G: Jos olisi pakko valita, olisitko viikon kuuro, sokea vai mykkä?
Jos olisi pakko valita, olisitko viikon ajan kuuro, sokea vai mykkä? Perustele.
Itse olisin mykkä, koska kirjoittamalla olisi helpohkoa kommunikoida muiden kanssa. Haittaisi vähiten.
Kommentit (50)
Mykkä minäkin, ei tekisi heikkoakaan olla viikko vaiti. Tosin töissä ei voisi olla, mutta se ei kauheasti haittaisi.
Mykkä. Olen puhelinmyyjä ja saisin sit varmaan viikon saikkua :D Kuuro en, koska jos minulla on korvat lukossa ja kuulen vähänkin huonosti, niin koko elämä tuntuu hankalalta. Enkä tahtois olla sokeakaan.
Mykkä, sitä oon tavallaan ollutkin koska kurkkukivun vuoksi on ollut pitkiä kausia etten ole voinut puhua. Mut jos pysyvästi niin en tiedä, en ainakaan sokea!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:12"]
Tietysti sokea, kun siitä olotilasta on jo vuosikymmenten mittainen kokemus. Mikään ei siis muuttuisi. :)
[/quote]
Muutuisihan se nykytilanteesta, vai sokeanako tänne kirjottelet? =D
[/quote]
No aika moni sokea "kirjoittaa" ja lukee puheentunnistushommalla
Perkele miten tyhmä kysymys. Vai olisiko koko elämän ilman aivoja niin kuin ap.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:47"]
Kuuro varmaan. Voisi lukea ja puhua.
[/quote]Kenelle puhuisit, kun et kuule vastausta..
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:38"]Jos olisi pakko valita, olisitko viikon ajan kuuro, sokea vai mykkä? Perustele.
Itse olisin mykkä, koska kirjoittamalla olisi helpohkoa kommunikoida muiden kanssa. Haittaisi vähiten.
[/quote]. Työn puolesta joudun puhumaan mutta mykkä voisin olla. Eriasia onnistuisiko.
Musiikinkuuntelusta en voisi luopua, ja haluan nähdä upean poikaystäväni. Mykäksi alkaisin vaikka laulaja olenkin. Kyllä sitä yhden viikon kestäisi.
Mykkä. Minulla menee usein pari kuukauttakin etten puhu kuin kaupan kassoille kiitos ja hei, joten ei paljoa haittaisi.
Näköä tarvitsen jotta pääsen autolla kauppaan, tosin olen ollut viikonkin ilman ruokaa usein joten senkin puolesta just viikko menisi. Kuurous voisi olla hitusen ikävä, ei kuule jos hiiret rapistelevat kämpässä ja varmasti tuolla liikenteessä on parempi kuullakin.
Kuurona tai sokeana en voisi tehdä töitä, mutta sokeana saisi eläkettä ja jos saisi kerralla pysyvän eläkepäätöksen, olisin sokko sen viikon. Muuten mykkä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:12"]
Tietysti sokea, kun siitä olotilasta on jo vuosikymmenten mittainen kokemus. Mikään ei siis muuttuisi. :)
[/quote]
[/quote]
Tietysti kirjoittelen sokeana, kun olen koko ikäni ollut sokea, eli siitä on jo vuosikymmenten mittainen kokemus, niin kuin jo ylempänä kirjoitin. :)
Mykkä tai kuuro, voin kirjoittamalka kommunikoida ihmisten kanssa :) kuurona ei tarvitsi kuunnella valituksia, kettuilua yms joka saa aivonesteet kiehumaan
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:24"]
[/quote]
[/quote]
Tietysti kirjoittelen sokeana, kun olen koko ikäni ollut sokea, eli siitä on jo vuosikymmenten mittainen kokemus, niin kuin jo ylempänä kirjoitin. :)
[/quote] Kirjoittaja vissiin ajatteli sun jotenkin mystisesti parantuneen.
[/quote]
[/quote] Näkyy se onnistuvan sinultakin.
Ai vain viikon? No ei sillä olisi mitään väliä, jos ei olisi pysyvä olotila. Siksi ehkä sokea. Näkis millasta on elämä sokeana.
Pysyvistä haitoista ottaisin varmaan kuurouden, huono on kuuloni muutenkin ja kuulemma saatan kuuroutua keski-iässä jos tää kuuloni huonous johtuu yhdestä sairaudesta kuten arvellaan. Sais kuitenki nähdä ja kommunikoida muille helposti.
Kuuro, koska voisin nukkua ilman korvatulppia. (Mies kuorsaa.) Mykkyyskään ei haittaisi.
Sokea. Minusta olisi erittäin kasvattava kokemus joutua toimimaan viikko ilman tärkeintä aistia. Oppisi taatusti uusia asioita itsestään ja muista ihmisistä.