Vaatetus kuntosalilla
Millaisissa varusteissa treenaatte? Kuvia, linkkejä hyviin kauppoihin tai tuotteisiin... Anything.
Kyselen tätä koska kun aloitin salin en hankkinut hengittäviä "urheilu t-paitoja" ja verkkareita kummempia varusteita painon takia. Nyt kohta vuoden treenattuani voisin jo panostaa vaatteisiinkin, mutta mulla ei ole käsitystä mistä ja millaisia kannattaisi lähteä hakemaan. Ajatuksena on ollut myös rohkaistua osallistumaan salin joogatunneille.
- millaiset kengät kannattaa hankkia?
- housut? Tai miksi leginseiksi niitä ihonmyötäisiä pöksyjä kutsutaan. Mistä moisia kannattaa lähteä etsimään? Netistä, kaupoista? En painoni takia ole oikein innokas vieläkään käymään urheilukaupassa. Tuntuu jotenkin etten kuulu sinne.
- yläosina varmaan tulen pitämään yhä noita t-paitoja. Topit tuntuvat liian paljastavilta pullukalle ja talvisen kalpealle hartia/käsivarsi alueelle.
Terv
- N31, 165, 68 ja alaspäin menossa :)
Kommentit (16)
Esim. Stadiumista, Intersportista, Budget Sportista, Top Sport, XXL, niitä riittää! Kaikilla hyvät nettisivut.
Hyviin kenkiin kannattaa panostaa, muuten ei ole niin väliä. Kunhan vaatteet ovat mukavat ja pysyvät jumpassa päällä.
Urheilutrikoita löytyy h&m, gina tricot tms., prismasta, cittarista ja tietenkin urheiluliikkeistä.
Yleensä menen ilman vaatteita. Jos ilmastointi on kovalla niin saatan laittaa lederhosenit
Postiluukusta tipahtaa monta kertaa viikossa mainoslehtisiä jossa näitä treenivaatteita hintoineen esitellään.
Käytän salilla Niken Free TR 5.0 -kenkiä, eli kova- ja ohutpohjaisia treenikenkiä, spinningissä pyöräilykenkiä. Kenkätarpeesi riippuu siitä, mitä salilla treenaat; johonkin hyppyjä sisältävään aerobiciin täytyy olla erilaiset kengät kuin painonnostoon. Joogaan voit mennä sukissa, joten jos muuten käyt vain nostelemassa malmia, hanki kovapohjaiset kengät. Ne eivät turhaan jousta jalan alla, kun ladot painoa päällesi.
Alaosana mulla aina pitkät trikoot, yläosana painijaselkäinen tekninen toppi. Urheilurintsikat ja urheilusukat.
Ei tarvitse hävetä urheilukaupoissa käymistä. Itekin lievästi ylipainoisena kävin kysymässä näistä liikkeistä lasketteluhousuja erääseen talviseen harrastukseen, mutta varaudu siihen ettei siellä ole kokoja sillä en ole niin älyttömän lihava mutta silti nämä "xl" kokoiset lasketteluhousut eivät mahtuneet jalkaan... Luulin että suomessa olisi urheiluvaatteita kaikenkokoisille, koska monesti ei se liikuntaharrastus ole koosta kiinni.
viestistäsi päättelin että oot about 100kiloinen.. sitten katoin että waat, vain 68! kehtaa vain ihan rohkeasti mennä kaupoille:) mä itse käyn usein salilla ja lemppareita on h&m urheiluvaatteet, niin trikoot, topit kuin urheilurintsikatkin ovat hyviä! myös gina myy, ja tietenkin perus stadium ym. vois olla hyvät varsinkin niiden kenkien ostamiseen (tosin stadiumin myyjistä on ollut aika paljon negatiivista palautetta tääläkin, joten jos yhtään arastat mennä, niin ehkei se stadium oo paras jos sattuukin heti ensialkuun joku nenänvarttapitkin kaikkia katsova myyjä..)
Ehkä tärkein neuvo jonka voin antaa salipukeutumisen suhteen: Trikoot kannattaa valita todella huolella ettei niistä näy läpi, en itse tilaisi netistä! Huvittaa kun vähintään kolmasosalla naisista kuultaa pitsipöksyt yksityiskohtia myöten takaa läpi jos vähänkin kumartuu... :D Yllättäen H&Mllä on ollut paras kangas, ei näy läpi millään, samoin Adidaksen Climatech/mikäikinä juoksutrikoissa. Sovittamatta helpoiten näkee jos sormia painaa venytetyn kankaan läpi ja ne kuultavat läpi, niin kuultaa kaikki muukin. Suosittelen kaikkia joskus tarkastamaan peilistä, varsinkin jos on pessyt trikoot monesti ja kyykkää salilla :D Itse tykkään myös vähän korkeammasta vyötäröstä, ei mene kyykätessä liian alas takaa ja vatsalihaksia tehdessä alavatsa pysyy kurissa (matalissa on se huono puoli että ne helposti korostavat jenkkiksiä vaikkei niitä muuten näkyisikään.
68 kg ja häpeät itseäsi? Suosittelen urheiluvaateliikkeen lisäksi käyntiä myös psykologilla/terapeutilla.
SE ON NAISILLE MAAILMAN VAKAVIN ASIA, JOS ALUSHOUSUT NÄKYVÄT LÄPI!
VAKAVAMPAA ASIAA EI VAIN VOI OLLA!
Kiitos vastauksista ihmiset. :) Pitänee mennä ihan liikkeisiin katsomaan noita vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:16"]
68 kg ja häpeät itseäsi? Suosittelen urheiluvaateliikkeen lisäksi käyntiä myös psykologilla/terapeutilla.
[/quote]
Tunnen itseni yhä isoksi vaikka tiedän järjellä että olen jo normaalipainon rajoissa. :/
Tilaa zalandosta tai sportamoresta. Ite tykkään Niken Pro-sarjan trikoista ja urheilurintiskoista, mutta ne topit on liian tiukkoja mun makuun. Tykkää kyllä muutenkin Niken treeni vaatteista. Ja ainiin, myös stadiumilla on verkkokauppa. Kannattaa tilata kahta kokoo. Luultavasti L ja M, että saat varmasti kerralla kivat. Noissa on kuitenkin aika helpot palautussysteemit. :)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:48"]Esim. Stadiumista, Intersportista, Budget Sportista, Top Sport, XXL, niitä riittää! Kaikilla hyvät nettisivut.
Hyviin kenkiin kannattaa panostaa, muuten ei ole niin väliä. Kunhan vaatteet ovat mukavat ja pysyvät jumpassa päällä.
[/quote]
miksi kuntosalilla pitäisi ollahyvät kengät?
Painan alle sata kiloa! Painoin enimmillään 107 kg, mutta olen laihduttanut. Olen 182 cm pitkä ja normaalia huomattavasti rotevampi ja lihaksikkaampi, joten olen ottanut tavoitepainokseni 90-95 kg.
H&m myy hyviä treenivaatteita ja urheilutoppeja eri tukivahvuuksilla. Ostan itse mielummin sieltä kuin urheiluliikkeestä, koska en ole huomannut laadussa mitään eroa ja h&m urheiluvaatteet ovat yli puolet halvempia. Käytän aina noita trikoo mallisia jumppahousuja ja teknistä toppia, parhaat vaatteet koska istuvat ja pysyvät napakasti päällä treenin ajan, toisin kuin löysä t-paita ja verskat. Kengät valitsen aina huolella, sillä treenaminen surkeilla kengillä on kamalaa. Cycling tunnilla pyöräilykengät/cyclingkengät ja muilla ohjatuilla tunneilla ohuempi pohjaiset fitnesskengät.
Tärkeintä on ottaa alapäärasvat mukaan.