Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan koko rv 39

Vierailija
14.01.2015 |

Minkä kokoisia on ultrassa arvioitu? Itselläni tänään painoarvio on 3900gr. Käynnistyksestä ei puhettakaan?! Onko tämä normaali käytäntö?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö tuo on vielä eikä vauva.

Vierailija
2/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla arvioitiin esikoinen lasketun ajan aikoihin 3kg8000g, syntyi 5 päivää yli, oli 4kg 200g. Kakkosta arvioitiin viikko lasketun ajan jälkeen 4kiloiseksi, ei puhetta käynnistyksestä, vaikka itse sanoinkin, että isommalta tuntuu. Lopulta käynnistettiin kolme päivää tuon jälkeen ja kaveri oli miltei 4kg 700g. Eli ei ne taida helpolla käynnistää koon puolesta ainakaan Jorvissa. Vaatia sain, että pääsin käynnistykseen, kun supistuksia oli ollut jo kuukauden päivät, mutta käyntiin ei ollut lähtenyt. 

Onko kyseessä ensimmäinen lapsi? Voisit ainakin vaatia synnytystapa-arviointia, jos koko pelottaa. Itselläni on suvussa taustalla lantioluiden pienuutta, mutta eivät silti lähetettä antaneet, aika nuivia olivat neuvolassa. Onneksi oma lantio olikin sitten sopiva isommillekin vauvoille, mutta kyllä ensisynnyttäjänä jännitin, kun olen vielä suvun naisista pienikokoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ultralla tehtyihin painoarvioihin voi aika hyvin luottaa. Olen saanut kaksi noin 5-kiloista lasta. Ensimmäisestä on jo yli 10 vuotta, silloin painoarvio heitti melkein 1,5 kg. Kun taas vuonna 2012 ultrakin antoi arvioksi sen 5 kiloa, käynnistys samana päivänä ja paino lähemmäs 5,2 kiloa.

Vierailija
4/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen kokoarviot on tehty 2010-luvulla ultralla, että kyllä ne voi heittääkin. Minusta ainakin 700g heitto on jo aika suuri. Riippuu ultraajasta ja synnyttäjästä.

Vierailija
5/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisko laitteiston uutuudestakin? Nuo omat molemmat kokemukseni olivat OYSin äitiyspolilta. T. 4

Vierailija
6/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin 5kg vauvan ekana 40+6. Sitten sain käynnistyksen seuraavassa 38+5, tosin kovasti piti vaatia, painoarvio oli vain 3,8kg, mutta itse tunsin sen paljon isommaksi ja en antanut periksi, ja hyvä niin vauva olikin syntyessään 4,5kg. 

Nyt kolmas raskaus, selvästi sirompi odotus, koska on tyttö tulossa, nuo kaksi oli poikia. Sain käynnistykseen luvan ihan kun vain nätisti esitin toiveeni.

Vierailija
7/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin varmasti. En tiedä, kuinka uudet laitteet Jorvissa on. T. Kolmonen

Vierailija
8/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi. Edelliset 4000-4500gr käynnistettynä rv 40.. Joten todella naurettavaa että tämän annetaan rauhassa turvota kuusikiloiseksi. Ap

Vierailija
9/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika outoa. Itse olen raskaana, kolmas tulossa ja sairaalassa rakenneultrassa jo kätilö sanoi, että jos sf-mitta nousee yläkäyrille, niin ei kun lähetettä ja käynnistykseen, kun tiedossa on edellisten koot. T. Kolmonen

Vierailija
10/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No painoarvion takia en stressaisi (omien kokemuksien perusteella!). Esikoisesta tehtiin synnytystapa-arvio syntymäpäivän aamuna, painoksi arvioitiin 3,7kg. No, hän oli kylläkin 4,5 kiloinen. Kuopus oli 3,6kg, ja hänen kohdallaan ponnistusvaihe paljon haastavampi. Paljon on kiinni tarjonnasta, ja päänympäryshän ei kovin montaa senttiä vauvoilla vaihtele. Tsemppiä. :)

Vierailija
11/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, tämä ei ollutkaan esikoinen. Eli tiesitkin noi jutut. Mulle ei tehty mitään kokoarvioita toisen kohdalla, vaikka esikoinen tiedettiin noin kookkaaksi.
T.11

Vierailija
12/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa, etteivät voi käynnistää, jos kokoarvio on melko iso :/

Itselläni on nyt 10kk:n ikäinen poikavauva, jonka kokoarvioksi (esikoinen) annettiin rv38 synnytystapa-arviossa, että syntyessään olisi 3,0kg. Poika syntyi rv 39+3 ja painoa oli 2900g :) Eli hyvin tarkka arvio oli!

Vierailija
13/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+4 arvioitiin reilustin yli 4kg, syntyi 2pv päästä 4.5kg. koko raskauden ennen tätä oli "ihan normikokoinen"

Vierailija
14/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta arvio neljä kiloa, painoi 3250. Tokasta 2,8kg painoi 3100g. Kolmannella arvio 4,2kg, painoi 3550g. Neljäs arvio tasan 3kg painoi 3220g. Mulla tuo 3,5 kilonen oli tiukassa saada ulos. Jos olis ollut sen neljä kiloa niin varmaan sektioon olis menty. Vasn sulla ne nyt aattelee että kun aikasemmatkin olleet isoja niin kyllä tämäkin mahtuu. Mun mielestä jokainen raskaus pitäisi ajatella erillisenä. Nyt hulluna siivoamaan ja isännälle ehdotuksia illalla niin jospa lähtis syntymään pian! Tsemppiä ja Onnea!

Vierailija
15/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa. Mulla tosin vauvat olleet niin alhaalla että päänympärys mittaa ei ole kunnolla saatu.

Vierailija
16/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sokeasti luottaa painoarvioihin. Sf-mitan ja ultran perusteella mulle luvattiin 4 kiloista vauvaa, synnytin 2,5 kilosen (yliaikainen vielä). En tajua miten on arvio voinutkin noin metsään mennä.

Vierailija
17/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:27"]

Itse synnytin 5kg vauvan ekana 40+6. Sitten sain käynnistyksen seuraavassa 38+5, tosin kovasti piti vaatia, painoarvio oli vain 3,8kg, mutta itse tunsin sen paljon isommaksi ja en antanut periksi, ja hyvä niin vauva olikin syntyessään 4,5kg. 

Nyt kolmas raskaus, selvästi sirompi odotus, koska on tyttö tulossa, nuo kaksi oli poikia. Sain käynnistykseen luvan ihan kun vain nätisti esitin toiveeni.

[/quote]

Meillä tyttö ollut kaikkein suurin, joten ei se koko sukupuolesta kiinni ole.

Vierailija
18/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:36"]

Tosi kurjaa, etteivät voi käynnistää, jos kokoarvio on melko iso :/

Itselläni on nyt 10kk:n ikäinen poikavauva, jonka kokoarvioksi (esikoinen) annettiin rv38 synnytystapa-arviossa, että syntyessään olisi 3,0kg. Poika syntyi rv 39+3 ja painoa oli 2900g :) Eli hyvin tarkka arvio oli!

[/quote]

Oi, olisi ihanaa synnyttää noin pieni vauva. Omat olleet kaikki yli 4kg:( ja itse olen todella pieni ja siro, joten parin tunnin ponnistukset ollut sitten joka kerta:(

Vierailija
19/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette päässeet käynnistykseen? Nyt yritin ja esitin kyllä huoleni vauvan koosta, mutta lääkäri vetosi kohdunsuuntilanteeseen, ettei sen epäkypsyyden takia voi käynnistää, vaan pakko antaa mennä sinne rv 41 asti :( Ap

Vierailija
20/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistyksen olen saanut aiempien lasten ison koon takia, toki sekin auttanut asiaa että olen ollut aina silloin jo 3-4 cm auki eli kalvojen puhkaisu + oksitosiinitippa ovat riittäneet käynnistymiseen. Kaikki käynnistetty jonkin verran ennen laskettua aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan