Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosta seonneita ystäviä

Vierailija
03.11.2021 |

Onko teillä otsikon mukaisesti erosta seonneita ystäviä. Sellaisia, jotka mustamaalaavat exää lapsille, tekevät kiusaa exälle tai ovat tehneet jotain, jolla estää lasten ja toisen vanhemman tapaamisen. Olen myös kuullut niistä, jotka pyrkivät estämään ainakin lapsen lähentymisen exän nyksän kanssa.

Kysymys siis kuuluu, oletteko voineet jatkaa ystävyyttä sellaisen ihmisen kanssa? Minun on nyt vaikeuksia hyväksyä sitä, että ystäväni aika selvästi aivopesee tytärtään isää ja isän nykyistä vaimoa vastaan. Isä toki teinitytön viikonloppuisänä antaa turhaan aihetta teinin kärttyisyydelle, mutta hyvällä tahdolla asiat selviäisivät. Olemme olleet ystäviä jo vuosikymmeniä. Yritän itse tytölle puhua isästään kauniisti, koska asia jostain syystä ahdistaa minua. Olen ystävälleni yrittänyt sanoa asiasta, mutta hän perustelee puolustavansa tytärtään, jota isä ei kuulemma ymmärrä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ei tästä nyt oikein selviä, millä tavalla ystäväsi puhuu tytölle isästään, millä tavalla aivopesee ja millä tavoin isä ei ymmärrä tytärtään. Vaikea näillä tiedoilla auttaa.

Vierailija
2/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lievä tapaus on kyllä. Erosivat yhteisymmärryksessä ja mies löysi nopeasti uuden. Ystäväni stalkkaa tätä uutta somessa ja selittää suu vaahdossa miten onneksi on itse kauniimpi kuin tämä uusi. Jauhaa myös siitä, miten mies julmasti hajottaa perheen jos muuttaa uuden naisen luokse asumaan (nainen asuu noin 30 km päässä heidän entisestä yhteisestä kodistaan).

Samalla itse paneskelee varattua miestä ja kuvittelee tämän joskus eroavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kovaan ääneen minullekin lapsen kuullen haukkuu ja arvostelee isää eri asioista esim. jos lapsen on pitänyt auttaa kotitöissä on se ollut passuuttamista, isä on yrittänyt pyytää lasta seuraan, niin se ei tajua, ettei tuon ikäistä kiinnosta isän tai äitipuolen saatika äitipuolen lasten seura, äitipuoli määräilee eikä ymmärrä eroa pienten lasten säännöissä ja teinitytön jutuissa, isä ei maksa riittävästi, yleensä isää ei oikeasti kiinnosta lapsen asiat, koska ei mm. aja pitkää matkaa katsomaan harrastusta sinne minne äiti on sittemmin lapsen kanssa muuttanut, lapsi haluaa muutella viikonloppuja, jos ei vain jaksa mennä ja isän pitäisi se hyväksyä ja tajuta, ettei lasta kiinnosta käydä isällään. Ja nuo kaikki on sanottu lapsen, tai siis nuoren, kuullen.

Vierailija
4/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lievä tapaus on kyllä. Erosivat yhteisymmärryksessä ja mies löysi nopeasti uuden. Ystäväni stalkkaa tätä uutta somessa ja selittää suu vaahdossa miten onneksi on itse kauniimpi kuin tämä uusi. Jauhaa myös siitä, miten mies julmasti hajottaa perheen jos muuttaa uuden naisen luokse asumaan (nainen asuu noin 30 km päässä heidän entisestä yhteisestä kodistaan).

Vähän vastaava tapaus on tuttavapiirissä. Kun mies sitten muutti, hänet haukuttiin siitä, että matka on lapselle liian pitkä. Kun nainen itse tapasi miehen, hän muutti satojen kilometrien päähän. Säännöt eivät olleetkaan samat enää. Kostolta se kyllä vaikutti. Noissa sattuu vain kaikkia. Eniten lasta.

Vierailija
5/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vastaava tapaus on tuttavapiirissä. Kun mies sitten muutti, hänet haukuttiin siitä, että matka on lapselle liian pitkä. Kun nainen itse tapasi miehen, hän muutti satojen kilometrien päähän. Säännöt eivät olleetkaan samat enää. Kostolta se kyllä vaikutti. Noissa sattuu vain kaikkia. Eniten lasta.

