Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusvaatteiden kangaslaatu on todella heikkoa!

Vierailija
14.01.2015 |

Oletteko muuten huomanneet? Vaikka vaatteiden hinnat eivät ole nousseet, niin laatu on heikentynyt. Puuvillakankaista paistaa päivä läpi, t-paidoissa saumat vetää jo rekissä, sormi tekee melkein reiän. Kun erehtyy ostamaan ja pesemään näitä laaduttomia tuotteita, saa surkean, nyppyisen ja kuluneen "uuden" tuotteen. Tämä pätee sekä aikuisten että lasten vaatteissa.

Eipä ihme, ettei ihmisiä enää alet ja ostamiset kiinnosta, kun laatu on näin luokatonta!

Ihmettelen, miten tehtaissa vaivaudutaan edes tekemään kaikki ompelun vaivat, koska lopputulos on valmiiksi pilalla huonon kankaan vuoksi. Itse olisin valmis maksamaan perusvaatteesta vähän enemmän, jos saisin sillä vähän parempaa laatua. Mihinkäään merkkituotteisiin ei kiinnosta kuitenkaan rahojaan pistää, missä siis on tavisten parempi laatu???

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu taloustilanteesta. Puuvillan hinta on kasvanut ja vaateteollisuuden väliportaat haluavat voittoa. Mistäpä muualta se voitto otetaan, ellei vaatteen hinta laske? No laadusta, joka halpenee ja huononee koko ajan.

Mitä merkkivaatteisiin tulee, niin aivan sama huonontuminen on tapahtunut niissäkin: Tommy Hilfigerit, Mayoralit, Ralph Laurenit ja muut ovat mielestäni heikentäneet mm. puuvillapaitojensa laatua ohuemmiksi.

Vierailija
2/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä ostaa. Älä osta jo valmiiksi ohuenoloista puuvillavaatetta. Nanso, Ristomatti Ratia, näillä ainakin on kohtalaisen paksuntuntuista puuvillaa ollut vielä. Yöpaitoja kun olen ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekkokin on nykyään aivan surkeaa, varsinkin tummat vaatteet näyttää vanhoilta ja kauhtuneilta jo parin pesun jälkeen.

Vierailija
4/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa sinänsä mutta parhaat t-paidat olen pojalle ostanut Thaimaasta tai Turkista: puuvilla on todella paksua, saumat eivät kierrä, ompeleet kestää, kaula-aukko ei lerpata monien kymmenien pesujen jälkeen, väri ei haalistu, printit eivät kulu jne. Hakkaa mennen tullen nansot, ratiat ja Marimekot. Ja hinta ollut noin 5-10 euroa kappale ostamaasta riippuen. Jostain syystä en ole Suomessa vastaavaa tuhtia puuvillaa tavannut edes kalliimmissa tuotteissa

Vierailija
5/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin ennen niistä H&M:n perus pitkähihaisista trikoopuseroista (ne jotka maksaa sen 9.90€), mutta lakkasin ostamasta niitä kun onnistuin kolmesta puserosta vetämään peukalon hihan kankaasta läpi niin että tuloksena oli julmetun kokoinen reikä, joka vielä tollasessa joustavassa materiaalissa leviää äkkiä isommaksi. Harmi, ne oli ennen hyviä hinta/laatusuhteeltaan.

Vierailija
6/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tätä. Myös vetoketjut hajoaa lyhyen käytön jälkeen takeista ym ja vituttaa korjauttaa ja vaihtaa niitä. Lisäksi ne ommellaan joskus huonoon paikkaan esim sauma ym voi mennä helposti väliin ja menee hermot. Ostin kevyet viskoosihousut ja takaosassa on sisäpuolella kohta joka hinkkaa selkään eli sauma jätetty liikaa koholleen. Vituttaa sekin kun vasta ostin eikä sovituksessa tuntunut sitä.

Vierailija
7/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kenkien ja laukkujen laatu on surkea! Ostaessa saat tutkia kissojen ja koirien kanssa, ovatko kengät muovia vai nahkaa. Hinnasta sitä ei välttämättä huomaa. Ostin alesta Riekerin nilkkurit, jotka maksoivat 69,90. Näytti ja tuntui nahalta ja Rieker on yleensä ollut laadukas. Mutta eipä ollut kengät nahkaa nähneetkään, kärjestä puhki ekan talven jälkeen. Ärsytti. 

Olen muutenkin todennut, että ostan vain nahkaisia laukkuja ja kenkiä. Keinonahasta tehdyt ovat hetkessä karun näköisiä ja uutta saa etsiä jälleen.

Vierailija
8/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä järkyttävän huonolaatuisia akryylineuleita edes tehdään? Yksi käyttökerta ja vaate on aivan kamalaksi nyyppyntynyt. Mitä iloa kertakäyttövaatteesta?

Vierailija
9/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras löytämäni t-paita on Lindexin ecopuuvillainen sarja. Hinta-laatusuhde on loistava! Pitkähihainen maksaa muistaakseni jotain 12 euroa. Kestää pesut, ei veny ja mukava päällä. Suosittelen, itsellä niitä varmaan 8 kappaletta eri väreissä.

Vierailija
11/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että voisin tehdä kitarankantopussin vaikka villasta katsoin hintoja ja tiesin etten ainakaan suomesta tätä kangasta osta...

Vierailija
12/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aika paljon vaatteita itse ja olen huomannut että jo ihan kangaskaupoissa on todella huonolaatuista kamaa. Menevät heti pilalle ensimmäisessä pesussa. Perus halpavaatteita olen ostanut Uniqlolta, laatu on mielestäni hintaan nähden ollut todella hyvä, vähän hinnakkaammista mutta ei liian kalliista merkeistä olen suosinut esim COSin vaatteita, hyviä työvaatteita kun ei kulahda heti ja näyttää siistiltä. Mutta tosiaan noista ns. massamerkkivaatteistakin huomaa että laatu on mennyt aivan skeidaksi, Marimekkoakaan en enää uskalla ostaa vaikka ennen osasin luottaa siihen että vaate kestää :/

Vierailija
13/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta, varsinkin noi ruotsalaiset ketjuliikkeet on valtaosin laadultaa ihan hirveetä kuraa, sen takia ne pääsääntöisesti kierränkin kaukaa. Mutta edes merkkituotteisiin ei enää voi luottaa, kirjoittaja nro. 2 on aivan oikeassa. esim. Hilfigerin laatu on mielestäni huonontunut aivan hirveästi viime aikoina. Samantyylistä ohutta ja halvanoloista kangasta kuin halpaketjuissa, tai sitten sellaista paksumpaa puuvillaa, joka kuitenkin pesussa menettää todella nopeasti muotonsa. Ärsyttävää, kun tuntuu että satsaamallakaan ei tahdo saada kunnollista. Onko muita vinkkejä mistä saisi viellä edes vähän parempaa laatua, muita kuin tuo COS?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä