaan (väkivaltaan) välinpitämättömästi. Sinäkin!

Yleisesti voi käyttäytyä hyvin. Se riittää! :)
Se sisältää myös nettikäyttäytymisen eli voi olla levittämättä naisvihamielisiä kommentteja tai kuvia netissä, olla vastaamatta naisvihamielisiin kommentteihin ja tykkäämättä niistä.

Hyvin tekee, jos puhuu miesten väkivallasta toisten miesten kanssa. Kannattaa miehenä kannustaa kavereita, sukulaismiehiä ja muita miehiä myös puhumaan kokemuksistaan väkivallasta.
Voi myös väkivallanteosta kuullessaan suhtautua tekoon tuomitsevasti eikä ikinä naureskellen tai vähätellen.

Netissä voi helposti ilmaista tukeaan väkivaltaa kokemaan joutuneille, esim. profiilikuvien tarroilla.

– Tärkeimpänä tietysti: älä tee itse väkivaltaa!

Älä lyö, älä pakota, älä pyri hallitsemaan toista, älä hauku, älä uhkaile!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse tavannut eläessäni yhtään väkivaltaista miestä. Missä näitä miehiä on? Ja sen sijaan että me naiset yritetään kontrolloida miehiä, me voidaan minimoida oma haitallisuutemme. Tulee sellainen kuva että meidän ongelmat olisi vähemmän ongelmia. Kyllä naisilta löytyy vähintään yhtä paljon ongelmia korvien välistä ja tunnetasolla.

Olet varmasti tavannut väkivaltaisia miehiä, vaikka he eivät olekaan sattuneet kohdistamaan väkivaltaista käytöstä sinuun.

Varmasti joitain, mutta olen varmuudella tavannut paljon manipuloivia ja henkisesti epävakaita naisia.

Onko menossa kisa siitä, kummat ovat inhottavampia miehet vai naiset? Sellainen kisa on ihan turha, koko ihmiskunta on pelkkää kuraa. 

Naiset on mielestäni parempia manipuloimaan. Miehet taas kykenevämpiä satuttamaan fyysisesti. Mutta kaikki miehet ja naiset ei ole sellaisia, onneksi.

Syy miksi emme siedä vääryyttä on koska tiedämme että mekin olemme siihen kykeneväisiä, emme vain ole yhtä pohjassa.

Itse asiassa monet eivät tiedä olevansa kykeneväisiä vääryyteen. Esim. etiikkaa opetettaessa hoitajaoppilaista monet pitivät sitä turhana, koska eivät osanneet kuvitella voivansa toimia epäeettisesti. Jokaisen tulisi olla aika tarkkana oman käytöksensä suhteen ja miettiä, kuinka hyvin se kestää eettistä arviointia. Näin siis muidenkin kuin hoitajien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän