Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö yhtään mies kätilöä?

Vierailija
15.01.2015 |

Niitä on varmaan todella harvoja, varsinkin niitä jotka ovat synnytyksissä mukana. Tietääkö kukaan yhtäkään?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi miespuolista kätilöopiskelijaa :)

Vierailija
2/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tiiän. Mulla oli itsellä mukana mieskätilö. Oli oikein mukava ja ammattimainen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ainakin osui synnytykseen sellainen. Oli nopea synnytys, ei ehditty saliinkaan ja hyvä kopin otti kätilö :-D Ei vaan tosissaan osasi mies erinomaisesti ohjeistaa miten ponnistaa jotta sai kahdesti kaulan ympäri olleen napanuoran löysättyä pään synnyttyä. Melkein olis siitä ohjeistuksen yksityiskohtaisuudesta voinut luulla tyypin joskus itse synnyttäneen.

Vierailija
4/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olihan semmoinen synnärillä. Opasti minua imetysasioissa.

Vierailija
5/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessäni tilanteen muututtua äkillisesti imukuppiavusteiseksi paikalle pelmahti miespuolinen kätilöopiskelija, joka tuli käsi ojossa esittelemään itsensä siinä hötäkässä. Ehkä tilannetajussaan oli vielä hiukan hiomista....

Vierailija
6/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli mieskätilö ensimmäisessä synnytyksessä. Todella ammattitaitoinen, lämmin ja oli kokoajan tunne että olen hyvissä käsissä ja kaikki menee hyvin. Toivoin että sama kätilö olisi vuorossa kun menin toista synnyttämään mutta ei harmiksi ollut. Onneksi tiesin mitä tehdä kun tämä naiskätilö oli ihan tumpelo :)

Vierailija
7/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys js naistentautien ylilääkäri oli mies. Oli joskus synnytyksissä. Enimmäkseen polilla jossa oli radi ja verenpaine ongelmat. Laittoi myös epin tai spinaalin jos oli päivystyksessä.

Vierailija
8/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksissä miespuolinen kätilö.

Vierailija
9/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän. Yksi parhaista ystävistäni on miespuolinen ja kätilö. Olen ymmärtänyt että on todella ammattitaitoinen ja pidetty työyhteisössään, vaikka olen ehkä vähän jäävi arvioimaan ihmistä joka on yksi lähimmistä ystävistäni :)

Vierailija
10/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuopuksen synnytyksessä, ei suomessa. Mukava nuori mies, peräruiske hävetti.

Vierailija
11/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuoresta miehestä tuntuu ettei muuten pääse koskaan näkemään pillua muualla kuin netissä, niin kannattaa opiskella kätilöksi.

Vierailija
12/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:08"]

Jos nuoresta miehestä tuntuu ettei muuten pääse koskaan näkemään pillua muualla kuin netissä, niin kannattaa opiskella kätilöksi.

[/quote]

Joo, kätilöksi opisekelmaan on vaan sen verran vaikea nykyään päästä, että helpompaa taitaa olla vaikka ostaa se pillu tai hankkia thaimaalainen tyttöystävä. Niin ja kätilötyössä sitä pillua kun katsellaan, niin se harvoin on kaikkein edustavimmillaan ja ns. pantavan näköinen... Ellei sitten pidä raskaudesta turvonneesta, synnyttävästä, tai juuri synnyttäneestä pillusta.

Vierailija
13/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi luoja mitä sontaa täällä taas suolletaan. Mistähän se pillu sullekin nähtäväksi saatais?

Pilluhan se on se synnytyksen olennaisin osa ja varsinainen keskipiste.

Vierailija
14/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:19"]

[/quote]

Voi luoja mitä sontaa täällä taas suolletaan. Mistähän se pillu sullekin nähtäväksi saatais?

[/quote]

Huomaa, ettet sinä ole koskaan ollut pillunpuutteesta kärsivä 17-25 v mies.

Minä olin sellainen 1990-luvulla ja muistan sen ajattelutavan vieläkin. Nykyiset 17-25 v nuoret miehet ajattelevat edelleen samalla tavalla kuin minä silloin.

Vierailija
15/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslääkäri ekassa synnytyksessä oli mies. Kätilöt kaikki naisia. Kolmella miesgynellä olen käynyt elämäni aikana. Kaikki ovat tosin olleet vanhoja ja asiallisia. 

Se kyllä nolotti kerran, kun nuori lääkäriharjoittelijamies työnsi sormensa peräaukkooni, kun tutki mahakivun syytä.

Vierailija
16/16 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:19"]

[/quote]

[/quote]

Huomaa, ettet sinä ole koskaan ollut pillunpuutteesta kärsivä 17-25 v mies.

Minä olin sellainen 1990-luvulla ja muistan sen ajattelutavan vieläkin. Nykyiset 17-25 v nuoret miehet ajattelevat edelleen samalla tavalla kuin minä silloin.

[/quote]

No eivät kyllä ajattele.

Jos siis olisit päässyt kätilöksi opiskelemaan, olisit opiskellut mieluusti sen viitisen vuotta ja sen jälkeen aviomiesten valvovan silmän alla himoinnut molo pystyssä niitä synnyttävien naisten sukupuolielimiä siinä veren, lapsiveden, erinäisen liman, virtsan ja mahdollisen ulosteenkin keskellä ja ollut vastuussa ihmiselämästä joka työvuorossa?

Helpompia tapojakin runkata on. Ihan vaan tiedoksi.