Voiko rakastaa ja silti pettää?
Voiko rakastaa kumppaniaan ja silti pettää tätä?
Kuoleeko rakkaus automaattisesti pettämiseen?
https://pettajantieblog.wordpress.com/2015/01/15/15-1-rakastanko-vaimoani/
Kommentit (52)
Jos pettää jatkuvasti tietoisesti, ei rakasta. Kerta hairahdus kännissä on eri asia.
Kyllä varmasti voi, ainakin jollakin tavalla.
En pettäisi vaikken rakastaisikaan. T ällölättäpylly
Omasta puolestani vastaan että voi. Mutta olenkin mt-ongelmainen, läheisriippuvainen ja narsisti. Ja muutenkin aika vakavasti tunnepuolelta häiriintynyt.
Ei voi. Se ei ole rakkautta, sillä rakastaminen tarkoittaa sitä ettei halua satuttaa.
Ei voi, ainakaan minun rakkauden määritelmälläni.
Toki voi olla kiintynyt, tykätä toisesta, pitää viehättävänä jne. ja silti pettää. Mutta rakkaus on eri asia - rakastaminen on sitä että aktiivisesti pyrkii parantamaan toisen elämää, tukemaan tämän henkistä kasvua ja itsensä toteuttamista. Pettäminen eli tärkeässä asiassa toiselle valehteleminen on rakkauden vastakohtaan, välinpitämättömyyteen liittyvää toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:30"]
Omasta puolestani vastaan että voi. Mutta olenkin mt-ongelmainen, läheisriippuvainen ja narsisti. Ja muutenkin aika vakavasti tunnepuolelta häiriintynyt.
[/quote]
Samat sanat. Tosin en ole tuosta narsismista aivan varma. Mutta yliherkkyyttä on kyllä, ja kostonhimoa.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:36"]
rakastunut mies ei petä.
[/quote]
Rakastunut ja rakastaa eivät ole synonyymeja
Rakkauteen ei kuulu rakkaan luottamuksen pettäminen. Joten en voisi pettää. Ilman luottamusta ei voi olla parisuhdetta.
Himot ovat himoja, eri homma.
Mä en petä, se on varma. Känni ei ole mikään tekosyy asioille. Juokaa känniä, kun hallitsette käytöksenne.
Rakkaus ≠ seksi, eli voi. Sama kuin kysyisi että voiko tiskata kun on rakastunut: se, että sitä tehdään parisuhteessa rakastuneena, ei tarkoita etteikö sitä voisi tehdä muutenkin sen rakkauden yhtään siitä vähentymättä.
Mitä jos ihmiset ovat kuin apinat, tykätään kaikki toisistamme?
Rakkaus ja seksi ovat kaksi eri asiaa, ainakin minulle. Eli voi pettää vaikka rakastaakin.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:33"]
Ei voi. Se ei ole rakkautta, sillä rakastaminen tarkoittaa sitä ettei halua satuttaa.
[/quote]
Se ei tahdo pahaa.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:30"] Omasta puolestani vastaan että voi. Mutta olenkin mt-ongelmainen, läheisriippuvainen ja narsisti. Ja muutenkin aika vakavasti tunnepuolelta häiriintynyt. [/quote] Samat sanat. Tosin en ole tuosta narsismista aivan varma. Mutta yliherkkyyttä on kyllä, ja kostonhimoa. [/quote]Täällä kolmas samanlainen!Jos mies loukkaa mua,petän.Pettäminen on mun vastaus kaikkeen.Mutta kysymykseen:Jos voi olla 100 varma ettei jää kiinni voi pettää vaikka rakastaa.Siis haluaa esim.seksiä.Mutta mitä tietoisempia riskejä ottaa sitä vähemmän rakastaa.Koska ottaa tietoisen riskin että se oma kumppani saa tietää ja jättää sen jälkeen.
[/quote]
Edellisessä viestissä kouluesimerkki siitä, kun henkilö luulee oman omistushalunsa ja itsekkyytensä olevan rakkautta.