Pikkulinnuista tietävät,kysymyksiä ?
Olen ollut kotona pian kolme kuukautta ja olen syöttänyt pihan linnuille kaikkia lintujen herkkuja.Olen ihmetellyt kun kaikki katoavat klo 16.00,niinkuin tietäisivät kellon ajan? Aamulla tulevat vaikka vähän hämärää.Missä linnut nukkuu yön ? Eivät varmaan mahdu pönttöihin kun lintuja varmaan sata.Asun siis maaseudulla,naapureita ei ihan lähellä ole.
Kommentit (9)
Osalla on jokin kolo/pönttö tiedossa ja sen ei tarvitse olla edes lähellä ruokintaa, tämä koskee siis kololintuja. Muut kuin kololinnut nukkuvat puissa, pensaissa, kovalla pakkasella jopa pikkulinnut hakeutuvat ns. kieppiin suojaan kylmyyttä vastaan.
erilaiset rakennukset ovat lintujen suosiossa, puupinot, lautakasat, juurakot, lähes kaikki mahdolliset suojapaikat kelpaavat.
Mistä linnut tietää milloin lähtevät nukkumaan,auringosta? On ihanaa viedä niille ruokaa kun eivät enää pelkää yhtään.Tulevat jo katsomaan mitä tuon niille.Tänään vein kauralyhteen ja siinä oli heti lintuja syömässä.
ap
Sisään rakennettu kello, tottakai se osaltaan toimii valon määrästä. Pähkinät ovat parasta ja halutuinta, seuraavaksi erilaiset muut siemenet, auringonkukka ym. Kaura ei ole kovin suosittua eikä se ole kovin ravintopitoistakaan, mutta jos muuta ei ole, niin syävät mielellään sitäkin.
Jatka ruokkimista ja lintujen seurailua!
Lisään vielä, että osa linuista käyttää myös erilaisia ruovikoita yöpaikkoinaan, sikäli jos sellaisia on tarjolla.
5
Minulla on kuorittua auringonkukansiementä,talipalloja,rasvapalloja..Vein yksi päivä pähkinöitä mutta orava tuli kiskomaan koko yhden "telineen" alas.Kauralyhteestä syö keltasirkut jos oikein katsoin kirjasta ?
Sokos hotellissa ne nukkuu