Ja siis muuton myötä meni se kaveruus eikä niin harmita. Yllätyin kyllä. Pidin tätä ihmistä ihan järkevänä.

Vierailija
6/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen saa jo itse päättää, meneekö viikonlopputapaamisiin. Ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa.

Vierailija
7/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap = isän nykyinen vaimo, jonka mielestä tytär ei tykkää hänestä koska äiti salaa aivopesee tytärtä vierastamaan häntä. Olet hullu, tyttö ei vaan tykkää susta. Se on aika yleistä, valitan. Inhosi tytön äitiä kohtaan ei auta asiaa.

Vierailija
8/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on seonnut vähäks aikaa mutta päässeet yli surtuaan tarpeeksi

Vierailija
9/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap = isän nykyinen vaimo, jonka mielestä tytär ei tykkää hänestä koska äiti salaa aivopesee tytärtä vierastamaan häntä. Olet hullu, tyttö ei vaan tykkää susta. Se on aika yleistä, valitan. Inhosi tytön äitiä kohtaan ei auta asiaa.

Sori, mutta tää on ihan oikea tapaus. Pysyttelen jotenkin lähellä, että voin seurata tilannetta. Voihan olla, ettei tyttö pidäkään äitipuolestaan ja kuten sanoin, isä antaa liian kovalla auktoriteetilla aihetta. En vain ymmärrä, että äiti vajoaa lapsensa tasolle haukkumaan toista vanhempaa ja aika selvästi nauttii tilanteesta.

Ja vaikka olisin äitipuoli, tekisikö se äidin teosta oikeutettua silloin?

Mitä voisin itse tehdä tytön hyväksi?

Vierailija
10/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen saa jo itse päättää, meneekö viikonlopputapaamisiin. Ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa.

AP itse ohiksena, miten opettaa teinille tekemään tämän kohteliaasti. Ne kun meinaa olla ilmoittamatta, laittaa äidin tekemään sen tai laittaa viestin viime tipassa. Se on todella ärsyttävän epäkohteliasta. Onko hyviä, toimivia käytäntöjä?

Itsellänikin teini. Onneksi isän kanssa ollaan samalla puolella.

Vierailija
11/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka olisi juuri erosta seonnut. Kyllä ne on olleet mustasukkaisia, itsekkäitä, katkeria ja aggressiivisia jo ennestään. Erossa vain sitten kostetaan kaikki entisenkin elämän murheet sille kamalalle exälle, joka on lähtenyt huutoa ja kirkumista karkuun (täysin ymmärrettävästi).

Eräällä tapauksella oli jopa niin, että se ex-mies oli aggressiivisempi mitä muikkeli itse, joten oli todella hyvä juttu ettei mies halunnut olla lasten kanssa tekemisissä. Mutta tästäkin sitten valitettiin.

Nykyään en tutustu enää yhtä helpolla uusiin ihmisiin, että olen todellakin miettinyt miksi olen tällaisten kanssa kaveri ollut.

Vierailija
12/12 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka olisi juuri erosta seonnut. Kyllä ne on olleet mustasukkaisia, itsekkäitä, katkeria ja aggressiivisia jo ennestään. Erossa vain sitten kostetaan kaikki entisenkin elämän murheet sille kamalalle exälle, joka on lähtenyt huutoa ja kirkumista karkuun (täysin ymmärrettävästi).

Eräällä tapauksella oli jopa niin, että se ex-mies oli aggressiivisempi mitä muikkeli itse, joten oli todella hyvä juttu ettei mies halunnut olla lasten kanssa tekemisissä. Mutta tästäkin sitten valitettiin.

Nykyään en tutustu enää yhtä helpolla uusiin ihmisiin, että olen todellakin miettinyt miksi olen tällaisten kanssa kaveri ollut.

Olen ihmetellyt samaa ja tulin siihen tulokseen, että hän on ruuhkavuosina vain ollut aktiivinen suuntaani ja siksi on tullut nähtyä. Ja onhan hänessä se todella avulias puoli, jonka vuoksi huonoa puolta on sietänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi