Milloin Iso-Britannian kuningatar kuolee?
Itse veikkaan, että lähtö on ihan parin vuoden sisällä. Itse odotan mielenkiinnolla tuota päivää. Todennäköisesti koko Britannia suostuu vielä pahempaan kaaokseen, kuin mitä Brexit sai aikaan. Passit menevät vaihtoon, rahat menevät vaihtoon, talouselämä pysähtyy joksikin aikaa yms. Harvemmin ketään kuolemaa odottaa, mutta tämä olisi mielenkiintoista nähdä. Maapallon ihmisistä suurin osa on elänyt silloin, kun Elisabeth on ollut kuningatar.
Uutisia seuraavat ihmiset varmasti muistavat tämän tapahtuman lopun ikäänsä.
Kommentit (53)
On niitä iäkkäitä kuninkaallisia muuallakin. Norjan Kuningas Harald ja kuningatar Sonja ovat molemmat 84-vuotiaita. Ruotsin kuningatar Silvia täyttää joulukuussa 78 vuotta, kuningas Kaarle Kustaa on 75-vuotias ja Kaarle Kustaan sisarista prinsessa Margaretha on 87-vuotias, prinsessa Birgitta 84-vuotias, prinsessa Désirée 83-vuotias ja prinsessa Christina 78-vuotias. Kaarle Kustaan isoisä kuningas Kustaa VI Aadolf eli 90-vuotiaaksi. Tanskan kuningatar Margareeta on 81-vuotias.
Angus Young for President kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisabeth taitaa olla kuolematon. Ehkä joku reptiili.. Ikävää että kruunun perijä on prinssi Charles, josta hänen omat poikansa ovat sanoneet, että isä on täysin kahjo. Ison-Britannian kruunulla on rajaton valta, jos sitä haluaa käyttää. Australia, Kanada, Intia jne kaikki ovat alusmaita ja tottelevat Britannian käskyjä takuulla, jos kuningas haluaisi käyttää valtaansa. Elisabethille toivon pitkää ikää, Charles ei kykene johtamaan Britanniaa viisaasti
Intia ei ole enää kansainyhteisössä. Australiassa on ollut kovastikin halua irtautua Britanniasta, samaten Kanadassa on kansallismielisyys noussut.
Australia ja Kanada ovat täysin itsenäisiä maita ja kuningattarella on vain muodollinen asema valtionpäämiehenä. Se korostaa ainoastaan noiden maiden yhteistä historiaa ja kulttuuria.
Niin tarkoitin juuri tätä, että heillä on muodollinen asema valtionpäämiehenä sekä kuningatarta edustaa kuvernööri, joka ei ole esim. australialainen vaan ehta britti. Australialaiset haluaisivat vaihtaa valtionpäämiehensä australialaiseksi. Vuosituhannen vaihteessa oli kansanäänestyskin Australiassa asiasta.
En tiedä milloin kuolee. Ei vaikuta minun elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdotonta sanoa varmasti niin kuin jokainen ymmärtää. Voi tapahtua huomenna tai 10 vuoden päästä. Aika epätodennäköistä on että nykyinen kuningatar näkisi vuotta 2030, mutta ei tietenkään täysin mahdotonta.
Mutta joo, täysin luonnollista ettei 95-vuotias enää ole elämänsä kunnossa ja vanhuuden vaivat painavat kovaa vauhtia päälle. Olisi ihme jos näin ei kävisi. Ja ymmärrettävää on sekin että kuningatar vähä vähältä jättää tehtäviä perilliselleen (joka tavallisena kansalaisena olisi hänkin ollut jo vuosia eläkkeellä). Kuningatar on palvellut maataan ja Kansainyhteisöä kohta 70 vuotta ja ja jos itse koko Yhdistynyttä Kuningaskuntaa ajattelen niin ensimmäinen asia mikä minulla tulee mieleen tästä on juuri kuningatar ja mielestäni tämä on yksi harvoista asioista mikä tuosta sumuisesta saarivaltiosta tekee mielenkiintoisen.
Kuningattaren kuolema tulee ainakin minulle olemaan erään aikakauden päätös. Monarkkeja ja muita valtionpäämiehiä kuolee tietenkin usein, mutta koko maailman tietämä ja yksi kaikkien aikojen pitkäaikaisimmasta monarkeista kuolee vain kerran. Ja tuossa ihmiset eivät ehkä sitten niinkään tule suremaan tuota vanhaa naista vaan nimenomaan tuota hänen mukanaan loppuvaa aikaa.
Tätä juuri hain takaa. Ihmiset, jotka lukevat uutisia ja seuraavat aikaansa, niin heillä tulee Britanniasta ensimmäisenä mieleen kuningatar. Toki kaikkia ei kiinnosta, itsekin olen tavannut ihmisiä, jotka eivät tiedä onko Britanniassa kuningatar vai presidentti. Maapallon ihmisistä valtaosa on elänyt Elisabethin aikakaudella.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen kuolemaa kaikille kuninkaallisille... :-))
Nykyään ne ovat suurimmaksi osaksi melko harmittomia viihdealan työläisiä.
Rukoile mieluummin järkeä tämän viihteen kohderyhmälle.
Vierailija kirjoitti:
On niitä iäkkäitä kuninkaallisia muuallakin. Norjan Kuningas Harald ja kuningatar Sonja ovat molemmat 84-vuotiaita. Ruotsin kuningatar Silvia täyttää joulukuussa 78 vuotta, kuningas Kaarle Kustaa on 75-vuotias ja Kaarle Kustaan sisarista prinsessa Margaretha on 87-vuotias, prinsessa Birgitta 84-vuotias, prinsessa Désirée 83-vuotias ja prinsessa Christina 78-vuotias. Kaarle Kustaan isoisä kuningas Kustaa VI Aadolf eli 90-vuotiaaksi. Tanskan kuningatar Margareeta on 81-vuotias.
Ja näistä suurinosa vieläpä polttaa tupakkaa, Margateeta toki ihan omassa sarjassaan.
Veikkaan, että menee noin vuodessa. Rakkaan puolison kuolema valitettavasti vauhdittaa omaa lopun alkua.
God save The Queen . Be blessed .
Jaahas, mikään kommenttini ei tule enää läpi. Olen yrittänyt monta kertaa kirjoittaa, ettei monille Britanniaa seuraaville kyllä tule ensimmäisenä maasta mieleen kuningatar. Vähän rajaa tähän henkilöpalvontaan.
Toivon pikaista kuolemaa kaikille kuninkaallisille, heh heh hee...
Vierailija kirjoitti:
Toivon pikaista kuolemaa kaikille kuninkaallisille, heh heh hee...
Ihan oikein. Niin minäkin.
Ihan oikein, hah hah haa! :-D